Lansering av Android app!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BalsbyMange
    Användare
    • juni 2011
    • 635

    #91
    Ursprungligen postat av Bosse G
    hur loggar jag in på androiden?
    Klicka meny i första vyn
    Finns det sen logga in
    Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

    Android-appen iOS-appen

    Kommentar

    • BalsbyMange
      Användare
      • juni 2011
      • 635

      #92
      Ännu en ny release på väg ut..... jag vet, många uppdateringar nu. Denna gång är det multiwindow support för samsung devicer
      Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

      Android-appen iOS-appen

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #93
        Härligt.

        Skulle det gå att skapa inköpslistor baserat på akvarielagrets listor. Och sedan skicka det till Akvarielagret som en beställning? De som markeras är ju de som hittas i fisksök och är beställningssortiment och det vore ju smutt om man kan göra en inköpskorg :-)
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • BalsbyMange
          Användare
          • juni 2011
          • 635

          #94
          Ursprungligen postat av DaRe
          Härligt.

          Skulle det gå att skapa inköpslistor baserat på akvarielagrets listor. Och sedan skicka det till Akvarielagret som en beställning? De som markeras är ju de som hittas i fisksök och är beställningssortiment och det vore ju smutt om man kan göra en inköpskorg :-)
          Allting går, men detta får nog ligga en bit ner på listan
          Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

          Android-appen iOS-appen

          Kommentar

          • BalsbyMange
            Användare
            • juni 2011
            • 635

            #95
            Hittade en ful bugg. Om man har en telefon med hög upplösning, Galaxy S4 o liknande så blir inte bilderna uppskalade ända ut i kanterna. Men nu blir dem det, ny version på gång.
            Höll på att få krupp när jag såg det.. hur kan ni använda en app med sådana buggar
            Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

            Android-appen iOS-appen

            Kommentar

            • BalsbyMange
              Användare
              • juni 2011
              • 635

              #96
              Ny version på gång igen dyker väl upp under eftermiddagen idag.

              Hittade ett sätt att gör inloggningen i appen lite enklare att förstå. Om man i första vyn klickar på telefonens menyknapp får man numera bara upp antingen "Logga in" eller Logga ut", inte båda. Man blir inte heller automatiskt ivägskickad till telefonens egen webbläsare utan efter inloggning stannar man kvar i appen och får upp en bekräftelse på sin inloggning.

              Jag jobbar även på att visa inloggningsstatus i första vyn med bild eller text, har ni några bra ideér om hur de kan se ut så tveka inte att skriva en rad här i tråden.
              Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

              Android-appen iOS-appen

              Kommentar

              • bossep
                Användare
                • januari 2013
                • 2352

                #97
                Ursprungligen postat av BalsbyMange
                Ny version på gång igen dyker väl upp under eftermiddagen idag.

                Hittade ett sätt att gör inloggningen i appen lite enklare att förstå. Om man i första vyn klickar på telefonens menyknapp får man numera bara upp antingen "Logga in" eller Logga ut", inte båda. Man blir inte heller automatiskt ivägskickad till telefonens egen webbläsare utan efter inloggning stannar man kvar i appen och får upp en bekräftelse på sin inloggning.

                Jag jobbar även på att visa inloggningsstatus i första vyn med bild eller text, har ni några bra ideér om hur de kan se ut så tveka inte att skriva en rad här i tråden.
                Det låter kanon Mange. Jag är för dålig på telefoner för att komma med förslag men det bör nog seut som andra appar som folk känner till
                Låt oss se hur det ser ut efter den här versionen.
                Webmaster för Ciklid.org.
                Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                Kommentar

                • Bosse G
                  NCS Medlem
                  • november 2013
                  • 235

                  #98
                  Ursprungligen postat av BalsbyMange
                  Hittade en ful bugg. Om man har en telefon med hög upplösning, Galaxy S4 o liknande så blir inte bilderna uppskalade ända ut i kanterna. Men nu blir dem det, ny version på gång.
                  Höll på att få krupp när jag såg det.. hur kan ni använda en app med sådana buggar
                  Lysande!
                  Krupp är jobbigt
                  .

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #99
                    Skulle det gå att lägga till:
                    www.eskilstunamalawihobby.se

                    med deras lagerlistor?
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • BalsbyMange
                      Användare
                      • juni 2011
                      • 635

                      Nja, med tanke på formateringen så kommer sökningen inte bli så bra.
                      Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                      Android-appen iOS-appen

                      Kommentar

                      • bossep
                        Användare
                        • januari 2013
                        • 2352

                        Nu har jag lyckats ta mig in via min gamla Samsung!
                        Tror du Mange, att man kunde fixa det utan att först logga in via forumet från telefonen?
                        Vi kanske skulle kolla av detta med Joakim D och Christian då de är bättre på forum
                        funktioner än vad jag är. Vi kan ju logga in via webappar etc. så det kanske kan funka via
                        mobil appar också?
                        Webmaster för Ciklid.org.
                        Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                        Kommentar

                        • bossep
                          Användare
                          • januari 2013
                          • 2352

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Skulle det gå att lägga till:
                          www.eskilstunamalawihobby.se

                          med deras lagerlistor?
                          Har vi några regler för det här med lagerlistor och vilka som kan lägga upp dessa eller hur de skall vara formaterade?
                          Jag hoppas kunna besöka eskilstuna malawihobby i veckan så kunde ta det med dem då!
                          Webmaster för Ciklid.org.
                          Underverk fixas med det samma. Mirakel tar något längre tid.

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            Jag har kontakt med Eskiltuna gubarna, jag har bett dem justera lite, men ska kolla med Mange vad han vill ha mer exakt.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • BalsbyMange
                              Användare
                              • juni 2011
                              • 635

                              Ursprungligen postat av bossep
                              Nu har jag lyckats ta mig in via min gamla Samsung!
                              Tror du Mange, att man kunde fixa det utan att först logga in via forumet från telefonen?
                              Vi kanske skulle kolla av detta med Joakim D och Christian då de är bättre på forum
                              funktioner än vad jag är. Vi kan ju logga in via webappar etc. så det kanske kan funka via
                              mobil appar också?
                              Absolut. Har kollat lite på de redan. Ligger i todo listan
                              Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                              Android-appen iOS-appen

                              Kommentar

                              • BalsbyMange
                                Användare
                                • juni 2011
                                • 635

                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Jag har kontakt med Eskiltuna gubarna, jag har bett dem justera lite, men ska kolla med Mange vad han vill ha mer exakt.
                                Absolut bäst är ju om artnamnet är rätt tex Labidochromis caeruleus . Och att man inte särskriver det i tabeller eller förkortar genus delen
                                Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig

                                Android-appen iOS-appen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...