If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tack "Robin" synd bara att dom inte är stim fisk, då skulle jag ha många fler.Skulle vilja se någon bild på dina "Zonatus" om det vore möjligt,då jag även är "silla nörd" Mille
Paracyprichromis nigripinnis - har en liten grupp på 7 nu, men planen är några till framöver så jag får 10-12 st. Så far så gott är det lugnt i gruppen. Sköna glidare som svävar fram mest i mellersta skiktet, ofta i övre och ibland nertill. Simmar både lodrätt med näsan uppåt och neråt, på sidan och upp och ner längs "klippväggen" i och kring skrevor och grotthålor - särskilt hanarna. Honorna håller mest till i öppet vatten. Dom verkar gilla lodräta klippformationer. En hanne är lite på flirten på en del honor som kommer nära vid samma håla som Calvushonan håller till. Märkligt nog verkar båda Altosarna tolerera Paracyprisarnas närvaro vid sin tillhåll ovanligt bra. Ok att den kan te sig lite blek i färg, men det blå gnistrar till emellanåt så det strålar om dom och det röda skiftar till ibland, beroende på var i ljuset dom befinner sig. Och det behöver nödvändigtvis inte alls vara dunkelt för att man ska få en glimt av färgpotentialen. Riktigt så vass färgteckning som på blixtbilder är däremot svårt att uppleva. Men kanske det går med lite ljussättningsexperiment att hitta det gyllene ljusinfallet. Dom två mittersta är tagna utan blixt.
Lämna en kommentar: