Hjälp grabbar, nya fiskar, problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #16
    Näe, snarare vilket forum du blev bränd på, här eller ett annat forum?.


    Mvh Jari

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      LadyTiera:

      Enda sättet som du kan återinföra Leif på bästa sätt är att förstöra honans revir. Troligen kommer hon att försvara det hon har nu och det kan innebära en än värre situation för Leif. Prova med att låta honan komma till Leif i hinken medan du ändrar lite på stenröset i akvariet och eventuellt andra ting utan att störa snäckskalslekarna.
      Återinsätt Leif före honan så att han får tid att lokalisera sig lite innan honan följer med ner i karet igen.

      Orppo: femma i betyg? Jag ser redan en del som visar mer på en trea...

      Bright_Blue: trevligt att du tittar in med synpunkter och jag ska ärligt säga att jag inte är säker på om det i detta fallet heter "mogenhet" eller "mognad" efter den meningsuppbyggnaden. Märk väl att jag i föregående inlägg skrev "mognad", så jag är inte helt utanför det svenska språket (om nu det är viktigare än ordens betydelse i diskussionen).

      jarinen: Troligen enbart pga att "de" besöker forumet i ett dunkelt syfte. Långt ifrån alla...men en del...och det räcker.[]

      Kommentar

      • Orppo
        Användare
        • september 2004
        • 518

        #18
        ******* MODERERING HAR SKETT *******
        Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra. /Z
        ******* MODERERING HAR SKETT *******

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • juli 2004
          • 428

          #19
          ******* MODERERING HAR SKETT *******
          Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra. /Z
          ******* MODERERING HAR SKETT *******

          Kommentar

          • Orppo
            Användare
            • september 2004
            • 518

            #20
            ******* MODERERING HAR SKETT *******
            Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
            ******* MODERERING HAR SKETT *******

            Kommentar

            • ZakatH
              Användare
              • april 2004
              • 313

              #21
              Hade jag gått in å skrivit "jag vet inte" etc i dom trådar där man inte vet svaret eller dylikt, så hade jag haft en jädrans massa posts.
              Varför svara överhuvudtaget om du inte vet? Om man sedan tillägger någonting mer konstuktivt så e det väl en sak men "jag vet inte" finns det nog inte nån som får ut nåt av, eller?

              Till ämnet..

              Om du nu skaffat ett 80l kar så varför inte låta dina brevis gå i det karet? Och sedan skaffa ett par jullar till som får gå tillsammans med dom du har och para ut sig?
              Annars kan du ju alltid göra så som sagts ovan, låta leif gå in sig i karet efter att du omorganiserat.
              Men har du nu ett kar till så ser jag inte någon anledning att ha jullarna i samma kar som dina brevis.

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #22
                Förslagsvis kan du ju skriva det du vet inom det intresseområde som ämnas för forumet och föreningen.

                Skämt åsido...nu blir det CB-läsning tills jag somnar. Trevlig helg alla! Och lycka till LadyTiera...

                Kommentar

                • Orppo
                  Användare
                  • september 2004
                  • 518

                  #23
                  ******* MODERERING HAR SKETT *******
                  Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
                  ******* MODERERING HAR SKETT *******

                  Kommentar

                  • Mr.Fish
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 1403

                    #24
                    citat:Jaha! själv såhar jag inte tillgång till CB,,får nöja mig med en aktuell rapport istället
                    Låt inte så deppad över det ! -Du får väl pröjsa som alla andra !

                    Kommentar

                    • LadyTiera

                      #25
                      citat:Ursprungligen skickat av ZakatH


                      Om du nu skaffat ett 80l kar så varför inte låta dina brevis gå i det karet? Och sedan skaffa ett par jullar till som får gå tillsammans med dom du har och para ut sig?
                      Annars kan du ju alltid göra så som sagts ovan, låta leif gå in sig i karet efter att du omorganiserat.
                      Men har du nu ett kar till så ser jag inte någon anledning att ha jullarna i samma kar som dina brevis.
                      jag gör som du säger, skall bara ommöblera karet och försöka återinför leif.

                      Kommentar

                      • Orppo
                        Användare
                        • september 2004
                        • 518

                        #26
                        citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

                        citat:Jaha! själv såhar jag inte tillgång till CB,,får nöja mig med en aktuell rapport istället
                        Låt inte så deppad över det ! -Du får väl pröjsa som alla andra !
                        Jaja fisken,vad kostar ett magazine årligen,Är det nått matnyttigt i blaskan?

                        Kommentar

                        • LadyTiera

                          #27
                          ******* MODERERING HAR SKETT *******
                          Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
                          ******* MODERERING HAR SKETT *******

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            Användare
                            • november 2004
                            • 572

                            #28
                            citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

                            Men kan ni sluta hålla på och f*tta er i min tråd? gå till passagen elelr posta detta i en tråd ämnad för det ni pratar om, det är jävligt irriterande
                            Tycker du överreagerar lite[],Du behöver inte brusa upp för ingenting,sen så äger du inte tråden,vad du än tror.Coola ner dig lite tack!

                            Kommentar

                            • Mr.Fish
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 1403

                              #29
                              Ursäkta Lady Tiera ! ( Jag skall kompensera mitt intrång i morgon till dej ! )
                              citat:Jaja fisken,vad kostar ett magazine årligen,Är det nått matnyttigt i blaskan?
                              -Ynkla 250 spänn ! Och det är mycket läsvärt ! -Mr. Fish- -Du kan kanske lära dej något också !

                              Kommentar

                              • imported_n/a
                                Användare
                                • november 2004
                                • 572

                                #30
                                ******* MODERERING HAR SKETT *******
                                Ingenting i detta inlägg hade med ursprungsfrågan att göra, utan visade sig istället vara kränkande och/eller förlöjligande. /Z
                                ******* MODERERING HAR SKETT *******

                                Kommentar

                                Arbetssätt...