Kanske skaffa lite jordätare till din nya 375:a?
Efter flytten, nystarten
Kollaps
X
-
-
Jag hade nästan 4000 liter vatten och elva burkar, varav en var på 1120 och en 840 liters, i min gamla lgh. Tre barn fick plats varannan helg/vecka. Sambo däremot får inte plats
Beställde ny burk idag :) Den kommer att bli L:150 x D:80 x H:70 cm och ska stå brevid min 1120 litersburk med måtten L:200 x D:80 x H:70 cm. Kommer även att bygga om min "vägg" och flytta in mina två 375 litersburkar i sovrummet. Har saknats fiskdoft i sängen för länge nu :D I burken kommer mina C. Geertsi ochSenast redigerad av Erik Österlund; 23 September 2016, 18:22.Kommentar
-
Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.
Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.Kommentar
-
Ja jag är sugen på https://www.ciklid.org/artregister/art.php?ID=1591 men jag har ju amazonbakgrunden så bottenytan kanske blir för liten. Får välja någon mindre som t ex https://www.ciklid.org/artregister/art.php?ID=311 istället.Kommentar
-
Det finns en liten jordätare i Geophagussläktet som det är en kille som har till salu i Sverige nu.
Geophagus grammepareius
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag har en ide till din 12 tank... det ska inte vara något som du är van vid det ska vara ett Pandularium
Små dvärgciklider, tetror, och ... se länken
Bilden med texten: "Make gentle sloping sides for easy out of the water like JDown’s Office Paludarium"
Med ett mer slopigt slope så kan man ha lite mer fiskar.Om mitt inlägg går att tolka som *glatt* eller *oglatt* så är det alltid *glatt* jag menar.
Har jag missat en detalj eller glömt något väsentligt! Berätta gärna så blir jag kunnigare.Kommentar
-
Det finns en liten jordätare i Geophagussläktet som det är en kille som har till salu i Sverige nu.
Geophagus grammepareiusKommentar
-
Jag har en ide till din 12 tank... det ska inte vara något som du är van vid det ska vara ett Pandularium
Små dvärgciklider, tetror, och ... se länken
Bilden med texten: "Make gentle sloping sides for easy out of the water like JDown’s Office Paludarium"
Med ett mer slopigt slope så kan man ha lite mer fiskar.
Men man kan ju alltid drömma liteKommentar
-
-
Seriöst du _måste_ vara med i Biotoptävlingen Erik!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Länge sen det blev en uppdatering här! Här är några bilder på hur 375:an ser ut nu. Det dog rätt mycket fisk ett tag och jag tror att det var för låg temp som var problemet. Jag underskattade betydelsen av tempen, Malawi bryr sig ju inte så där fick man en läxa
Funderar på att fylla på med någon ciklid men har inte bestämt mig ännu. Gillar att rödmunstetrorna stimmar lugnt, apistona gömmer sig i bakgrunden och sterbaien håller till under rötter och stenar. Nu börjar det även likna min ambition med att få till en bäck med grenar som hänger över vattnet typ..Kommentar
-
-
-
-
Tack, jag är nöjd själv! Det blev precis som jag hade tänkt mig
I den andra burken blir det afrika, som gammal malawinörd så är sannolikheten stor att det blir:
Placidochromis phenochilus
Lethrinops sp. "red cap"Kommentar
Kommentar