citat:Ursprungligen skickat av Ola
Fredrik, Köpte du bara en Zonata för att inte Zonatorna ska bilda revir också?
Fredrik, Köpte du bara en Zonata för att inte Zonatorna ska bilda revir också?
Kollade på dina filmer FI skit kul!! Kul att se när Zonatan simmade och nästan bråkade lite med jaggorna för den tyckte det var kul?
Kollade på dina filmer FI skit kul!! Kul att se när Zonatan simmade och nästan bråkade lite med jaggorna för den tyckte det var kul?
Det blir intressant att se om jaggorna över huvud taget leker med den där "myggan" surrandes kring huvudet på dem...
Vad tror ni jag kan köpa ex.
Texasciklid
Oscar
Jack d
Salvini
eller någon från veija släktet?
Vad tror ni jag kan köpa ex.
Texasciklid
Oscar
Jack d
Salvini
eller någon från veija släktet?
Jack Demseys klarar sig definitivt då jaggorna är mindre, det är snarare jaggorna som får passa sig, men det finns nog en risk att de får det tungt tillsammans med dina förhållandevis stora jaggor. De bör nog vara ganska stora om de ska klara sig i längden med dina 20-centimetrare. Det är nog samma sak med salvinin.
Texascikliden har jag ingen erfarenhet av ännu, jag köpte ett gäng carpinte(texasciklider?) igår men de är bara 3-4cm ännu... Hur som helst så har de inga problem att klara av jaggan på 6cm men det säger kanske inte så mycket... Av det jag har hört så ska de i alla fall vara rejält tuffa och hittar du ett par som är typ 10cm eller nåt sånt så tycker jag att det åtminstone borde gå lika bra som med zonatumen hos mig.
Sebraciklider är ju annars en beprövad art som många av oss jaguarägare har haft i samma kar som jaggorna, de är tuffa så det räcker, är inte direkt svåra att få tag på och är dessutom lekvilliga och allmänt trevliga att ha att göra med.
Ett annat alternativ är ju att skaffa ett stim av t.ex jättedanior, då slår du två flugor i en smäll och gör jaggorna mindre skygga samtidigt som de får träna upp sin jaktteknik... du får dessutom njuta av jakten om du nu har ett intresse av detta.
Mvh Fredrik Isaksson
Kommentar