Allmän Buggrapportering för ciklid.org

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Nybörjarartiklarna på första sidan har inte fungerat för mig på flera månader. Bara jag som har detta problem?

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      Samma här.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • PiaJo
        • januari 2011
        • 1744

        Mina epostaviseringar på pm och trådar försvann nu igen, ingen fara men det är så lätt att missa viktiga saker
        ----------------------------------
        /PIA

        Kommentar

        • bossep
          Användare
          • januari 2013
          • 2352

          Alla länkar i Joomla har samma problem. Både i menyn och i bildspelet på framsidan. Jag försöker fixa det.
          Webmaster för Ciklid.org.
          Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

          Kommentar

          • bossep
            Användare
            • januari 2013
            • 2352

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Mina epostaviseringar på pm och trådar försvann nu igen, ingen fara men det är så lätt att missa viktiga saker
            Skickade just ett PM till dig. Vänta lite på avisering innan du går in manuellt och kollar.
            Webmaster för Ciklid.org.
            Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

            Kommentar

            • PiaJo
              • januari 2011
              • 1744

              Svarade på pmet men ingen e-post avisering..
              ----------------------------------
              /PIA

              Kommentar

              • bossep
                Användare
                • januari 2013
                • 2352

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Svarade på pmet men ingen e-post avisering..
                Jag fick avisering på dit PM nu och får det från forumet så tror inte det är något fel på mailutskick. Det tar dock en liten stund då servern skickar ut på vissa tidsintervall.
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                Kommentar

                • PiaJo
                  • januari 2011
                  • 1744

                  Ok.. Knepigt men jag får avvakta lite och se om det släpper.
                  ----------------------------------
                  /PIA

                  Kommentar

                  • Mikael W
                    NCS Medlem
                    • augusti 2002
                    • 8598

                    En annan kul (?) grej. När jag skriver inlägg registreras inte varje nedslag. Får ofta gå in och fylla i en hel del bokstäver, mellanslag och radbyten efteråt.
                    Tänkte först att det var fel på mig, eller klaviaturet, men de sker bara här, så det måste vara något med Forumet.
                    mvh
                    Mikael W
                    (NCS-medlem sedan 1981)

                    Kommentar

                    • bossep
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 2352

                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      En annan kul (?) grej. När jag skriver inlägg registreras inte varje nedslag. Får ofta gå in och fylla i en hel del bokstäver, mellanslag och radbyten efteråt.
                      Tänkte först att det var fel på mig, eller klaviaturet, men de sker bara här, så det måste vara något med Forumet.
                      Låter lite konstigt. Är det någon annan som har samma problem? Det blir fel här med i bland men det är nog skit bakom spakarna.
                      Webmaster för Ciklid.org.
                      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                      Kommentar

                      • PiaJo
                        • januari 2011
                        • 1744

                        Ursprungligen postat av Mikael W
                        En annan kul (?) grej. När jag skriver inlägg registreras inte varje nedslag. Får ofta gå in och fylla i en hel del bokstäver, mellanslag och radbyten efteråt.
                        Tänkte först att det var fel på mig, eller klaviaturet, men de sker bara här, så det måste vara något med Forumet.
                        Så för mig med men jag brukar trycka högst upp under "rubrik" i denna rutan så finns det en knapp med litet stort och ett litet a med ett / emellan och då funkar det
                        ----------------------------------
                        /PIA

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Inga länkar till artiklar verkar fungera, vad har hänt? Payson har varit nere under lång tid nu, det mest populära sättet att betala det gör mig orolig för föreningen som jag gillar väldigt mycket.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Om jag laddar upp bilder så fungerar inte bilduppladdaren med flera bilder åt gången. Bara om jag först väljer enkel uppladdare och tar en bild åt gången.

                            Om jag klickar på välj filer här händer inget alls. Först enkel uppladdare sedan välj fil då går det. Bara jag eller fler?

                            Klicka på bilden för större version

Namn: Screenshot_15_08_14_08_42.jpg
Visningar: 1
Storlek: 23,7 KB
ID: 691134

                            Om vi har problem att sätta upp vBulletin kan det vara skäl att be andra siteadmins om hjälp. Det finns massor med forum som kör detta och där fungerar det mesta klockrent.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Erik Österlund
                              Användare
                              • januari 2005
                              • 3788

                              Nej det är inte alls bra. För tillfället går det inte att se medlemsförmåner osv och det är något som vi kan tappa nya medlemmar på. Jag vet att Bosse jobbar på problemet, hoppas att det går att fixa snart!

                              Kommentar

                              • bossep
                                Användare
                                • januari 2013
                                • 2352

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Inga länkar till artiklar verkar fungera, vad har hänt? Payson har varit nere under lång tid nu, det mest populära sättet att betala det gör mig orolig för föreningen som jag gillar väldigt mycket.
                                Vi har massor med folk som försöker ta sig in på siten bakvägen. Jag måste se till att det inte sker.
                                Jag är också rädd om föreningen och vill inte att någon medlem riskerar pengar på att något inte fungerar som det skall. Jag har en version av payson som fungerar lokalt här men implementerar det inte än.
                                Better safe than sorry.
                                Länkarna är något som inte fungerar efter hacket trots att jag installerat en helt ny version av Joomla. Jag jobbar på det men säkerhetsgrejorna går först.
                                Webmaster för Ciklid.org.
                                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...