Jaguarciklid 2004 - Del 1

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • INXS

12/12 lekte mina sist och det var en ganska bra lek.
    Jag hadde just gjort storrengoring och tog ocksa ut den kvarvarande enogda zebran som lag och tryckte. Nu ar enda sallskapet en gibbiceps som har blivit ganska krallig - troligtvis 25 cm+.
    I sumpen har jag kvar 2 carpinte 'Escondido' och 3 vanliga Jack Dempsey plus 2 blaa . Satte ett svampfilter over insuget till vanliga filtret till stora karet och filtermassa runt overflodet ner till sumpen sa ynglen inte aker ner dit. Detta sparade livet pa manga yngel och jag har nu ca 30 st kvar. Jag fick skara ner pumpen rejalt sa det inte skulle bli oversvammning nar filtermassan runt overflodet borjade bli full.
    Jobbet har varit otroligt busy sa det har inte varit bra rensning av karet men pa mandag blir det storstadning igen.
    Hanen har borjat bli ganska valdsam med honan det ar nog dags att leka igen.

Kommentar

• INXS

12/12 lekte mina sist och det var en ganska bra lek.
      Jag hadde just gjort storrengoring och tog ocksa ut den kvarvarande enogda zebran som lag och tryckte. Nu ar enda sallskapet en gibbiceps som har blivit ganska krallig - troligtvis 25 cm+.
      I sumpen har jag kvar 2 carpinte 'Escondido' och 3 vanliga Jack Dempsey plus 2 blaa . Satte ett svampfilter over insuget till vanliga filtret till stora karet och filtermassa runt overflodet ner till sumpen sa ynglen inte aker ner dit. Detta sparade livet pa manga yngel och jag har nu ca 30 st kvar. Jag fick skara ner pumpen rejalt sa det inte skulle bli oversvammning nar filtermassan runt overflodet borjade bli full.
      Jobbet har varit otroligt busy sa det har inte varit bra rensning av karet men pa mandag blir det storstadning igen.
      Hanen har borjat bli ganska valdsam med honan det ar nog dags att leka igen.

Kommentar

• Pjotr
        Användare
        • April 2002
        • 129

Orm: Ang. filmsnutten: Scalaren är stor och tuff, än så länge... Jaggorna verkar leksugna så det blir snart andra bullar antar jag. Större burkar är på g så "fisksoppan" ska snart vara ett minne blott hoppas jag.
        mvh Pjotr

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=130722
        http://www.cardomain.com/ride/690250

Kommentar

• Pjotr
          Användare
          • April 2002
          • 129

Orm: Ang. filmsnutten: Scalaren är stor och tuff, än så länge... Jaggorna verkar leksugna så det blir snart andra bullar antar jag. Större burkar är på g så "fisksoppan" ska snart vara ett minne blott hoppas jag.
          mvh Pjotr

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=130722
          http://www.cardomain.com/ride/690250

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

INXS: Det ser ut att flyta på som vanligt hos dig, regelbundna lekar och en i sammanhanget hyfsad procent överlevande yngel.
            På sätt och vis så är det säkert bra att mina nu får en liten paus från allt lekande men det känns ändå lite tradigt att det inte händer något nytt varje månad som det har varit tidigare, man har liksom blivit van att de leker regelbundet att det faktiskt känns lite tomt nu när leken uteblir...

Mvh Fredrik Isaksson
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• FI
              Användare
              • August 2002
              • 3743

INXS: Det ser ut att flyta på som vanligt hos dig, regelbundna lekar och en i sammanhanget hyfsad procent överlevande yngel.
              På sätt och vis så är det säkert bra att mina nu får en liten paus från allt lekande men det känns ändå lite tradigt att det inte händer något nytt varje månad som det har varit tidigare, man har liksom blivit van att de leker regelbundet att det faktiskt känns lite tomt nu när leken uteblir...

Mvh Fredrik Isaksson
              Fredrik Isaksson
              Bildarkivet

Kommentar

• Ola
                Användare
                • August 2002
                • 1232

Orm, det skulle vara riktigt kul att få se bilderna på jaggorna som du beställde från Jeff.

Mvh Ola
                ola lindeberg

Kommentar

• Ola
                  Användare
                  • August 2002
                  • 1232

Orm, det skulle vara riktigt kul att få se bilderna på jaggorna som du beställde från Jeff.

Mvh Ola
                  ola lindeberg

Kommentar

• Daniel Odell
                    Användare
                    • January 2003
                    • 2437

mjä inget å se än, ge dem ett par månader till sen borde de börja se ut som fä

Går iallafall inte å fota dem med min kassa kamera men de syns på filmen ja postade i massa trådar för en vecka sen.
                    fish r friend

Kommentar

• Daniel Odell
                      Användare
                      • January 2003
                      • 2437

mjä inget å se än, ge dem ett par månader till sen borde de börja se ut som fä

Går iallafall inte å fota dem med min kassa kamera men de syns på filmen ja postade i massa trådar för en vecka sen.
                      fish r friend

Kommentar

• Ola
                        Användare
                        • August 2002
                        • 1232

Skulle bara säga att jag har fotat en jagga på Danmarksakvarium på 40+. Den var nästan rund!
                        Mycket svår att få på foto, den var i bakrunden hela tiden.

Titta in på min Zoon så ser ni en litet skymt av den.

Mvh Ola
                        ola lindeberg

Kommentar

• Ola
                          Användare
                          • August 2002
                          • 1232

Skulle bara säga att jag har fotat en jagga på Danmarksakvarium på 40+. Den var nästan rund!
                          Mycket svår att få på foto, den var i bakrunden hela tiden.

Titta in på min Zoon så ser ni en litet skymt av den.

Mvh Ola
                          ola lindeberg

Kommentar

• INXS

Fredrik,
                            jag har inte andrat temperaturen eller annat sa allt verkar regelbundet. Jag har markt fargskiftet pa hanen mer dom senaste lekarna.
                            Han blir morkare , nastan lite kopparfargad med violetta skiftningar och monstret pa prickarna pa kroppen blir helt annorlunda nar leken skall ske. Han verkar mycket aggressivare nar leken ar pa vag dom senaste gangerna och denna gang ar annu varre men IOFS ser han valdigt kool ut nar han spanner upp sig, fladdrar ut galarna och fenorna och studsar runt som en galning.

En fraga: har du markt att hanens mun verkar bli lite sondertrasad nar leken ar pa vag och han hugger efter honan hela tiden? Min har ofta nastan helt vita lappar vid det stuket.

Kommentar

• INXS

Fredrik,
                              jag har inte andrat temperaturen eller annat sa allt verkar regelbundet. Jag har markt fargskiftet pa hanen mer dom senaste lekarna.
                              Han blir morkare , nastan lite kopparfargad med violetta skiftningar och monstret pa prickarna pa kroppen blir helt annorlunda nar leken skall ske. Han verkar mycket aggressivare nar leken ar pa vag dom senaste gangerna och denna gang ar annu varre men IOFS ser han valdigt kool ut nar han spanner upp sig, fladdrar ut galarna och fenorna och studsar runt som en galning.

En fraga: har du markt att hanens mun verkar bli lite sondertrasad nar leken ar pa vag och han hugger efter honan hela tiden? Min har ofta nastan helt vita lappar vid det stuket.

Kommentar

• Motaguensis
                                Användare
                                • June 2003
                                • 250

Kan nå fortelle at mine Parachromis managuense la egg i går. Rundt 1000 egg Men i løpet av natten ble de spist (sikkert av mine Crenicichla lugubris, og i tilegg har et av mine Amphilophus labiatum par 3 uker gamle yngel i samme akvaie. Min Managuense hann er no 25cm og hunnen 18cm, de er ganske aggresive, men de er det mest harmoniske paret jeg noen gang har sett uten om mitt minste Parachromis friedrichsthalii par. De krangler aldri og jeg har bare sett hannen jage hunnen en gang og det var etter de hadde reist i 14 timer Dette paret går i en 530L for øyblikket( 160X60X55cm).
                                Preben

Kommentar

Arbetssätt...