Jaguarciklid 2005!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • INXS

    #31
    Jag blev lite forvillad nar ni importerade fran Jeff Rapps .

    I Thailand va, det forklarar ju mycket. Har inte sett honom halla tyst sa har lange nan gang innan

    Kommentar

    • cikliderna
      Användare
      • november 2004
      • 164

      #32
      updaterar med en bild på vildjuren...den största av dom 6 här



      use the cam
      Berra

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        #33
        Där kanske du har din hanes blivande flickvän, svårt att avgöra så där tidigt kanske men jag skulle ändå gissa att det är en hona.

        Själv har jag verkligen ingen tur då det gäller att hitta honor, jag har beställt på samtliga butiker men ingen har lyckats ta hem småjaggor än. Det börjar bli stressigt nu, hittar jag ungfiskar de närmaste två veckorna så gör jag ett försök att introducera dem till de nu 9-13cm stora hanarna, men annars så får lekparet vänta tills nästa gång jag skaffar jaggor.

        Här är en bild på den största hanen, runt 13cm.
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • cikliderna
          Användare
          • november 2004
          • 164

          #34
          citat:Ursprungligen skickat av FI

          Där kanske du har din hanes blivande flickvän, svårt att avgöra så där tidigt kanske men jag skulle ändå gissa att det är en hona.

          Själv har jag verkligen ingen tur då det gäller att hitta honor, jag har beställt på samtliga butiker men ingen har lyckats ta hem småjaggor än. Det börjar bli stressigt nu, hittar jag ungfiskar de närmaste två veckorna så gör jag ett försök att introducera dem till de nu 9-13cm stora hanarna, men annars så får lekparet vänta tills nästa gång jag skaffar jaggor.

          Här är en bild på den största hanen, runt 13cm.
          se där..jorå jag är lite lur jag åxå...och kan ju säja att jag tror att 4 stycken är honor och två är hanar...så då vet du fredrik att de finns över brudar till dej åxå..hehehe
          men vi får se man är ju inte 100 än men blir de mer än 1 hona så har du första tjing,

          Kommentar

          • cikliderna
            Användare
            • november 2004
            • 164

            #35
            halojsan...har mixtrat lite med hemsida å film...så vi prover

            *jaggis attac mot trimac* http://hem.bredband.net/berced/

            bara ett prov de här...kommer fler häftiga filmer

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • augusti 2002
              • 3029

              #36
              kul o se film. synd att man inte kunde "spara mål" utan var tvungen till att ladda hela för att se den. men bra kvalitet o rolig film.

              Kommentar

              • cikliderna
                Användare
                • november 2004
                • 164

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren

                kul o se film. synd att man inte kunde "spara mål" utan var tvungen till att ladda hela för att se den. men bra kvalitet o rolig film.
                ja är lite grön inom att hemside byggandet....men ska kolla om de går lösa [8D]

                Kommentar

                • Johan
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3029

                  #38
                  samma här ,säg till hur du fixade det så jag oxå kan lära mig

                  Kommentar

                  • cikliderna
                    Användare
                    • november 2004
                    • 164

                    #39
                    halojsan....har lagt ut en liten film på min nästan helsvarta jaggisunge....coolt,men vi får se...kanse han ändrar färg,han är gode mobbad av dom andra så kanse färgen där av.



                    Kommentar

                    • cikliderna
                      Användare
                      • november 2004
                      • 164

                      #40
                      halojsan...
                      Hittade en sida med superfina bilder på ett par som rommar
                      kolla gärna hans andra bilder åxå...super kvalla

                      Kommentar

                      • FI
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 3743

                        #41
                        Jo det där var riktigt fina firrar, kolla in honan i den här bilden. Hyfsad kontrast på mönstret.


                        Den här bilden ger mig också mersmak, mitt lekpar skötte bara om ynglen i en månad typ, det här paret måste ha skött om dem 2-3 månader.


                        Vad jobbigt, just då man hade accepterat att det kanske bara blir en ensammen hane i karet den här gången så får man se coolaste lekbilderna på länge.
                        Nåja, jag har ju småttingar i det andra karet nu så kanske någon av dem är honor.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • cikliderna
                          Användare
                          • november 2004
                          • 164

                          #42
                          ja värkligen fina fiskar...ja tyckte att ynglen var stora för att vara med föräldrarna....

                          har lagt ut nu en film på lite fajt melan jaggisen och trimacen.....coooolt
                          lite besviken på jaggan bara...fan han får ju stryck ju......hehehe

                          Kommentar

                          • cikliderna
                            Användare
                            • november 2004
                            • 164

                            #43
                            FI: glömde fråga...hur många småttingar har du nu????

                            Kommentar

                            • FI
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 3743

                              #44
                              Det där såg inte alls bra ut... var rädd om jaggan nu så att det inte händer någon olycka, jaguarer är inga fighters enligt min erfarenhet, och det går snabbt utför då så där stora fiskar tröttnar på varandra... Jag miste nyligen min gamla hybrid på kanske 17cm under natten då en annan hybrid på ca 20cm fick hjärnsläpp. På kvällen var han helt ok och på morgonen därefter var det bara att plocka han och ge han till fengäddorna.

                              Nåja, här är en bild på en av mina småttingar, max 4cm. Jag har 3st totalt, de såg lite skumma ut i butiken så jag visste inte om det var jaggor eller någon annan parachromis då jag köpte dem men nu ser man de klassiska fläckarna längs mittlinjen. Fler kommer införskaffas så snart någon av butikerna får in dem.
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

                              Kommentar

                              • cikliderna
                                Användare
                                • november 2004
                                • 164

                                #45
                                joråå blir de allt för mycke bråk så måste jag skilja på dom....de smäller till ibland men sen så är de lungt ett par dar....
                                Försöker att kolla vilket kön mina småttingar är...kan du inte kolla du som har lite koll FI...gå in här å se vad du tror..tror att en iaf är hona,

                                Kommentar

                                Arbetssätt...