840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Kajjjan
    svarade
    Fick till sist tag på en kabel så jag kunde överföra filmen från videokameran till datorn.



    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Var inte så farligt! Jag betalade 210/st för VF A.hongsloi
    Ok, men kilopriset är högt.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    För paret.
    Var inte så farligt! Jag betalade 210/st för VF A.hongsloi

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Bilder kajjjan det vore nice, kanske kan vi utröna vad det är du fått tag på.
    Haha! Som jag skrev i inlägget är de så små att jag få vara glad om jag får se dem igen. Men jag ska göra ett försök, absolut.

    Ursprungligen postat av Wilhelm
    500 styck eller för paret?
    För paret.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    500 styck eller för paret?

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Bilder kajjjan det vore nice, kanske kan vi utröna vad det är du fått tag på.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Så då har jag införskaffat ett par Apistogramma sp. "papagei" - mina första Apistogrammas någonsin, trots att det är över 40 år sedan jag skaffade mitt första akvarium.
    Köpte dem på Neonfisken i Köpenhamn idag. De är vildfångade. Måste vara den dyraste fisken jag någonsin köpt om vi går på kilopriset. Femhundra danska. Och frågan är hur mycket jag får njuta av dem? De är ju så förtvivlat små så det kommer väl att vara ren tur om jag får syn på dem igen i det här karet...
    Och ovanpå allt ihop så är jag inte helt säker på att det är Apistogramma sp. "papagei" som jag köpt eftersom de inte liknade bilden direkt. Men killarna på Neonfisken garanterade att det var korrekt och att det var en hane och en hona. Framtiden får väl utvisa, dvs om jag hittar dem igen...

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Synd att det är så lååååångt till Köpenhamn!
    Såja Wilhelm, det finns nog någon fördel med att bo i Östergötland...





    ...fast jag kan inte komma på någon just nu...


    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Synd att det är så lååååångt till Köpenhamn!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Den ser ju riktigt intressant ut! Passar säkert bra in i ditt fina akvarium!
    Tack Wilhelm! Ja, jag tror också att de skulle passa in. Funderar på att åka över till Köpenhamn och Neonfisken på onsdag när vi har helg och danskarna vardag.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Låter ju riktigt bra! Jag har hittat den här, Apistogramma sp. "papagei" , som jag tycker ser trevlig ut. Finns i butik på andra sidan sundet här nere.

    //Kaj
    Den ser ju riktigt intressant ut! Passar säkert bra in i ditt fina akvarium!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ja, det är som gjort för skalarer - 75 cm högt.

    Har nu köpt en Fluval FX5 till som ska betjäna det här karet. Två totalt alltså.
    Bägge köpta begagnade i Danmark där det ganska ofta dyker upp FX5'or på andrahandsmarknaden. Pris 800-1000 danska/st. Med filtermaterial.
    Överhuvudtaget tycker jag att det verkar vara högre omsättning på akvarieprylar i Danmark och man hittar ofta vad man söker efter ett tag. Eftersom jag bor i Malmö och har mycket goda vänner på andra sidan sundet är det inget större problem med logistiken heller.

    Har precis videofilmat karet i HD men nu hittar jag fan inte kabeln så att jag kan överföra filmen till datorn...

    //Kaj
    Senast redigerad av Kajjjan; 03 juni 2012, 22:49.

    Lämna en kommentar:


  • Twitch
    svarade
    Mycket fina!
    Perfekt med så högt kar också, ett sådant skulle man ha..

    Lämna en kommentar:


  • Alexander Ylipää
    svarade
    Fantastiska djur!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Apistogrammor ska inte alls vara några problem, de kan vara lite ilskna vid yngelvård men scalarerna lär sig nog snabbt var de inte får vara, såvida de inte bestämmer sig för ett mellanmål.
    Det finns en uppsjö att välja av, fantastiskt vackra och intressanta fiskar allihop.
    Har du tänkt dra ner pH och hårdhet rejält för altumens skull får du ännu större utbud av apor, vissa är rätt krävande när det gäller just sånt.
    Låter ju riktigt bra! Jag har hittat den här, Apistogramma sp. "papagei" , som jag tycker ser trevlig ut. Finns i butik på andra sidan sundet här nere.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...