Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • thomas4321
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jo så är det nog

    Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten
    Kul, jag mailade några bilder jag "knyckt" för att visa honom att det är en något större burk än det där "gyppyhotellet" han sett. Han svarade med ett ord: OJ



    Kul om jag kunde hjälpa till/Thomas

    Lämna en kommentar:


  • Oden70
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ja jo kanske det dubbla antalet men det går fler tåg o ja hade inte mera pengar att spendera helt enkelt.

    Tack Oden70, jäkligt nice kar du hade o tack för hjälpen med att fixa med ynglen
    Tack själva Larry, rätt nöjd med baljan sjjälva. Bara ett fel.. E rent för litet

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ja jo kanske det dubbla antalet men det går fler tåg o ja hade inte mera pengar att spendera helt enkelt.

    Tack Oden70, jäkligt nice kar du hade o tack för hjälpen med att fixa med ynglen

    Lämna en kommentar:


  • Oden70
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Ja lite är ja allt men det beror på att ja inte är riktigt nöjd med karet. O man vill liksom att det ska vara tipptopp vid fotograferingstillfället. Just nu är det lite grumligt för att ja matar rackarns hårt. Dessutom är 90% av fiskbeståndet ungfisk eller yngel o ja vill visa upp ett mera vuxet och utfärgat bestånd.

    En kul grej är att ja va nere hos Oden70 igårkväll och hämtade hem 25 små Troffe/Chaitikayngel. Hoppas mycket på att kunna fåtill en fungerande grupp troffar trotts allt i den stora byttan.
    Va nu rädd om dom Larry så hämtar jag dom när dom e stora
    Lycka till med uppdragningen av dom och att allt funkar!

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Du skulle köpt det dubbla om han hade haft.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ja lite är ja allt men det beror på att ja inte är riktigt nöjd med karet. O man vill liksom att det ska vara tipptopp vid fotograferingstillfället. Just nu är det lite grumligt för att ja matar rackarns hårt. Dessutom är 90% av fiskbeståndet ungfisk eller yngel o ja vill visa upp ett mera vuxet och utfärgat bestånd.

    En kul grej är att ja va nere hos Oden70 igårkväll och hämtade hem 25 små Troffe/Chaitikayngel. Hoppas mycket på att kunna fåtill en fungerande grupp troffar trotts allt i den stora byttan.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jo så är det nog

    Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten
    Det tror jag vad jag vill om... du är telefonskygg

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av thomas4321
    Vore det inte lite trist att sitta där i rummet å va nöjd? Nä, den dan du är nöjd dör hobbyn.
    Jo så är det nog

    Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Qeril
    LN har du eller har du haft någon lek i akvariumet ?
    Ja alla fisksorter har lekt i byttan. Mycket få yngel överlever dock förutom multisarna dom har fördubblat sig till runt 150st.
    Reganochromis calliurus är ena riktigt duktiga yngeljägare

    Lämna en kommentar:


  • thomas4321
    svarade
    Nöjd?

    Vore det inte lite trist att sitta där i rummet å va nöjd? Nä, den dan du är nöjd dör hobbyn. Men sen behöver man ju inte va som jag alltid är: "kraftigt missnöjd"

    Lämna en kommentar:


  • thomas4321
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Kanon thomas4321
    O välkommen till Ciklidforumet

    Jo det har varit en jätteresa att ha kommit så här långt men ja är inte 100 nöjd, men det kanske man aldrig ska bli heller.
    Hej igen. Kontakten är fixad. Han är riktigt duktig, jag ringde å småprata med honom för att "fiska lite" om hurvida han var intresserad. Han nämnde nån vän som hade ett sånt där litet "fiskhotell" som han tyckte var fantastiskt.

    När jag nämnde ditt projekt så blev han i eld å lågor.

    Maila mig på thomas.tornqvist@mbox.lidnet.com så får du namn å nummer. Lika bra å alltid va försiktig på nätet med att lämna ut andras namn å nummer.

    MVH/Thomas

    Lämna en kommentar:


  • Qeril
    svarade
    LN har du eller har du haft någon lek i akvariumet ?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Kanon thomas4321
    O välkommen till Ciklidforumet

    Jo det har varit en jätteresa att ha kommit så här långt men ja är inte 100 nöjd, men det kanske man aldrig ska bli heller.

    Lämna en kommentar:


  • thomas4321
    svarade
    Fantastiska 3 dagar

    Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.[/QUOTE]

    Hej. Jag har läst igenom allt från dag ett och sett det hela växa fram. Allt från haveriet tills nuvarande balja. Tog mig tre dagar
    Grymt imponerad. Tycker dessutom att tanken vinner lite på att du valde den lägre höjden, nu främjas uppfattningen om att det är flera samhällen i tanken.

    Jag har en vän som just flyttat till Växjö, grymt duktig fotograf, jag ska fråga honom om han är intresserad att plåta lite åt dig. Återkommer i ärendet.

    MVH/Thomas

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Här rullar allt på som vanligt. Har fått bukt med ledsen Vallisneria genom att lukatbort hälften av växterna och tagit bort bikarbonaten. Nu funkar det kanon igen och det bubblar ganska friskt om dom trotts att ja inte kör me CO2. PMDD det är grejer det

    O snart kanske man blir me troffar igen. Har troligt fått fatt i yngel Chaitika.

    Efter att ha förlorat två stora grupper troffar så har det varit ett himla velande de senaste dagarna. Oden70 måste ha trott att ja tappat förståndet

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...