840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av Olivaw
    Riktigt vackert kar! Då jag själv skall dra igång ett 540L SA såsmåningom så kan man säga att jag fått inspiration av den här tråden. Det blir dock inga diskus för mig, har aldrig varit förtjust i den fiskarten, utan planen är Scalare+jordätare om det nu går.. Ser framemot fler helkarsbilder
    Skalare o jordätare tycker jag e en ypperlig kombination, själv kör jag skalarer, jordätare, diskus och citrontetror i mitt.

    God Jul: Jonny

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Ja, det var de i Eslöv Jag högg väldigt snabbt när jag fick klart för mig att det var från samma kull som jag redan hade och eftersom priset var som det var kände jag att jag kunde ta dem obesedda.
    Var och hämtade dem igår förmiddag. Generellt kan man väl säga att de var något slitna men att det nog ska kunna bli fason på dem så småningom. Speciellt en var illa åtgången.
    Konstaterar ju också samtidigt att de två jag har sedan tidigare är två stora ståtliga exemplar, bägge större än de här fem jag nu lagt till, och jag ser nu att de två tycks ha bildat par, uppvaktar varandra och så.

    Ska försöka ta lite bilder under julhelgen.

    //Kaj
    Sjukt najs pris var det ja
    O skitkul att de två bildat par, får man bara hoppas att du lyckas med det få lyckas med

    Ha en god Jul: Jonny!!

    Lämna en kommentar:


  • Olivaw
    svarade
    Riktigt vackert kar! Då jag själv skall dra igång ett 540L SA såsmåningom så kan man säga att jag fått inspiration av den här tråden. Det blir dock inga diskus för mig, har aldrig varit förtjust i den fiskarten, utan planen är Scalare+jordätare om det nu går.. Ser framemot fler helkarsbilder

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    I Eslöv eller?? Var själv väldigt sugna på dom, men var borta på blocket då snabbt
    Ja, det var de i Eslöv Jag högg väldigt snabbt när jag fick klart för mig att det var från samma kull som jag redan hade och eftersom priset var som det var kände jag att jag kunde ta dem obesedda.
    Var och hämtade dem igår förmiddag. Generellt kan man väl säga att de var något slitna men att det nog ska kunna bli fason på dem så småningom. Speciellt en var illa åtgången.
    Konstaterar ju också samtidigt att de två jag har sedan tidigare är två stora ståtliga exemplar, bägge större än de här fem jag nu lagt till, och jag ser nu att de två tycks ha bildat par, uppvaktar varandra och så.

    Ska försöka ta lite bilder under julhelgen.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Julafton kommer tidigt i år...
    I morgon ska jag iväg och hämta 5 st Altum F1 från samma kull som de jag redan har, dvs från kaj.p i Varberg. Himla kul! Jag har inte sett dem live ännu, bara på lite dåliga foton, men säljaren säger att de är fina och de ser fina ut på bilderna. Priset, 1200:- för alla fem kan man inte klaga på.

    Kommer bilder i helgen.

    //Kaj
    I Eslöv eller?? Var själv väldigt sugna på dom, men var borta på blocket då snabbt

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Överkomligt! Hoppas du har bättre tur med dem!
    Ja, det ska nog inte vara några problem. Jag förlorade ju 6 av 8 i början på sommaren, men jag är mycket noggrannare med vattenkvalitet osv nu. Finns ju aldrig några garantier men det där var nog ganska självförvållat, tyvärr. Det ska inte upprepas. De två jag har kvar är väldigt fina - även om en är enögd...

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Överkomligt! Hoppas du har bättre tur med dem!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Julafton kommer tidigt i år...
    I morgon ska jag iväg och hämta 5 st Altum F1 från samma kull som de jag redan har, dvs från kaj.p i Varberg. Himla kul! Jag har inte sett dem live ännu, bara på lite dåliga foton, men säljaren säger att de är fina och de ser fina ut på bilderna. Priset, 1200:- för alla fem kan man inte klaga på.

    Kommer bilder i helgen.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Jonny
    svarade
    Ja L134 e snygg och tacksam mal tycker jag, inte direkt skygg utan e framme o rör sig hela tiden. Har själv tre st o ska nog ha två till.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av affealien
    Snygging!
    En L134 va?
    Ursprungligen postat av irwin_fletch
    Åååå, älskar 134an. Ser ut som ett snyggt exemplar.
    Ja, det bägge två är väldigt fina.

    Ursprungligen postat av DaRe
    Störtskön!!
    Ja, jag gillar dem verkligen. Mycket trevliga filurer.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Störtskön!!

    Lämna en kommentar:


  • irwin_fletch
    svarade
    Åååå, älskar 134an. Ser ut som ett snyggt exemplar.

    Lämna en kommentar:


  • affealien
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    [ATTACH=CONFIG]41931[/ATTACH]

    Ännu en invånare i detta kar - har två sådana här.

    //Kaj
    Snygging!
    En L134 va?

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3094-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 198,1 KB
ID: 683048

    Ännu en invånare i detta kar - har två sådana här.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    En liten uppdatering.
    Det som hänt sedan sist är att jag fått lite nyförvärv:
    10 st F2 Red Maica diskus. Inte så stor, 5-6 cm, men med stor potential om man säger så.
    De tre pansarmalarna, Corydoras Duplicareus, har fått nya kompisar så nu är de 12 st.
    Jag har även utökat stimmet med Rödmunstetra så nu är där 35-40 st.
    Här är en bild på de nya diskusarna - de två till höger:


    //Kaj

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...