Hjälp grabbar, nya fiskar, problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #31
    Kan förstå LadyTiera! , Skulle någon "hijacka" min tråd med seriös fråga med seriös avsikt skulle jag bli vansinnig!

    Krig vore skapat och no mercy på forumtrollen skulle idkas!

    Aningens irriterad blir man ju. Men å andra sidan spelar jag ju själv dom i händerna nu, så låt oss avstå skitsnacket och låta tråden ha sin egentliga gång.

    Tyvärr kan jag inget om afrikaner, så jag kan inte svara vettigt på din fråga men kom med en CA fråga och jag är med i matchen.

    5a i svenska? jodu "get a grip will you" ! när du pluggat ett par år.


    Mvh Jari

    Kommentar

    • skorpio
      Användare
      • oktober 2004
      • 244

      #32
      En fråga bara..vad är aktuell rapport för ett magazine.....är det den som handlar om de senaste rönen ang Röda havet????
      Inte så insatt i akvarielitteratur[8D]...Moss

      Kommentar

      • LadyTiera

        #33
        citat:Ursprungligen skickat av hutti

        citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

        Men kan ni sluta hålla på och f*tta er i min tråd? gå till passagen elelr posta detta i en tråd ämnad för det ni pratar om, det är jävligt irriterande
        Tycker du överreagerar lite[],Du behöver inte brusa upp för ingenting,sen så äger du inte tråden,vad du än tror.Coola ner dig lite tack!
        Om det nu är en tråd Jag har skapat, ägnad till att be om råd och få tips till mina problem med mina fiskar så är det min tråd och inte en tråd om porr, basket, stöddiga lirare osv.

        Jag begär inte att folk skall springa och hjälpa mig och ge upp allt de håller på med för att guida mig rätt i fiskvärden, endast att de kan snacka skit i en egen tråd så att denna kan förbli ägnad till mig och leif.

        [update; leif får flytta in i 80 liters imorrn och gå in sig där, ska ha rejält med stenar och grottor, när han är herre på täppan där så skall jag flytta ner den vi tror är honoan, kanite flytta snäcklekarna nu, de har bott in sig rejält och hanen där ("pappa" börjar bli både stöddig och revirtänkande, vill inte störa honom och han lilla harem (bestående av flickan och lillan)]

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • november 2004
          • 572

          #34
          citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

          citat:Ursprungligen skickat av hutti

          citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

          Men kan ni sluta hålla på och f*tta er i min tråd? gå till passagen elelr posta detta i en tråd ämnad för det ni pratar om, det är jävligt irriterande
          Tycker du överreagerar lite[],Du behöver inte brusa upp för ingenting,sen så äger du inte tråden,vad du än tror.Coola ner dig lite tack!
          Leif?Brukade vi kalla för sleifen när vi var små...rätt åt han!
          Om det nu är en tråd Jag har skapat, ägnad till att be om råd och få tips till mina problem med mina fiskar så är det min tråd och inte en tråd om porr, basket, stöddiga lirare osv.

          Jag begär inte att folk skall springa och hjälpa mig och ge upp allt de håller på med för att guida mig rätt i fiskvärden, endast att de kan snacka skit i en egen tråd så att denna kan förbli ägnad till mig och leif.

          [update; leif får flytta in i 80 liters imorrn och gå in sig där, ska ha rejält med stenar och grottor, när han är herre på täppan där så skall jag flytta ner den vi tror är honoan, kanite flytta snäcklekarna nu, de har bott in sig rejält och hanen där ("pappa" börjar bli både stöddig och revirtänkande, vill inte störa honom och han lilla harem (bestående av flickan och lillan)]

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • november 2004
            • 572

            #35
            Heja Leif.

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #36
              hutti: Vad tillförde du tråden egentligen? Det är rent ut sagt förbannat med dessa förvuxna tonåringar som tjafsar runt på fredagkvällar/nätter när de fått ett järn under västen och som sedan förstör stämningen på forumet. Jag vet inte hur många gånger LadyTiera bad om att få tråden ren ifrån "ordbajsare", men ändå är det ingen som respekterade hennes önskan. Minst sagt dåligt!

              Jag hoppas dock att varken LadyTiera eller någon annan som läser tråden, eller råkar vara här på forumet en helgkväll, blir avskräckt från att vara här för då har dessa "ordbajsare" vunnit.

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                #37
                citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

                Men kan ni sluta hålla på och f*tta er i min tråd? gå till passagen elelr posta detta i en tråd ämnad för det ni pratar om, det är jävligt irriterande
                "LadyTiera" har helt rätt i det hon skiver och jag har full förståelse. Skulle man följa forumets regler skulle ett flertal inlägg i detta ämne raderas. Jag ber alla inblandade att visa större hänsyn i fortsättningen och att använda forumet till sitt egentliga syfte, nämnligen till att diskutera ciklider.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • juni 2004
                  • 1582

                  #38
                  Det var inget personligt Tricella, jag bara undrade om det hette mogenhet eller mognad.

                  Mvh/ BB

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #39
                    Bright_Blue: Ingen fara alls. Det händer att man skriver och uttalar fel...det får jag bjuda på i sådana fall.

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      Användare
                      • november 2004
                      • 572

                      #40
                      ******* MODERERING HAR SKETT *******
                      Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
                      ******* MODERERING HAR SKETT *******

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • augusti 2002
                        • 10784

                        #41
                        Jadu hutti...ta dig en funderare på det du.

                        Menar du på fullaste allvar att du tillfört något konstruktivt i denna tråd? Jag gav åtminstone råd om det LadyTiera frågade om, vilket man tydligt kan se att du "missat".

                        Det vore riktigt bra av dig om du kunde respektera både ämnesförfattaren (LadyTiera) och numera även Mickes önskan om hur forumet skall användas.

                        Kommentar

                        • imported_n/a
                          Användare
                          • november 2004
                          • 572

                          #42
                          citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

                          Jadu hutti...ta dig en funderare på det du.

                          Menar du på fullaste allvar att du tillförde något konstruktivt i denna tråd? Jag gav åtminstone råd om det LadyTiera frågade om, vilket man tydligt kan se att du "missat".

                          Det vore riktigt bra av dig om du kunde respektera både ämnesförfattaren och numera även moderatorernas (Micke) önskan om hur forumet skall användas.
                          Jamen,mickes önskan gäller väl även dig?Sen,hur mycket kan du själv tillföra en julidocrhomis tråd?Tycker ibland att du tar detta allför allvarligt,ja detta med akvarier överhuvudtaget..Sen så är det väl välkänt att tillföra 2 jullar i ett sånt kar,och att sen bli förvånad över problem?Min ståndpunkt är:man köper inte jullar om man inte har koll=ingen nybörjar fisk.O det tror jag inte lady tiera är,samt att hon tar nog inte vartenda ord lika seriöst som dig stefan.[:X]

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #43
                            Jag tar min hobby på ett seriöst sätt och det kommer jag även göra i fortsättningen. Hobbyn har inget med det jag skrivit till dig att göra...utan där handlar det mer om sunt förnuft och forumetikett.

                            Om folk tycker att jag är för allvarlig i min hobby och här på ciklid.se så tar jag hellre det än det som folk anser om dig.

                            Givetvis gäller Mickes önskan även mig. För mig är detta avslutat nu.

                            Kommentar

                            • imported_n/a
                              Användare
                              • november 2004
                              • 572

                              #44
                              citat:Ursprungligen skickat av Stefan Larsson

                              Jag tar min hobby på ett seriöst sätt och det kommer jag även göra i fortsättningen. Hobbyn har inget med det jag skrivit till dig att göra...utan där handlar det mer om sunt förnuft och forumetikett.

                              Om folk tycker att jag är för allvarlig i min hobby och här på ciklid.se så tar jag hellre det än det som folk anser om dig.

                              Givetvis gäller Mickes önskan även mig. För mig är detta avslutat nu.
                              [8D]

                              Kommentar

                              • imported_n/a
                                Användare
                                • juli 2004
                                • 428

                                #45
                                ******* MODERERING HAR SKETT *******
                                Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
                                ******* MODERERING HAR SKETT *******

                                Kommentar

                                Arbetssätt...