840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Fantastiska fiskar!! Riktigt bra bilder oxå.
    Ursprungligen postat av nicson
    Ingen putsning behövs med såna modeller. Då hade jag misstänkt montage...
    Ursprungligen postat av Jonny
    Ögongodis!!
    Tackar! Ja, de är fantastiskt fina de där altumen. Jag är otroligt nöjd med dessa.
    Tror dock att jag måste trycka ner lite mer rötter/grenar för det är tydligt att de gillar bättre att hålla sig i skydd av sådana än ute på öppet vatten så att säga. Och eftersom de fightas om det utrymmet bland rötterna så kanske jag får skapa lite mer sådant utrymme.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ögongodis!!

    Lämna en kommentar:


  • nicson
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Tog några bilder idag:

    [ATTACH]37019[/ATTACH]

    [ATTACH]37018[/ATTACH]

    [ATTACH]37021[/ATTACH]

    [ATTACH]37020[/ATTACH]

    (javisst skulle jag ha putsat rutan INNAN jag tar bilderna, men...)
    //Kaj
    Ingen putsning behövs med såna modeller. Då hade jag misstänkt montage...

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Apistogrammor ska inte alls vara några problem, de kan vara lite ilskna vid yngelvård men scalarerna lär sig nog snabbt var de inte får vara, såvida de inte bestämmer sig för ett mellanmål.
    Det finns en uppsjö att välja av, fantastiskt vackra och intressanta fiskar allihop.
    Har du tänkt dra ner pH och hårdhet rejält för altumens skull får du ännu större utbud av apor, vissa är rätt krävande när det gäller just sånt.

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Fantastiska fiskar!! Riktigt bra bilder oxå.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Tog några bilder idag:









    (javisst skulle jag ha putsat rutan INNAN jag tar bilderna, men...)
    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Kommer du ha scalarerna som de enda "stora" firrarna i burken eller ska det in några jordätare eller dylikt sen? Har själv mina altum helt själva med bara några pansarmalar just nu och de verkar färga ut riktigt bra när de inte har någon större konkurens med andra ciklider.
    Hade tänkt både jordätare och diskus tidigare, men har tänkt om. Vill inte göra om misstaget från malawikaret och slänga i mycket som sedan växer och så blir det för trångt. (lyfte ut 10 malawisar för någon månad sedan och nu är det dags för 5-10 st till).
    Det blir inga diskus. Som jag förstått det ska man ha 6-8 diskusar och det blir alldeles fr mycket. Kanske ett par skulle jag kunna tänka mig men eftersom det inte rekommenderas blir det inget.
    Jordätare, kanske - om jag hittar något som inte blir så stort, 5-6 cm. Jag har inte utforskat jordätarutbudet ännu.
    Apistogrammas kan jag tänka mig. Passar bättre storleksmässigt. Vet dock inte något om deras temperament så jag vet inte om de är lämpligt sällskap till skalarerna.
    Skulle kunna tänka mig några altum till, kanske 4 st.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Kommer du ha scalarerna som de enda "stora" firrarna i burken eller ska det in några jordätare eller dylikt sen? Har själv mina altum helt själva med bara några pansarmalar just nu och de verkar färga ut riktigt bra när de inte har någon större konkurens med andra ciklider.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    E du ute efter ngn spec sort du sett så håll koll här http://www.loricariidae.se/ eller helt enkelt annonsera under deras köpes. Finns även några "odlare" även här i skåne.

    Mvh Jonny
    Bra tips! Tack!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    E du ute efter ngn spec sort du sett så håll koll här http://www.loricariidae.se/ eller helt enkelt annonsera under deras köpes. Finns även några "odlare" även här i skåne.

    Mvh Jonny

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Getingen
    Det var några fina pansarmalar. Tänk dock på att corydoras är stimfiskar. Tycker 3 lät väldigt lite, särskilt till ett 900Liters.
    Håller med dig, absolut. Men nu fanns det bara tre i affären idag. Och de lider inte mer i mitt kar än i deras. Så snart jag hittar fler kommer jag att köpa till ett antal.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Getingen
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Tre stycken vf Corydoras Duplicareus införskaffades idag på Akvarietjänst i Malmö! Ser ut så här: Corydoras Duplicareus

    Jakten på ett par fina L-malar är inledd!
    //Kaj
    Det var några fina pansarmalar. Tänk dock på att corydoras är stimfiskar. Tycker 3 lät väldigt lite, särskilt till ett 900Liters.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    En fröjd o se så fint kar!!
    L-malar ja, fins ju inte lite o välja mellan
    Lycka till!!
    Tack Jonny! Nej det finns en mängd L-malar men tillgången är inte lika stor...

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    En fröjd o se så fint kar!!
    L-malar ja, fins ju inte lite o välja mellan
    Lycka till!!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Tre stycken vf Corydoras Duplicareus införskaffades idag på Akvarietjänst i Malmö! Ser ut så här: Corydoras Duplicareus

    Jakten på ett par fina L-malar är inledd!
    //Kaj

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...