Troffetråden 2006

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • december 2005
    • 658

    Ursprungligen postat av Kristian Hennig
    men valpen min har tygd i sund kabelen, så dere må vente litt
    Tygd i sund kabelen! Vad är det för snack? Jasså, du är norrman, jamen dåså.
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

    Kommentar

    • Kristian Hennig
      Användare
      • augusti 2006
      • 76

      hehe!! er nok fordi valpens far er svensk
      tropheus.org

      Kommentar

      • Perikles
        Användare
        • december 2005
        • 658

        Ursprungligen postat av Kristian Hennig
        hehe!! er nok fordi valpens far er svensk
        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
        Cicero (106-43 f.kr)

        Kommentar

        • Danne_K
          Användare
          • februari 2006
          • 777

          Nu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nu

          Kommentar

          • Danne_K
            Användare
            • februari 2006
            • 777

            när jag lika är på g kan jag väll ta en bild på ett av ynglena med

            Kommentar

            • Danne_K
              Användare
              • februari 2006
              • 777

              å så tar vi väll en liten hel hets bild me då när ingen annan verkar villa skriva nå. men nu får de va bra. tre kort på en dag är ju rekord

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                Ursprungligen postat av Danne_K
                Nu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nu

                Vilken "red" variant är det??? odlade eller VF?
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • Perikles
                  Användare
                  • december 2005
                  • 658

                  Ursprungligen postat av tege
                  Vilken "red" variant är det??? odlade eller VF?
                  Moliro?
                  Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                  -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                  Cicero (106-43 f.kr)

                  Kommentar

                  • Danne_K
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 777

                    Ursprungligen postat av Perikles
                    Moliro?

                    Dom som har sett dom live tror inte på moliro pga att dom tycker att dom är för röda... bilden som jag tog nu gör dom inte rättvisa på något sätt dels är bilden kass. och dels så brukar fiskarna i sig vara mer röda än vad dom är just nu. när dom är som rödast är hela fisken röd kroppen fenorna allt helt knall röd. Fast en sak som är väldigt slående med dom är att ofta är dom mörka när dom är bland stenarna sen när dom simmar ut blir dom ljusare. dom ändrar färg extremt fort.

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      Ursprungligen postat av Danne_K
                      Dom som har sett dom live tror inte på moliro pga att dom tycker att dom är för röda... bilden som jag tog nu gör dom inte rättvisa på något sätt dels är bilden kass. och dels så brukar fiskarna i sig vara mer röda än vad dom är just nu. när dom är som rödast är hela fisken röd kroppen fenorna allt helt knall röd. Fast en sak som är väldigt slående med dom är att ofta är dom mörka när dom är bland stenarna sen när dom simmar ut blir dom ljusare. dom ändrar färg extremt fort.
                      vet du inte vilken sort det var när du köpte dom. mvh janne

                      Kommentar

                      • Falköping Andreas
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 1214

                        Ursprungligen postat av Danne_K
                        Nu vart det ju jätte dött här så slänger väll upp en kass bild på några av mina trophar. Som inte på något sätt gör dom rättvisa men måste ju få igång tråden igen. så här kan vi ju inte ha det komigen nu
                        det där är säkerligen Moliro. Har haft moliro själv och de skiftade precis som dina oerhört från att va hel röda till tljusare röda bara mitt på kroppen och ryggfanan o lite ljus bruna i rygg o mag delarna. den blåa kanten i undre fenfästet är något som finns på moliro med.
                        Senast redigerad av Falköping Andreas; 12 december 2006, 17:07.
                        http://www.skovdeaf.se/

                        Kommentar

                        • Danne_K
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 777

                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          vet du inte vilken sort det var när du köpte dom. mvh janne

                          köpte en yngel grupp på ca 2cm som skulle vara rödregnbågs moorii. vilket konstaterads ganska omgående när dom började färga att det inte var. Så någon grosist har klantat sig ganska ordenterligt. har dock glömt bort att fråga vilken men ska kolla om han kommer ihåg vilka de var han hade beställt dom från.

                          Kommentar

                          • Danne_K
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 777

                            Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                            det där är säkerligen Moliro. Har haft moliro själv och de skiftade precis som dina oerhört från att va hel röda till tljusare röda bara mitt på kroppen och ryggfanan o lite ljus bruna i rygg o mag delarna. den blåa kanten i undre fenfästet är något som finns på moliro med.
                            är lite konstigt de där för vissa som har vart här och sett dom säger att dom är nästan 100% på att det inte är moliro (och dom har haft moliro dom med) När jag själv är runt och kollar på internet osv är dom som liknar dom mäst Tropheus sp red Kalambwe. när man ser dom live och gemför mot bilder.

                            Vilket jag också kan tycka är lite lättare att blanda ihop kasanga och kalambwe än moliro. men jag är lååångt ifrån 100% att det skulle vara kalambwe. men vad det än är så är jag jätte nöjd med gruppen. hade först tänkt byta bort dom när jag kom fram till att det inte var kasanga men kunde inte pga att gruppen funkar så perfekt och att jag tycker att dom är snyggare än kasanga som jag igenterligen skulle ha haft. Men hade varit grymt skönt att veta med säkerhet vad det är. Hatar att inte vara hundra på vad man har hemma. vilket man iofs aldrig kan vara om man nu inte far ner och fångar dom själv.

                            Kommentar

                            • herjer
                              Användare
                              • januari 2004
                              • 19

                              Hej, har själv Tr "Bright Red" Kalambwe hemma och måste säga att dom e väldigt lika de fiskar du har. Frågan e bara var din butik fått dom från då Kalambwe varianten inte verkar gå att få tag på någonstans( om det nu är Kalambwe du har). Har tänkt att utöka min grupp med ca 20 djur men efter att sökt genom i stort sett hela europas akvarieaffärer, grossister, odlare samt varit i kontakt med fångststationer och inte fått tag på några fiskar så kan man undra hur dom hamnat hos din fiskaffär? Kan du fråga dom ?
                              Mvh Johan

                              Kommentar

                              • Kristian Hennig
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 76

                                Ursprungligen postat av herjer
                                Hej, har själv Tr "Bright Red" Kalambwe hemma och måste säga att dom e väldigt lika de fiskar du har. Frågan e bara var din butik fått dom från då Kalambwe varianten inte verkar gå att få tag på någonstans( om det nu är Kalambwe du har). Har tänkt att utöka min grupp med ca 20 djur men efter att sökt genom i stort sett hela europas akvarieaffärer, grossister, odlare samt varit i kontakt med fångststationer och inte fått tag på några fiskar så kan man undra hur dom hamnat hos din fiskaffär? Kan du fråga dom ?
                                Mvh Johan

                                Har selv vært på jakt etter bright red'n og tilslutt fant jeg en nordmann som hadde en av de to vf gruppene som har kommet hit til norden,.. han har gruppen ennå, og den gir mye yngel som jeg har forstått.. men han bor i stavanger (vestlandet) så det er et lite stykke fra svergie.,,
                                tropheus.org

                                Kommentar

                                Arbetssätt...