Lansering av Android app!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Jag kollar om han kan fixa det
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • bossep
      Användare
      • januari 2013
      • 2352

      Ursprungligen postat av BalsbyMange
      Absolut. Har kollat lite på de redan. Ligger i todo listan
      Låter bra
      Men vi måste ha bra koll på säkerheten när det kommer till användarinformation.
      Jag tror också det kan vara bra att putta upp det ganska högt på listan då många
      inte är så vana vid appar. Det vore synd att någon missar att använda det hela
      pga inliggningsproblem eller liknande.
      Webmaster för Ciklid.org.
      Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

      Kommentar

      • BalsbyMange
        Användare
        • juni 2011
        • 635

        Ny version på väg till Google Play

        Nya funktioner i denna version är att man i artlistan, favoritlistan och i sökfunktionen numera kan visa bilder på arterna. Detta kräver som vanligt inloggning och medlemskap i NCS.
        Man kan även visa lagerstatus i favoritvyn och sökfunktionen.

        Aktivering av bildfunktionen görs antingen under inställningar, detta aktiverar funktionen vid varje visning, eller så klickar man meny på sin telefon och väljer Visa bilder när man behöver det.

        Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-02-24 19.45.22.jpg
Visningar: 1
Storlek: 32,1 KB
ID: 690128Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-02-24 19.45.44.jpg
Visningar: 1
Storlek: 56,8 KB
ID: 690129Klicka på bilden för större version

Namn: 2014-02-24 19.45.56.jpg
Visningar: 1
Storlek: 55,1 KB
ID: 690130
        Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

        Android-appen iOS-appen

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          Härligt jag har sett fram emot detta!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • BalsbyMange
            Användare
            • juni 2011
            • 635

            Nu live på google play
            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

            Android-appen iOS-appen

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              Härligt

              /Jocke

              Kommentar

              • BalsbyMange
                Användare
                • juni 2011
                • 635

                Nu har den nya versionen varit uppe ett par dagar o cirka 150 devicer har den installerad. Hur tycker ni att bildfunktionen fungerar? snabb, långsam, buggig, bryr oss inte för den e så ruggigt bra

                Alla kommentarer är välkomna.
                Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                Android-appen iOS-appen

                Kommentar

                • BalsbyMange
                  Användare
                  • juni 2011
                  • 635

                  Ny version på väg till Google Play, bör dyka upp under kvällen i era enheter.

                  Version 2.1 "The endymion version"

                  Lite designförändringar för att följa Android standard design guidelines.

                  Småfixar
                  Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                  Android-appen iOS-appen

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Wohoo!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      Ursprungligen postat av BalsbyMange
                      Ny version på väg till Google Play, bör dyka upp under kvällen i era enheter.

                      Version 2.1 "The endymion version"

                      Lite designförändringar för att följa Android standard design guidelines.

                      Småfixar
                      Gillar versionsnamnet, särskilt som jag stod bredvid när det diskuterades
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • BalsbyMange
                        Användare
                        • juni 2011
                        • 635



                        Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                        Gillar versionsnamnet, särskilt som jag stod bredvid när det diskuterades
                        Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                        Android-appen iOS-appen

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          En historia som vill bli berättade tror jag.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • BalsbyMange
                            Användare
                            • juni 2011
                            • 635

                            Tja

                            En skåning,en sörmlänning o en västgöte satt under ett diskuschampionat o skröt om vem som bäst kunde koda php, indexera sql servers och trixa i forum. Inget vettigt sas o ingen ville egentligen erkänna att en öl framför lite motorsport helt klart är bättre än att återställa databaser o webbplatser efter att en hacker haft kul med ciklid.org. Helt plötsligt från ingenstans dök en smålänning upp o smög sig in i diskussionen, fram halade han..... en telefon (va trodde ni).... kolla kolla sa han med lite stirrig röst, ska de va på detta sättet va, ska de de.Min menyknapp, kolla, syns knappt, se, där nere, knappt synbar..... kolla här, så ser de inte ut i andra appar, va va, ser du, va tänker du göra åt de, va va........ Skåningen lutade sig då tillbaka o sa lugnt, jaja, du får väl skaffa en redig telefon i stället

                            Eller så va de kanske bara ett önskemål från en användare som till slut blev en förbättring av appen.............. jag vet inte, jag va helt upptagen med att skryta om mina kunskaper i android kodning
                            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                            Android-appen iOS-appen

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Hahaha bra berättat.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 7334

                                Ursprungligen postat av BalsbyMange
                                Tja

                                En skåning,en sörmlänning o en västgöte satt under ett diskuschampionat o skröt om vem som bäst kunde koda php, indexera sql servers och trixa i forum. Inget vettigt sas o ingen ville egentligen erkänna att en öl framför lite motorsport helt klart är bättre än att återställa databaser o webbplatser efter att en hacker haft kul med ciklid.org. Helt plötsligt från ingenstans dök en smålänning upp o smög sig in i diskussionen, fram halade han..... en telefon (va trodde ni).... kolla kolla sa han med lite stirrig röst, ska de va på detta sättet va, ska de de.Min menyknapp, kolla, syns knappt, se, där nere, knappt synbar..... kolla här, så ser de inte ut i andra appar, va va, ser du, va tänker du göra åt de, va va........ Skåningen lutade sig då tillbaka o sa lugnt, jaja, du får väl skaffa en redig telefon i stället

                                Eller så va de kanske bara ett önskemål från en användare som till slut blev en förbättring av appen.............. jag vet inte, jag va helt upptagen med att skryta om mina kunskaper i android kodning
                                Spot on
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...