Trimaculatum 2005!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cikliderna
    Användare
    • november 2004
    • 164

    Tog det här kortet idag utan blixt.

    Så här ser han ut just nu kring huvudet

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      Nyss när jag stirrade i karet såg jag en av de större trimacsen irritera sig på utblåset till mitt ytterfilter. Han som for fram till den och undersökte den, tills han kom vid utblåset och slungades iväg av vattnet som sprutade.
      J-vlar va förbannad han blev!!! Hela kroppen mörknade, blev tiger randig och började attackera röret, hoppade upp över vattenytan... han höll på så i kanske en kvart innan han lessnade... Herregud vilken show...[8D]

      Synd att man inte hade kameran till hands
      Mvh Alex

      Kommentar

      • cikliderna
        Användare
        • november 2004
        • 164

        citat:Ursprungligen skickat av Alexander Ylipää

        Nyss när jag stirrade i karet såg jag en av de större trimacsen irritera sig på utblåset till mitt ytterfilter. Han som for fram till den och undersökte den, tills han kom vid utblåset och slungades iväg av vattnet som sprutade.
        J-vlar va förbannad han blev!!! Hela kroppen mörknade, blev tiger randig och började attackera röret, hoppade upp över vattenytan... han höll på så i kanske en kvart innan han lessnade... Herregud vilken show...[8D]

        Synd att man inte hade kameran till hands
        låter väldigt *trimac-aktigt*...böt som sakt ca 80 procent i deras kar i dag och måste ju säja att de var behövligt...sett att vattnet har varit lite skumt,nåja ,hur som hälst så blir han aldeles galen på mej då jag huserar med sugröret han biter å har sej på de,,skrattar för mej själv,men passar mej för att ha fingrarna för långt ner på röret då han har bitit mej en gång...fan de kändes ska jag säja..hehehe,,,sen i eftermiddag så såg att min nya mal vart sugen på mindsta jaggisen jag har i andra karet så jag fick panik å tänkte att no måste de gå bra att flytta han med *trimme the killer*....men icke de...jäääävlar han dök på malen å formligen bet som en kulspruta.[:0]..ojojojo....han rädda han just så pass...så nu går han i de andra igen...men som sakt....nu har jag fan provat ha de mästa i deras kar... DE GÅR INTE!!!!!hahaha...ja kanse en haj eller nått....lovar han skulle inte tveka att skydda sitt revir ändå...men de är väll de här som gör att man gillar dessa coolingar...för de är dom värkligen.

        nåja nog för denna gång och ha en trevlig lördagskväll

        Kommentar

        • Nyllet90
          Användare
          • oktober 2004
          • 1133

          FY f*n vilka coola firrar. Jag vill ha en "trisse". FAn va fräckt med en petfish!! HUr stort kar är minimum för en fullvuxen trimac?
          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

          Kommentar

          • Mattias Andersson
            Användare
            • september 2003
            • 788

            citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

            FY f*n vilka coola firrar. Jag vill ha en "trisse". FAn va fräckt med en petfish!! HUr stort kar är minimum för en fullvuxen trimac?
            300 skulle jag kunna tro...

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              citat:Ursprungligen skickat av Mattias Andersson

              citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90

              FY f*n vilka coola firrar. Jag vill ha en "trisse". FAn va fräckt med en petfish!! HUr stort kar är minimum för en fullvuxen trimac?
              300 skulle jag kunna tro...
              500 liter MINST.
              Mvh Alex

              Kommentar

              • cikliderna
                Användare
                • november 2004
                • 164

                filmade trime i kväll efter en hård dag....typ helt oberörd,,,hehehehe

                Kommentar

                • Mattias Andersson
                  Användare
                  • september 2003
                  • 788

                  citat:Ursprungligen skickat av cikliderna

                  filmade trime i kväll efter en hård dag....typ helt oberörd,,,hehehehe

                  Funkar inte...

                  Kommentar

                  • cikliderna
                    Användare
                    • november 2004
                    • 164

                    ja de var nå skumt...men funkar bra med quickTime...måste ha gjort nå skumt med inställningarna på kameran.....hmmmm

                    Kommentar

                    • cikliderna
                      Användare
                      • november 2004
                      • 164

                      nu så ska den funka bättre filmen....hopas jag

                      Kommentar

                      • annahl
                        Användare
                        • februari 2004
                        • 56

                        cikliderna: skön filmsnutt. vad har du för belysning? vad var det för häftiga malar som man såg på filmen?

                        Kommentar

                        • cikliderna
                          Användare
                          • november 2004
                          • 164

                          citat:Ursprungligen skickat av annahl

                          cikliderna: skön filmsnutt. vad har du för belysning? vad var det för häftiga malar som man såg på filmen?
                          ja den du menar är en Leiarius longibarbis på ca 25 cm den andra som kommer rusande är en vanlig Hypostomus plecostomus

                          [8D]

                          Kommentar

                          • cikliden_90
                            Användare
                            • mars 2005
                            • 159

                            hej hej
                            är det nån som vet var man kan köpa trimacs runt stockoholm?
                            jag försöker få tag på en runt 10 cm men hittar ingen affär som säljer dem.
                            /Linus
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

                            Kommentar

                            • cikliderna
                              Användare
                              • november 2004
                              • 164

                              tjosan hopsannn...kom hem i dag å såg att honan har äggröret ute...jippiii...hoppas nu bara de går vägen,,,,har filmat lite´hur honan skakar å är alldeles till sej....oj va glad jag blir..håll tummarna nu kolla här

                              Kommentar

                              • anli
                                Användare
                                • mars 2003
                                • 3740

                                Lycka till
                                Anders L

                                Kommentar

                                Arbetssätt...