Bussresa till Duisburg i höst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    #31
    Ursprungligen postat av 56ovwal
    Jag blev inte speciellt imponerad av ciklidutställningen i år. Tyckte en del av karen led av för nytt, mjölkigt vatten och att det i flera fall stod en samling fiskar och tryckte i någon grotta och inte ville visa sig. Något jag irriterade mig på var tyskarnas oförmåga att klistra bakgrundsfilm på bakrutan med stora bubblor till följd.
    Jag kanske är lite väl grinig nu, det fanns trots allt en hel del fina kar också. Jag tänker då framförallt på det stora, långa karet med för mig många okända Malawiciklider. Kanske är jag mest besviken på att det fanns för få Tanganyikaciklider jämfört med för två år sedan och då framförallt ovanliga, utfärgade som man inte ser i var och varannan akvariebutik. Man blir väl mer och mer svårflörtad och mer grinig med åren :-)
    Det var väl ömsom vin och ömsom vatten - sedan är det ju också olika smak. Själv tyckte jag t.ex. att det stora malawiakvariet var ett av de sämsta
    Att det var lite tanganyika beror nog mest på att denna gång var huvudtemat för utställningen Apistogramma och av förklarliga skäl så är dessa fiskar väldigt ovanliga i tanganyikasjön
    Därför var det väl egentligen ganska "få" akvarier av allt annat - det var ju t.ex. bara ett akvarie (om jag minns rätt) med viktoriaciklider. Av Tanganyika var det väl i alla fall 3-5 st akvarier (minns inte exakt).
    Om 2 år så är temat Västafrika - så då kommer det att bli en jäkla massa sådana akvarier.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 10 oktober 2011, 13:46.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #32
      Ursprungligen postat av 56ovwal
      Fick ett trevligt samtal i baren på hotellet med Alf Stalsberg på lördagskvällen. Han hade inte stött på några svenskar på utställningen under lördagen, någon som träffade honom på söndagen? Att han inte sprang på vårt sällskap beror nog mest på att han lyssnade på föredragen och vi jagade fynd i form av filtermattor, foderspannar och annat man inte visste man riktigt behövde förrän man fann det till salu.
      Jag träffade honom flera gånger och pratade en stund med honom - om det var på söndagen och/eller måndagen minns jag inte. Han "lovade" i alla fall dyka upp på Akvariehelgen/Ciklidstämman i Göteborg till våren.

      Kommentar

      • 56ovwal
        Användare
        • mars 2004
        • 664

        #33
        Hade totalt missat det där med huvudtema för utställningen...

        Någon som tänker skriva något om mässan/utställningen i Ciklidbladet? Funderar som bäst på en artikel om Ciklidvännerna i Malmö´s resa, men kan isåfall utelämna själva mässan till annan författare?
        Pigge
        Bygger ny akvarielokal:
        http://ovwali.blogg.se/
        Uppdaterad:2011-12-23

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #34
          Ursprungligen postat av 56ovwal
          Hade totalt missat det där med huvudtema för utställningen...

          Någon som tänker skriva något om mässan/utställningen i Ciklidbladet? Funderar som bäst på en artikel om Ciklidvännerna i Malmö´s resa, men kan isåfall utelämna själva mässan till annan författare?
          Hej

          Inte så vitt jag vet så du får väldigt gärna skriva om hela mässan.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • 56ovwal
            Användare
            • mars 2004
            • 664

            #35
            När är deadline? Eller det kommer inte med i 4:an ändå?
            Pigge
            Bygger ny akvarielokal:
            http://ovwali.blogg.se/
            Uppdaterad:2011-12-23

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #36
              Ursprungligen postat av 56ovwal
              När är deadline? Eller det kommer inte med i 4:an ändå?
              Hej

              Jag har så stor arbetsbelastning den här hösten så vi kommer att få skjuta på deadline lite. Om du får ihop det de närmsta veckorna så kommer det med.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • augusti 2003
                • 584

                #37
                I väntan på Pigges reseberättelse för en av 2 bilar så kan ni läsa lite om den bil jag åkte i på ciklidvännernas nya blogg , det finns två inlägg om dag 1 respektive dag 2, dag 3 kommer framöver.


                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                Arbetssätt...