840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Wilhelm
    svarade
    Letar efter någon stor planta att placera i mitten i bakgrunden.
    Kolla om du kan hitta Echinodorus marttii. De är svåra att få tag i. Kanske lättare i Danmark. De blir bra stora! Men finns inte på Tropica´s hemsida. De kallas visst också E.major av somliga. Den vanliga svärdsplantan kan också bli jättestor.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Wow, karet blir bara snyggare och snyggare! Bra jobbat Kajjjan!
    Tack HåE! Ja, jag tycker det har förutsättningar att bli riktigt riktigt bra så småningom. Några grenar och lite växter till. Samt ett gäng corydoras och några fjärilsciklider till.
    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Ser toppen ut, växterna ser ut att trivas de med. Gödslar du något eller är det bara bra belysning?
    Tack DaRe. Ja näckrosen trivs verkligen, men övriga växter har tynat bort helt, mer eller mindre. Därför har jag försiktigt börjat med gödning de senaste tre veckorna. Letar efter någon stor planta att placera i mitten i bakgrunden.
    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Tog några nya bilder idag. Här är en helkarsbild där man kan se ett par av de nyinförskaffade diskusarna.

    Diskusarna kom igång igår kväll och käkade riktigt ordentligt. Kul att se att de kunde hävda sig mot skalarerna som är riktigt intensiva i sitt ätande.

    //Kaj

    Wow, karet blir bara snyggare och snyggare! Bra jobbat Kajjjan!

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Ser toppen ut, växterna ser ut att trivas de med. Gödslar du något eller är det bara bra belysning?

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Tog några nya bilder idag. Här är en helkarsbild där man kan se ett par av de nyinförskaffade diskusarna.



    Diskusarna kom igång igår kväll och käkade riktigt ordentligt. Kul att se att de kunde hävda sig mot skalarerna som är riktigt intensiva i sitt ätande.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Det kan kanske verka som att jag har många om man tittar på mina olika trådar men jag har ett 900 och ett 840.
    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • lionfish
    svarade
    Riktigt nice! Hur många 900-liters burkar har du kajjjan??

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Ja tack för alla Nördar. Varför ska man kompromissa när man vet att man har rätt?
    Med dom orden kan man ju också ändra det från NÖRD till FRUNTIMMER

    Lämna en kommentar:


  • Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    "Nörd" gillar jag!
    Det är de som för civilisationens utveckling framåt på olika områden!

    //Kaj
    Ja tack för alla Nördar. Varför ska man kompromissa när man vet att man har rätt?

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Det finns i min omgivning, vissa självutnämnda medicinmän, vilka hävdar att jag har en släng av "Compulsive hoarding". Jag föredrar uttrycket Nörd....
    "Nörd" gillar jag!
    Det är de som för civilisationens utveckling framåt på olika områden!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Tack Suma, men menar du att det finns någon slags etikett eller stämpel för sådana som oss???

    //Kaj
    Det finns i min omgivning, vissa självutnämnda medicinmän, vilka hävdar att jag har en släng av "Compulsive hoarding". Jag föredrar uttrycket Nörd....

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Snyggt Kajjan... Vad heter en sån person som jag som bara vill ha allt som simmar...här hemma...?
    Tack Suma, men menar du att det finns någon slags etikett eller stämpel för sådana som oss???
    Ursprungligen postat av Big_Sal
    riktigt snyggt!
    Tack Big Sal!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Big_Sal
    svarade
    riktigt snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Suma
    svarade
    Snyggt Kajjan... Vad heter en sån person som jag som bara vill ha allt som simmar...här hemma...?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...