840+900 liter SA med Pterophyllum Altum och Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ninnie
    svarade
    Ser himla bra ut.

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Tackar!
    Ja, det här karet har väl nu kommit till den punkten att nu ska inget mer göras med det på några år. Det finns det ju inga garantier för att jag inte kommer att göra naturligtvis, men det funkar bra och ser så bra ut som det kan göra med mina mått mätt.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Ser jäkligt fint ut!

    Lämna en kommentar:


  • skoda-15
    svarade
    Sv: 900 liters SA med Pterophyllum Altum

    snyggt

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Overkligt!

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3311-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 913,6 KB
ID: 683807Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3146.jpg
Visningar: 1
Storlek: 901,6 KB
ID: 683808Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3153.jpg
Visningar: 1
Storlek: 900,4 KB
ID: 683809

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3282-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 939,1 KB
ID: 683802Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3306-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 558,1 KB
ID: 683803Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3297-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 511,7 KB
ID: 683804Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3291-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 690,7 KB
ID: 683805Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3290-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 682,2 KB
ID: 683806

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ny bild på en F2 Red Maica

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3200-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 922,1 KB
ID: 683738

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    900 liters SA med Pterophyllum Altum

    Ursprungligen postat av Banderad
    Ser jättefint ut Kaj! Du får jobba på helkarsbilden

    /Jocke
    Tack! Sonen min har lagt beslag på mitt objektiv så med det objektiv jag har kommer jag inte tillräckligt långt bort från karet för att få en helkarsbild.
    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Banderad
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    I brist på bra helkarsbild till helkarsbildtråden eller till Stora Inredningstråden SA (som blivit riktigt intressant) så slänger jag upp en bild på mitt 900-liters här:

    //Kaj
    Ser jättefint ut Kaj! Du får jobba på helkarsbilden

    /Jocke

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    I brist på bra helkarsbild till helkarsbildtråden eller till Stora Inredningstråden SA (som blivit riktigt intressant) så slänger jag upp en bild på mitt 900-liters här:

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3138-1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 944,8 KB
ID: 683689

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Kimmy-
    Måste ge kred till dig för bilderna. Helt underbara. Man blir lagom sugen på att testa SA. ...
    Tack! Kul att kunna inspirera!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Jonny
    I Eslöv eller?? Var själv väldigt sugna på dom, men var borta på blocket då snabbt
    Ja, Marieholm utanför Eslöv. Jag hade tur för en gång skull och kontaktade honom omgående.

    Ursprungligen postat av Jonny
    Sjukt najs pris var det ja
    O skitkul att de två bildat par, får man bara hoppas att du lyckas med det få lyckas med

    Ha en god Jul: Jonny!!
    Ja, vi får se om det kan leda till något. Jag har sett det då och då. Visst hade det varit kul, men samtidigt har jag inte tid med att dra upp yngel... Och det är ju så unikt att det inte är sannolikt att det skulle hända i mitt kar ändå.


    Ursprungligen postat av Jonny
    Skalare o jordätare tycker jag e en ypperlig kombination, själv kör jag skalarer, jordätare, diskus och citrontetror i mitt.

    God Jul: Jonny
    Jordätare är riktigt intressanta också. Tyvärr passar de inte ihop med mindre tetror som kardinaler etc. Jag hade ju sådana men gjorde av med dem då jag tänkte att diskusen inte skulle hänga med vid matningen.

    God Jul själv!

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av Olivaw
    Riktigt vackert kar! Då jag själv skall dra igång ett 540L SA såsmåningom så kan man säga att jag fått inspiration av den här tråden. Det blir dock inga diskus för mig, har aldrig varit förtjust i den fiskarten, utan planen är Scalare+jordätare om det nu går.. Ser framemot fler helkarsbilder
    Tack Olivaw! Så kul att tråden inspirerar! Diskus är jag nybörjare på sedan i somras. Har inte intresserat mig speciellt för dessa tidigare då jag dels tyckt de verkat så knepiga att hålla och dels verkat tråkiga. Men i somras tänkte jag "Ah, vafan, det kan vara dags att prova!" Och så köpte jag ett gäng mindre i Sandby Ciklid-shop. Detta har fått mig att omvärdera diskusen något: Den kan vara knepig att hålla, men inte nödvändigtvis. Jag har haft både + och - i den rutan. Det verkar som att de som kommer igång från början funkar stabilt sedan, medan sedan andra kan vara helt hopplösa. Men framförallt gäller det att ha bra vattenkvailtet. Tyvärr kan det vara svårt att ha helt optimal vattenkvalitet när man som jag har ett inrett kar med sand och skrymslen som kan samla skit. Det är där det skiter sig, kan man säga.
    Där jag verkligen omvärderat diskusen är det där med att jag tyckte de verkade tråkiga. En diskus som mår bra är en riktigt trevlig och kul filur. De håller ständigt på att jag mat, hålla koll på varandra eller bara glida omkring och se snygga ut.
    Skalarer är en gamma favorit och jag tycker att ju fler man har desto häftigare blir det. De utmanar varandra, spänner upp sig osv.
    SA har ju så mycket att erbjuda och så många olika trevliga kombinationer av invånare.
    Ska bli kul att följa ditt kommande SA-projekt som jag utgår ifrån att du kommer att lägga upp här.

    //Kaj

    Lämna en kommentar:


  • Kimmy-
    svarade
    Måste ge kred till dig för bilderna. Helt underbara. Man blir lagom sugen på att testa SA. ...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...