Trimaculatum 2005!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffeman
    Användare
    • februari 2004
    • 234

    citat:Ursprungligen skickat av anli

    Hoppas kunna introducera två flicksnärtor i karet, sen får vi se hur det går!
    ...Var beredd med avskiljaren bara så han inte blir så upphetsad så han har ihjäl dom direkt...


    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      Karet är stort, massor av gömställen och lilltrisse är 25 cm och tjock å klumpig Bruttorna e 10 cm...
      Anders L

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • mars 2003
        • 3740

        Ok, inga brudar till lilltrisse i dag. Men han blev fotad i stället:



        Troligen drygt 25 cm. Fenorna har nästan växt ut helt (sedan slagsmålen i höstas med Midasen). Såren på huvudet börjar läka (slagsmål med Kibonde-malen).
        Får han träffa tjejerna oxå så lär han bli maffig att skåda. Inte samma klass som brodern Trisse, men en schysst standard Trimac i alla fall.
        Anders L

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • mars 2003
          • 3740

          Nu har Littrisse äntligen fått ett par småbruttor i karet:



          Den enas ryggfläck är tydlig, den andras är svagare och syns inte på bilden. Hoppas de klarar natten... jag chansar ju med arrowanan och crenicichlan som sällskap! Lilltrisse själv är bara lite lagom intresserad... svassar lite för dom

          Och ja... de se ser lite linjeavlade/FlowerH-aktiga men vadå.. de e ju brudar!

          Förresten, TACK Gurra för både hjälpen å Kaffe!
          Anders L

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            Riktigt fina firrar ju! Tänk om den hitills lite dystra följetången om de USA-importerade trimacarna skulle sluta med lek.
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              Hur stora är dessa flickor?
              Har ju själv 5 st men ser bara en liten svart fläck i ryggfenan på en av dem.
              Annars så är de rätt så lika de som jag har, kommer de från Simontorp tro?
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • anli
                Användare
                • mars 2003
                • 3740

                Jo, jag tror att de är från simontorp. Ca 8 cm nåt...
                Anders L

                Kommentar

                • anli
                  Användare
                  • mars 2003
                  • 3740

                  Småbrudarna lever fortfarande! Kanske kan jag pusta ut
                  Får gå ganska ostört, förrutom den ensamma Nicaragua-honan som är avis på konkurrensen. Trimac-hanen bryr sig inte så mycket... han ser dom väl knappt
                  Skall bli väldigt intressant att se hur de tar sig ut är de skjuter i väg i storlek. Färg och storlek... hoppas det inte blir dvärgexemplar.
                  "Cikiliderna" hane påminner lite om mina småhonor tycker jag. Kanske det blir nåt åt det hållet?
                  Anders L

                  Kommentar

                  • cikliderna
                    Användare
                    • november 2004
                    • 164

                    men kolla anli....nu må man se..vart utan *nättet* ett tag men nu är man på g igen...ser rigtigt fina ut tjejerna,ska bli kul å se hur dom växer å så,min hona tycker jag står still i växten,kan vara hanen som växer så de knakar åxå,men hon äter lite dåligt nu åxå.men kan ju vara på grund av lek,vet it om hon är rigtig mogen,,,ja de är helskumt men hon blir randig och till sej så fort hanen kommer i närheten så nått är ju på gång men vi får se....

                    ps: köpte en leopard mal i går...kommer bilder på den sen...skithäftig må jag säja

                    Kommentar

                    • cikliderna
                      Användare
                      • november 2004
                      • 164

                      fick en ganska cool bild på paret i solsken

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 3615

                        Hallå hallå!

                        Fina brudar du har skaffat anli!

                        cikliderna, din hane blir finare och finare för varje bild

                        Här kommer iaf lite fräshare bilder på mina småttingar!!



                        Några har börjat färga ut sig, denna har en dyr skednosmal i munnen. Hona eller hane?



                        Gruppbild

                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        • cikliderna
                          Användare
                          • november 2004
                          • 164

                          citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

                          Hallå hallå!

                          Fina brudar du har skaffat anli!

                          cikliderna, din hane blir finare och finare för varje bild

                          Här kommer iaf lite fräshare bilder på mina småttingar!!



                          Några har börjat färga ut sig, denna har en dyr skednosmal i munnen. Hona eller hane?



                          Gruppbild

                          de tackar vi för
                          kan ju säja att den här bilden http://www.zoonen.com/res/user/89494...49_orig_SE.jpg
                          är då en hona iaf...de syns klart på ryggfenan
                          var hos rolle i går och bytte bort lite fiskar hade ju lite överfylt...men de slutade med att jag kom hem med en dö häftig mal...så jag gick då lite minus i karet iaf,önskar bara att man kunde skruva fram tiden lite så man kan göra sej av med dom som blir över...nåja tiden går ju nog fort ändå..hehehe

                          Kommentar

                          • anli
                            Användare
                            • mars 2003
                            • 3740

                            Hehe... alla svenska trimacs verkar vara från samma kull ser ju lika ut! Svensk flowerpower
                            Skall bli otroligt kul att få se hur de tar sig ut som fullvuxna...

                            Cikliderna: kan du inte ta fler bilder utan blixt1 Färgerna såg vettigare ut på "solskenskortet", tyckte den likande min USA-variant mer där... gulare på huvudet liksom
                            Anders L

                            Kommentar

                            • cikliderna
                              Användare
                              • november 2004
                              • 164

                              citat:Ursprungligen skickat av anli

                              Hehe... alla svenska trimacs verkar vara från samma kull ser ju lika ut! Svensk flowerpower
                              Skall bli otroligt kul att få se hur de tar sig ut som fullvuxna...

                              Cikliderna: kan du inte ta fler bilder utan blixt1 Färgerna såg vettigare ut på "solskenskortet", tyckte den likande min USA-variant mer där... gulare på huvudet liksom
                              japp..hehehe..dom vill som it rigtigt vara stilla då jag vill...men joråå ska försöka,fick slut batteri nu men så fort dom är laddade så kommer de,och visst! han är knallgul nu på huvudet nu code cool faktist [8D]

                              Kommentar

                              • cikliderna
                                Användare
                                • november 2004
                                • 164

                                citat:Ursprungligen skickat av cikliderna

                                citat:Ursprungligen skickat av anli

                                Hehe... alla svenska trimacs verkar vara från samma kull ser ju lika ut! Svensk flowerpower
                                Skall bli otroligt kul att få se hur de tar sig ut som fullvuxna...

                                Cikliderna: kan du inte ta fler bilder utan blixt1 Färgerna såg vettigare ut på "solskenskortet", tyckte den likande min USA-variant mer där... gulare på huvudet liksom
                                japp..hehehe..dom vill som it rigtigt vara stilla då jag vill...men joråå ska försöka,fick slut batteri nu men så fort dom är laddade så kommer de,och visst! han är knallgul nu på huvudet nu code cool faktist [8D]
                                har bytt vatten i dag nästan allt och vips så har hanen fått en annan färg...nu är de bara kinderna som är gul och är värkligen på g....skumt...nåja ska posta litekort snart

                                Kommentar

                                Arbetssätt...