Bussresa till Duisburg i höst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    Användare
    • december 2012
    • 180

    #16
    Fasen vad häftigt men just nu vet jag tyvärr inte än om jag kan/har råd att följa med.

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #17
      Internationell Ciklidist-träff lördag kväll

      Hej

      Det blir också en träff med middag för ciklidister från nära och fjärran, på lördag 1.10. kl 1900 (efter att mässan stängt för dagen). Ett ypperligt tillfälle att träffa nya och gamla bekanta och snacka ciklid med andra än man vanligen råkar.
      Inträde 15 euro, i vilket maten ingår (drickat får man köpa och det lär finnas tillräckligt.)

      Mer info:
      Engelska: http://www.dcgniederrhein.de/Wordpress/?page_id=392
      Tyska: http://www.dcgniederrhein.de/Wordpress/?page_id=394

      Anmälning:
      Engelska: http://www.dcgniederrhein.de/Download/dinneranmeld.pdf
      Tyska: http://www.dcgniederrhein.de/Download/essenanmeld.pdf
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • olaJ
        Användare
        • augusti 2003
        • 584

        #18
        Bumpar tråden eftersom sommaren nu verkar vara slut och alla ciklidister förhoppningsvis tagit sig till datorerna igen.

        Det är minst sagt hög tid att anmäla er till resan nu om ni vill följa med, det finns i dagsläget 3-4 platser kvar och ni behöver bestämma er senast onsdag kväll (17/8!!).

        Läs reseupplägget i första inlägget för all info om tider, priser mm.

        Maila till ola@transten.se eller ännu hellre, ring 0418-402831 om du är intresserad av att få en av platserna.

        Mvh
        Ola J, Ciklidvännerna i Malmö
        "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • augusti 2003
          • 584

          #19
          Pga några avhopp har nu planerna ändrat sig sedan jag bumpade upp tråden! Vi som är kvar nu kommer att köra till Duisburg i några minibussar istället. Så nu stänger anmälningsfönstret.....(om ni vill med nu så får ni fixa bussar och inkvartering själva).
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Landgren
            NCS Medlem
            • mars 2005
            • 44

            #20
            Trevligt med avhopp i detta forum,istället för alla påhopp!
            Ursprungligen postat av olaJ
            Pga några avhopp har nu planerna ändrat sig sedan jag bumpade upp tråden! Vi som är kvar nu kommer att köra till Duisburg i några minibussar istället. Så nu stänger anmälningsfönstret.....(om ni vill med nu så får ni fixa bussar och inkvartering själva).
            Landgren

            Kommentar

            • 56ovwal
              Användare
              • mars 2004
              • 664

              #21
              Ursprungligen postat av Landgren
              Trevligt med avhopp i detta forum,istället för alla påhopp!
              :-D

              Tyvärr blir det då som i fjor att det inte blir en lika bekväm resa som tänkt med mingel och öl i turistbuss med chaufför. Istället blir det till att köra själva. Eller tyvärr, det positiva i kråksången är nu att vi kan besöka t.ex. Airfish www.airfish-cichlids.com strax norr om Frankfurt eftersom vi inte är styrda av samma lagbestämmelser som en yrkeschaufför med körsträckor och halvtimmesvila i tid och otid :-)
              En annan fördel är att vi med två minibussar har möjlighet vara mer flexibla och "dela" på oss om några hellre vill till någon annan butik, grossist eller odlare.
              Det här kommer sannolikt bli modellen för oss i Ciklidvännerna i Malmö framöver. Det tar på krafterna försöka ordna resor för akvarister/ciklidioter med allt vad det innebär för att sedan ringa runt till alla intresserade att:
              "-Tyvärr, vi är för få som fått loss tummarna och vill hänga med"
              Pigge
              Bygger ny akvarielokal:
              http://ovwali.blogg.se/
              Uppdaterad:2011-12-23

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8598

                #22
                Hej

                Fick nyss besked från arrangörerna att ciklidistträffen med middag på lördag kväll är inställd (pga alltför få anmälda, nån som glömde att anmäla sig? )

                Så nu blir det att gå och lägga sig tidigt i stället.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  Fick nyss besked från arrangörerna att ciklidistträffen med middag på lördag kväll är inställd (pga alltför få anmälda, nån som glömde att anmäla sig? ).
                  Nej anmälde mig inte fullt avsiktligt. Jag var visserligen inte på den förra middagsträffen (hamnade ju på krankenhaus istället) men hade då bokat för de andra som då var med i mitt sällskap. Deras intryck var mest negativt så de ville definitivt inte dit i år.
                  De tyckte att maten var dålig och att det var dåliga sittplatser och att det inte hända något (förutom att de satt obekvämt och åt dålig mat).

                  Uppenbarligen fler som tyckte samma sak eftersom det inte blev något i år

                  Kommentar

                  • 56ovwal
                    Användare
                    • mars 2004
                    • 664

                    #24
                    Om några timmar bär det iväg :-D
                    Höjdpunkterna för egen del blir nog besöken hos Airfish och Mal-Ta-Vi och enligt deras aktuella lagerlistor lär det bli djupa hål i plånboken. Inte för att det är särdeles dyrt, snarare att det finns alldeles för mycket man inte klarar sig utan ;-)
                    Mässan tar vi på lördagen, kan man förvänta sig springa på någon härifrån då?
                    Pigge
                    Bygger ny akvarielokal:
                    http://ovwali.blogg.se/
                    Uppdaterad:2011-12-23

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • augusti 2002
                      • 8598

                      #25
                      Ursprungligen postat av 56ovwal
                      Om några timmar bär det iväg :-D
                      Höjdpunkterna för egen del blir nog besöken hos Airfish och Mal-Ta-Vi och enligt deras aktuella lagerlistor lär det bli djupa hål i plånboken. Inte för att det är särdeles dyrt, snarare att det finns alldeles för mycket man inte klarar sig utan ;-)
                      Mässan tar vi på lördagen, kan man förvänta sig springa på någon härifrån då?
                      Jag är där på söndagen.
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8598

                        #26
                        Cikklidutställningen var väldigt bra i år, tyckte jag. Vackert inredda akvarier, klart vatten, och foton med namn på firrarna i akvarierna, bra för dem som inte kan alla arter ännu .

                        En kul idé var ett akvarium med alla Etroplusarterna (canarensis, maculatus, suratensis). Fast maculatusen fick hålla sig tillbaka lite.
                        Senast redigerad av Mikael W; 09 oktober 2011, 16:16.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          #27
                          Ursprungligen postat av Mikael W
                          Cikklidutställningen var väldigt bra i år, tyckte jag. Vackert inredda akvarier, klart vatten, och foton med namn på firrarna i akvarierna, bra för dem som inte kan alla arter ännu .

                          En kul idé var ett akvarium med alla Etroplusarterna (canarensis, maculatus, suratensis). Fast maculatusen fick hålla sig tillbaka lite.
                          Såg du ens några maculatus i akvariet. jag gick förbi flera gånger utan att skymta några.
                          Håller med om att det var en bra mässa i år.

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • augusti 2002
                            • 8598

                            #28
                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Såg du ens några maculatus i akvariet. jag gick förbi flera gånger utan att skymta några.
                            Håller med om att det var en bra mässa i år.
                            Jepp, jag såg ett par som tryckte under en rot till vänster i akvariet.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            • 56ovwal
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 664

                              #29
                              Jag blev inte speciellt imponerad av ciklidutställningen i år. Tyckte en del av karen led av för nytt, mjölkigt vatten och att det i flera fall stod en samling fiskar och tryckte i någon grotta och inte ville visa sig. Något jag irriterade mig på var tyskarnas oförmåga att klistra bakgrundsfilm på bakrutan med stora bubblor till följd.
                              Jag kanske är lite väl grinig nu, det fanns trots allt en hel del fina kar också. Jag tänker då framförallt på det stora, långa karet med för mig många okända Malawiciklider. Kanske är jag mest besviken på att det fanns för få Tanganyikaciklider jämfört med för två år sedan och då framförallt ovanliga, utfärgade som man inte ser i var och varannan akvariebutik. Man blir väl mer och mer svårflörtad och mer grinig med åren :-)
                              Pigge
                              Bygger ny akvarielokal:
                              http://ovwali.blogg.se/
                              Uppdaterad:2011-12-23

                              Kommentar

                              • 56ovwal
                                Användare
                                • mars 2004
                                • 664

                                #30
                                Fick ett trevligt samtal i baren på hotellet med Alf Stalsberg på lördagskvällen. Han hade inte stött på några svenskar på utställningen under lördagen, någon som träffade honom på söndagen? Att han inte sprang på vårt sällskap beror nog mest på att han lyssnade på föredragen och vi jagade fynd i form av filtermattor, foderspannar och annat man inte visste man riktigt behövde förrän man fann det till salu.
                                Pigge
                                Bygger ny akvarielokal:
                                http://ovwali.blogg.se/
                                Uppdaterad:2011-12-23

                                Kommentar

                                Arbetssätt...