Allmän Buggrapportering för ciklid.org

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    Användare
    • januari 2013
    • 2352

    Ursprungligen postat av DaRe
    Om jag laddar upp bilder så fungerar inte bilduppladdaren med flera bilder åt gången. Bara om jag först väljer enkel uppladdare och tar en bild åt gången.

    Om jag klickar på välj filer här händer inget alls. Först enkel uppladdare sedan välj fil då går det. Bara jag eller fler?

    [ATTACH=CONFIG]52865[/ATTACH]

    Om vi har problem att sätta upp vBulletin kan det vara skäl att be andra siteadmins om hjälp. Det finns massor med forum som kör detta och där fungerar det mesta klockrent.
    Jag måste kolla av detta med Joakim D. Han ansvarar för artregistret och står för detta men han kan vara utsatt för någon säkerhetsåtgärd som jag implementerat. Jag stämmer av detta med honom.
    Webmaster för Ciklid.org.
    Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      Det är i forumet inte artregistret
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Ursprungligen postat av bossep
        Vi har massor med folk som försöker ta sig in på siten bakvägen. Jag måste se till att det inte sker.
        Jag är också rädd om föreningen och vill inte att någon medlem riskerar pengar på att något inte fungerar som det skall. Jag har en version av payson som fungerar lokalt här men implementerar det inte än.
        Better safe than sorry.
        Länkarna är något som inte fungerar efter hacket trots att jag installerat en helt ny version av Joomla. Jag jobbar på det men säkerhetsgrejorna går först.
        payson var krypterad och de har säker konf, men du kanske gör något annat?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          youtubefilmer fungerar inte sedan länge i artregistret.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Pabbe
            NCS Medlem
            • september 2006
            • 1805

            Ursprungligen postat av DaRe
            youtubefilmer fungerar inte sedan länge i artregistret.
            Som jag upptäckte för ett tag sedan; det fungerar med Explorer, tycks bara vara Google Chrome det inte funkar med. Har inte testat andra.

            Kommentar

            • Pabbe
              NCS Medlem
              • september 2006
              • 1805

              Ursprungligen postat av Mikael W
              En annan kul (?) grej. När jag skriver inlägg registreras inte varje nedslag. Får ofta gå in och fylla i en hel del bokstäver, mellanslag och radbyten efteråt.
              Tänkte först att det var fel på mig, eller klaviaturet, men de sker bara här, så det måste vara något med Forumet.
              Det där är en sak jag varit med om på andra webbsidor, dock inte här. Väldigt irriterande. Finns en hemsida jag ofta besöker. Får sitta och hamra ner tangenterna, skriva om, osv. Andra personer har inga problem, så det verkar bero på specifika individuella kombinationer hos användarens utrustning. Det är en komplex värld detta och mer och mer komplext verkar det bli i takt med nya applikationer och annat.

              Kommentar

              • Uffe Lindström
                Användare
                • maj 2005
                • 285

                Ursprungligen postat av DaRe
                youtubefilmer fungerar inte sedan länge i artregistret.
                Precis vad jag också upptäckt Lite tråkigt när det funka så bra.
                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                Kommentar

                • bossep
                  Användare
                  • januari 2013
                  • 2352

                  Jag tror jag fått de flesta länkarna i menyn och framsidan att fungera!
                  Men just nu med "fula" länkar.
                  Webmaster för Ciklid.org.
                  Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                  Kommentar

                  • Pabbe
                    NCS Medlem
                    • september 2006
                    • 1805

                    Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                    Precis vad jag också upptäckt Lite tråkigt när det funka så bra.
                    Varför inte använda Explorer så länge? Det är ju inga problem att ha Chrome och Explorer installerat på samma dator. Jag har Explorer som huvudläsare och använder Chrome ibland, när den kanske lämpar sig bättre för andra sidor.

                    Kommentar

                    • bossep
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 2352

                      Kan ni hjälpa mig kolla länkar tar jag tag i resten senare. Kan ni också kolla med exempelvis zoopet ang. läsare så vet jag om jag kan fixa det eller om problemen ligger i mjukvaran vi använder.
                      Webmaster för Ciklid.org.
                      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                      Kommentar

                      • Pabbe
                        NCS Medlem
                        • september 2006
                        • 1805

                        Ursprungligen postat av bossep
                        Kan ni hjälpa mig kolla länkar tar jag tag i resten senare. Kan ni också kolla med exempelvis zoopet ang. läsare så vet jag om jag kan fixa det eller om problemen ligger i mjukvaran vi använder.
                        Jag gick är nu inne via Google Chrome. Valde en artbeskrivning på måfå som innehåller film:



                        Där filmen borde visas står Kompletterande video (oavsett fångstplats):

                        Champsochromis spilorhynchus , ung hane
                        Something went wrong. Please make sure you added the video correctly. Click here to see how YouTube videos should be embedded. There could also be a technical issue that's not your fault. Click here to view the video on YouTube's site. If this link doesn't work, you did something wrong.
                        Film av: Barnabas Sapan

                        Med Explorer 11, inga problem.

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Testade med safari, IE finns ej till mac, fungerar bra. Grejen är ju att det har fungerat perfekt i alla år men nu tappat. Detta kan vara Joakim Draktoft grej möjligen. Han har nog skrivit embedkoden för filmer i artregistret.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • bossep
                            Användare
                            • januari 2013
                            • 2352

                            Artregister problem med forumet tar jag ihop med Joakim D och kanske Christian lite senare. Just nu vill jag få koll på att alla länkar i menyer, artiklar och sådant fungerar. Jag kommer senare att försöka med lättlästa länkar efter det.
                            Bild, video funktioner och uppladdningar kan vara relaterat till säkerhetsåtgärder jag vidtagit och jag tar en sak i taget och testar vidare där. Målet är att få igång Payson så fort jag kan utan att det hela blir mindre säkert.
                            Webmaster för Ciklid.org.
                            Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                            Kommentar

                            • bossep
                              Användare
                              • januari 2013
                              • 2352

                              Ursprungligen postat av DaRe
                              Testade med safari, IE finns ej till mac, fungerar bra. Grejen är ju att det har fungerat perfekt i alla år men nu tappat. Detta kan vara Joakim Draktoft grej möjligen. Han har nog skrivit embedkoden för filmer i artregistret.
                              Ja men jag kan ha sabbat det för Joakim.
                              Webmaster för Ciklid.org.
                              Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Ursprungligen postat av bossep
                                Kan ni hjälpa mig kolla länkar tar jag tag i resten senare. .
                                Dessa som jag hittade lite snabbt funkar inte. Jag har Firefox 31,0 och kommer inte att byta till Explorer.












                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...