Jordätartråden 2013

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    Sv: Jordätartråden 2013

    Ja de är väldigt vackra och inte så många som håller dem eller lyckas med lek.

    Lämna en kommentar:


  • Crenicichla
    svarade
    Helt klart den snyggaste Satansabborren enligt mitt tycke!

    Ursprungligen postat av affealien
    Känns lite synd att behöva göra sig av med dem nu...
    Men livet har sin gång, den dag jag skaffar villa så ska jag ha nya och då blir nog att testa Satanoperca daemon i stället.

    Lämna en kommentar:


  • affealien
    svarade
    Känns lite synd att behöva göra sig av med dem nu...
    Men livet har sin gång, den dag jag skaffar villa så ska jag ha nya och då blir nog att testa Satanoperca daemon i stället.

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Jordätartråden 2013

    Ursprungligen postat av affealien
    Nu går mina Satanopercor ensamma i 1000liters baljan med endast ett flaggciklid par och då har 2 av dem fått riktigt snygga röda inslag i ryggfenan som syns på denna bilden.
    Fasen va fin!

    Lämna en kommentar:


  • Big_Sal
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Nu går mina Satanopercor ensamma i 1000liters baljan med endast ett flaggciklid par och då har 2 av dem fått riktigt snygga röda inslag i ryggfenan som syns på denna bilden.
    min favvofisk alla kategorier!

    Lämna en kommentar:


  • affealien
    svarade
    Nu går mina Satanopercor ensamma i 1000liters baljan med endast ett flaggciklid par och då har 2 av dem fått riktigt snygga röda inslag i ryggfenan som syns på denna bilden.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Tackar för länken.
    Gillar mer formen på Geophagussläktet. Främst gillar jag Altifrons, Megasema, Neambi, Winemilleri och självklart Orange head Tapajos.

    http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...46&gid=2595943 (Något sådant hade inte varit fel)

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av olof
    Den i mitt tycke alra snyggaste arten är Acarichtys heckelii. De gör sig inte riktigt på bld men i verkligheten slår de det mesta.

    Mvh

    Olof
    Ja jag har kollat in Heckelii faktiskt. Fick kännedom av den ifrån dokumentären "Rivers of the Sun, Amazon"
    Bifogar länk så kan du få se en Heckelii bli uppkäkad av en Arapaima. Vid minut 3:29 in på länken.

    Lämna en kommentar:


  • Ruined Soul
    svarade
    Mina favoriter är helt klart Proximus.
    Har 3 lekpar Geophagus proximus "Santarem" F1.
    Har 2 andra sorter, Orange Head och Branchybranchus och är i mitt tycke inte ens i närheten av "snygghet".

    Trots sin storlek så är dom väldigt fredliga... så jag röstar för Proximus

    Lämna en kommentar:


  • olof
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Tack så mycket. Man saknar jordätarna och framförallt akvarium när man ser alla andras här inne på sidan.
    Funderar på ett 840 liters kar om golvet här i lägenheten kan hålla den tyngden. Vilka jordätare i klass med Orange Head Tapajos hade man kunnat sätta in i en sådan tillsammans med scalare såklart?
    Den i mitt tycke alra snyggaste arten är Acarichtys heckelii. De gör sig inte riktigt på bld men i verkligheten slår de det mesta.

    Mvh

    Olof

    Lämna en kommentar:


  • affealien
    svarade
    Då slår jag ett slag för Satanoperca släktet, mitt favvo släkte.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Du kan nog ta vad vill från Geophagussläktet:


    Eller någon Guianacara:

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Välkommen hit, kul att du skakar liv i jordätartråden. Det är onekligen fantastiska firrar.

    Jag är själv fundersam om jordätare ska bli ett nytt projekt för egen del. Jag har haft just Geophagus sp. "orange head tapajós" och det är verkligen skönheter!!
    Tack så mycket. Man saknar jordätarna och framförallt akvarium när man ser alla andras här inne på sidan.
    Funderar på ett 840 liters kar om golvet här i lägenheten kan hålla den tyngden. Vilka jordätare i klass med Orange Head Tapajos hade man kunnat sätta in i en sådan tillsammans med scalare såklart?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Välkommen hit, kul att du skakar liv i jordätartråden. Det är onekligen fantastiska firrar.

    Jag är själv fundersam om jordätare ska bli ett nytt projekt för egen del. Jag har haft just Geophagus sp. "orange head tapajós" och det är verkligen skönheter!!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Tjena jag är ny här så jag försöker få till det rätt med att ladda upp bilder. Har tidigare haft 4 jordätare (Orange Head Tapajos) varav 2 var hanar och 2 honor. F1or var dessa. Jag fick lek på dessa efter 4-5 månader hemma hos mig. Slänger upp lite bilder. Jag hade dessa med olika malar, scalare, kardinaltetror, rödmunstetra och annat och det gick väldigt fint. Trevliga fiskar som dock gillade att gräva upp alla växter.
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1050246_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 61,4 KB
ID: 684342
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1050250_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,4 KB
ID: 684343(Precis nersläppta för första gången)
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1050520_orig_SE.jpg
Visningar: 2
Storlek: 48,9 KB
ID: 684344(Eklöv och sänkt pH)
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1050510_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,5 KB
ID: 684345(Hanen)
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1050487_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 88,9 KB
ID: 684346(Precis satt in eklöven)
    Klicka på bilden för större version

Namn: img_0054_orig_SE.jpg
Visningar: 1
Storlek: 46,9 KB
ID: 684347(Hanen som tugga)
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0014.jpg
Visningar: 1
Storlek: 279,4 KB
ID: 684348(Honan)
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0011.jpg
Visningar: 1
Storlek: 262,3 KB
ID: 684349(Ena hanen)
    Klicka på bilden för större version

Namn: p1040637_orig_SE.jpg
Visningar: 2
Storlek: 83,7 KB
ID: 684350(Karet innan jordätarna inskaffades och det blev lite ändrat layout)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...