Efter flytten, nystarten
Kollaps
X
-
-
I den andra burken rullar det på, det har börjat komma grönalger
Jag har även installerat ett UVC på 9 watt.
Snart dags att skaffa fisk ocskåKommentar
-
-
-
-
-
Ser grymt snyggt ut
Skickat från mobilenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Njae, vet inte om det blev så snyggt med den ljussättningen i mitt tycke. Kanske förväntade jag mig mer av det där lummiga och dunkla ljuset som strimma ner lite här och var.
Gillade akvariet med sin inredning och hur du fick till det i början, men sen sabba ljuset det lite om jag får va ärlig.
Det är för skarp och onaturlig övergång mellan vänstra & högra sidan. Vänstra sidan ser lite ut som ett åsk/blixtnedslag & högra en lugn tefärgad djungelbäck.
Hoppas du inte tycker att jag klankar ner på ditt utmärkta projekt. Säger bara vad jag tycker i godan mening.Kommentar
-
Njae, vet inte om det blev så snyggt med den ljussättningen i mitt tycke. Kanske förväntade jag mig mer av det där lummiga och dunkla ljuset som strimma ner lite här och var.
Gillade akvariet med sin inredning och hur du fick till det i början, men sen sabba ljuset det lite om jag får va ärlig.
Det är för skarp och onaturlig övergång mellan vänstra & högra sidan. Vänstra sidan ser lite ut som ett åsk/blixtnedslag & högra en lugn tefärgad djungelbäck.
Hoppas du inte tycker att jag klankar ner på ditt utmärkta projekt. Säger bara vad jag tycker i godan mening.
Nu ser ju inte bilden ut som verkligheten. Då ser det ut precis som jag vill ha detKommentar
-
Då ska du absolut behålla det som det är. Det är total tillfredställelse att titta in i ett akvarium som man är nöjd med. Är man själv nöjd så är det det som gäller. Fiskar och ev växter kvar nu då?Kommentar
-
Igår fick jag i lite fisk i 375:an. Bytte powerhead från 690 L/H till en med 490 L/H, blev rätt tydligt att det var lite för mycket drag när fisken kom i. Tyvärr påverkade det belysningen lite eftersom den klenare pumpen inte orkar få ytan i hela burken i rörelse så "flimret" blev sämre i den högra delen. Men det får man leva med..
1 par fjärlisciklid, vildformen (odlad)
1 par Apistogramma Baenchi
20 stycken rödmunstetror
Tänkte filma lite ikväll, lägger upp det här sen om tekniken fungerar som den skaSenast redigerad av Erik Österlund; 01 September 2016, 08:09.Kommentar
-
Kommentar
-
Kul
Skickat från mobilenKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ljuset blev inte riktigt bra när jag filmade heller, det är gulare irl, men det ger en bättre bild av utseendet iafSenast redigerad av Erik Österlund; 02 September 2016, 12:53.Kommentar
-
En till utan LED-lampan tänd. Fortfarande för vitt ljus..
Senast redigerad av Erik Österlund; 02 September 2016, 12:52.Kommentar
Kommentar