Efter flytten, nystarten
Kollaps
X
-
-
Reglarna är för att fästa upp skivan på väggen och för att skruva konsoler till hyllplanen som ska upp. På ena hyllan kommer belysningen fästas och på den kommer droppfiltret att stå.
Belysningen kommer bli spottar med halogen och led och några "riktiga" ledspottar. Jag vill ha lite dunkelt ljus med känslan av solstrålar som strilar genom trädgrenar. Lite flummigt men det blir nog bra till slutKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Vilken kanon lösning! Ska bli jäkligt kul att se hur ditt droppfilter kommer funka. Om du nu ska köra små SA däri så kanske det räcker med en liten streamer som cirkulation. Droppfiltret lär bli bra biologi i. Å andra sidan så kommer du ju inte ha plats med så mycket grönt. Lite grann som kan växa fast på rötterna kanske. Blir väl inte så mycket sandyta?Kommentar
-
-
-
Vilken kanon lösning! Ska bli jäkligt kul att se hur ditt droppfilter kommer funka. Om du nu ska köra små SA däri så kanske det räcker med en liten streamer som cirkulation. Droppfiltret lär bli bra biologi i. Å andra sidan så kommer du ju inte ha plats med så mycket grönt. Lite grann som kan växa fast på rötterna kanske. Blir väl inte så mycket sandyta?
Det blir inte så mycket sandyta som sagt och jag tror inte att det blir så mycket växter heller. Det blir ju sparsamt med belysning. Det får ge sig lite med tidenKommentar
-
Kommentar
-
Riktigt riktigt snyggt! Blir det mörkt vatten eller av det klarare slaget?1365 liter paludarium - 840 liter luft, 525 liter vattenKommentar
-
Kommentar
-
-
Kanon projekt. Borra inte för stort utlopp ur droppfiltret. Utlopps röret skall helst vara vattenfyllt om du vill ha det tyst. Det blir annars ett obehagligt surplande när den suger med sig luft. Tro det eller ej men nu inspererade du mig så jag vet hur jag ska lösa rampen till mitt hörn akvariumKommentar
Kommentar