Crenicichla-tråd 2005

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bilbo
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 1159

    Mina har samma färgteckning, men inte lika mörka i färgen, beror troligen på belysningen men det är samma mönster. En av mina (den största +25 cm) har dessutom en vackert rosa/röd mage. De håller faktiskt någorlunda sams fortfarande. Mina tar inte pellets utan äter med förkärlek mysis, musslor, bläckfisk och räkor. Bläckfisk är den absoluta favoriten.
    // Magnus Arvidsson

    Kommentar

    • pleco
      Användare
      • april 2002
      • 516

      Alla bilderna är på den dominanta marmoratan ,de andra 3 är ljusare i färgen och får inte visa sig annars blir det stryk
      Alla 4 är nästan lika stora , ca 17-19 cm och käkar allt som erbjuds .
      ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

      Kommentar

      • ulf
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 124

        Katastrof!

        Hej

        Fick till min stora glädje tag på 4st C. Marmorata (25-20cm),(Bilbos avlagda), dessa släpptes ner i mitt 720l. akvarium ihop med 1par Festae och ett par Texas i ungefär samma storlek.
        Allt gick strålande och Marmoratorna blev snabbt mina favoriter, matdax var en höjdare, räkorna hann knappt nudda ytan innan de var borta.
        Nu till katastrofen:när jag kom från jobbet för en vecka sedan gick jag med snabba steg och en påse räkor ut till förrådet. Där ligger alla fiskar på botten, fattar först inte vad som hänt, innan jag ser att allt vatten är borta. (botten hade fått en 1,5m spricka)
        Ingen höjdare.

        Har nu tröstköpt 5st Xingu (ca8cm)+4st Vieja Argentea (5cm)+6st Synspilum(ca9-5cm),hade sedan tidigare 8st Saxatilis(ca8cm)) + 3st Xingu , dessa firrar hade jag tänkt att dela upp mellan ett 540+det snart renoverade 720karet.
        Får väl inte plats med så mycket mer fisk nu men Marmoratorna gav mersmak.Hur ser det ut i butikerna runt om i landet, finns det några roliga Crenicichlor?

        ulf

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          Ingen rolig upplevelse där kan jag tänka huva..har en fråga var köpte du V.Argentan?
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • ulf
            NCS Medlem
            • september 2002
            • 124

            Katastrof!

            Hej

            Fick till min stora glädje tag på 4st C. Marmorata (25-20cm),(Bilbos avlagda), dessa släpptes ner i mitt 720l. akvarium ihop med 1par Festae och ett par Texas i ungefär samma storlek.
            Allt gick strålande och Marmoratorna blev snabbt mina favoriter, matdax var en höjdare, räkorna hann knappt nudda ytan innan de var borta.
            Nu till katastrofen:när jag kom från jobbet för en vecka sedan gick jag med snabba steg och en påse räkor ut till förrådet. Där ligger alla fiskar på botten, fattar först inte vad som hänt, innan jag ser att allt vatten är borta. (botten hade fått en 1,5m spricka)
            Ingen höjdare.

            Har nu tröstköpt 5st Xingu (ca8cm)+4st Vieja Argentea (5cm)+6st Synspilum(ca9-5cm),hade sedan tidigare 8st Saxatilis(ca8cm)) + 3st Xingu , dessa firrar hade jag tänkt att dela upp mellan ett 540+det snart renoverade 720karet.
            Får väl inte plats med så mycket mer fisk nu men Marmoratorna gav mersmak.Hur ser det ut i butikerna runt om i landet, finns det några roliga Crenicichlor?

            ulf

            Kommentar

            • ulf
              NCS Medlem
              • september 2002
              • 124

              Argantea

              hej Micke

              det blev lite fel svar kanske, hoppas det går bättre nu

              Argenteaorna köpe jag i Nol förra helgen, det fanns kanske 15-25 st kvar.
              Det fanns även V. Regani i ungefär samma storlek.

              ulf

              Kommentar

              • pleco
                Användare
                • april 2002
                • 516

                En marmorata fångad i Rio Jauaperi (en liten bi flod till Rio Negro)
                ==> Mina video==> Mitt Bildarkiv på Zoopet ==> Min Zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...