Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum :)!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Det ser ut som den har haft något skit på bakkroppen, fast det kan ju ha kommit efter att den dött.
    I vilket fall som helst så ser det snarlikt ut det som jag råkade ut för, jämt o ständigt, när jag hade mina umbriferor.
    Då gick det också fort, det tog 1-3 dagar sen var de döda.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • Big_Sal
      Användare
      • maj 2010
      • 315

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Det ser ut som den har haft något skit på bakkroppen, fast det kan ju ha kommit efter att den dött.
      I vilket fall som helst så ser det snarlikt ut det som jag råkade ut för, jämt o ständigt, när jag hade mina umbriferor.
      Då gick det också fort, det tog 1-3 dagar sen var de döda.
      Den såg super ut dagen innan det är det som är så sjukt, har lite långsökta funderingar att den kanske blev för kaxig mot den dominanta "största" som jag jag har kvar. ang det på bakkroppen så tror jag det är malarna som har kalasat på den för den låg typ vid malarnas gömställe och när jag skulle håva upp kroppen så simmade malarna snabbt iväg. 3 kvar nu i alla fall, varav en inte har käkat ordentligt på flera månader, zebracikliderna börjar växa om denna individen, har en stor dominant och en lite mindre som verkar vara friska i nuläget i alla fall. Får se vad det blir av dem.

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        Har hänt ibland samma sak för mig med död efter stora vattenbyten då jag glömt byta på en lång tid och sedan i panik gjort jättestora byten.. Om man gör så brukar jag första utföra små byten under en vecka för att skillnaden i vattenvärdena inte ska förändras så snabbt.

        Tråkigt med dödsfall Big_Sal. Den såg ut att ha fått rätt fin färg! Mina är mest svarta då dom går på inhysning hos en kompis och tycker världen är rätt läskig i almännhet.
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Big_Sal
          Användare
          • maj 2010
          • 315

          Har fått lek med rom och allt! urusla bilder men man ser någorlunda.




          Bifogade filer

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Coolt Grattis! !!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Kawasa
              Användare
              • september 2012
              • 840

              Grattis först och främst Sen så måste jag be dig att göra allt i din makt att försöka (om det blir några) få ynglen att överleva, är beredd att åka riket runt för två arter, dessa samt festae
              Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

              Kommentar

              • Rivulatus
                Användare
                • december 2002
                • 811

                Bra jobbat Big_Sal, hoppas verkligen du får dra upp några fler firrar då f1 kommer troligen vara mycket enklare att hålla. Än en gång bra jobbat och grattis till leken!!
                SA:

                Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                Kommentar

                • dezplay
                  Användare
                  • september 2008
                  • 235

                  Ursprungligen postat av Kawasa
                  Grattis först och främst Sen så måste jag be dig att göra allt i din makt att försöka (om det blir några) få ynglen att överleva, är beredd att åka riket runt för två arter, dessa samt festae
                  Thomas zoologiska i karlskoga får du åka till då. Han hade ett gäng riktigt färggranna inne när jag var där för 2 veckor sen :-)

                  Kommentar

                  • Kawasa
                    Användare
                    • september 2012
                    • 840

                    Tack för tipset, tar nog inte mer än 3 timmar dit tror jag
                    Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                    Kommentar

                    • Big_Sal
                      Användare
                      • maj 2010
                      • 315

                      här kommer en liten film, inte så bra men man ser i alla fall vad som sker, hannen kommer in i mitten ungefär

                      Kommentar

                      • Kawasa
                        Användare
                        • september 2012
                        • 840

                        Tack för filmen Big_Sal Det är häftigt att se hur pass lika de är Festae utseenedemässigt, ögon fläcken på bakfenan, dom betydligt mer markanta ränderna hos honan jämnfört med hannen, kroppsformen osv.
                        Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

                        Kommentar

                        • Big_Sal
                          Användare
                          • maj 2010
                          • 315

                          Håller med helt o hållet, ända sedan jag fick dessa har festae sett jäkligt bekanta ut när man ser dem på vuld/video.

                          Kommentar

                          • Rivulatus
                            Användare
                            • december 2002
                            • 811

                            Ursprungligen postat av Big_Sal
                            Håller med helt o hållet, ända sedan jag fick dessa har festae sett jäkligt bekanta ut när man ser dem på vuld/video.
                            Glöm inte atromaclatum! Utseendemässigt skulle jag inte höja nämnvärt på ögonbrynen om de förs från ex. Cichlasoma till ett eget släkte i framtiden.
                            SA:

                            Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                            Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                            Kommentar

                            • Big_Sal
                              Användare
                              • maj 2010
                              • 315

                              Tycker att atro är hyfsat lika, men ändå inte, festae och våra firrar ser för mig uterum samma firre med olika färg

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Härlig film. Jäklar vad de är snygga! Saknar mina!
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...