Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Repen1
    svarade
    Har heller aldrig sett det på "leptosama" gärna en uppdatering på ynglerna sen. Mille

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Vackra bilder

Lämna en kommentar:

• Pierre_N
    svarade
    Häftig firre, tyvärr kan jag inte svara på hur vanligt det är men jag tippar på att det är ovanligt, jag har inte heller sett det.

Lämna en kommentar:

• si1ver
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: hona.jpg
Visningar: 1
Storlek: 174,7 KB
ID: 690568Klicka på bilden för större version

Namn: hane_1.jpg
Storlek: 165,5 KB
ID: 690569

Har en leptosoma malasa island hona med mörka fläckar på kroppen. Hon går nu med rom vilket ska bli intressant och se om ynglen får dessa fläckar.
    Hur vanligt är det? Aldrig sett det på mina andra leptosomer, har ändå fått ca 40 yngel.

Lämna en kommentar:

• Erik Österlund
    svarade
    Kanonfirre Mille

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Grym fisk Mille!

/Jocke

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Niceiga firrar

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    "C furcifer Resha" i full lekdräkt, bild tagen utan blixt eller redigering. Mille

Lämna en kommentar:

• bosse59
    svarade
    Opt ventralis yellow cape kambwimba
    Klicka på bilden för större version

Namn: ventralis2.jpg
Storlek: 449,7 KB
ID: 690221Klicka på bilden för större version

Namn: ventralis3.jpg
Storlek: 350,5 KB
ID: 690222Klicka på bilden för större version

Namn: ventralis4.jpg
Storlek: 534,7 KB
ID: 690223Klicka på bilden för större version

Namn: ventralis1.jpg
Storlek: 448,2 KB
ID: 690224

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Ursprungligen postat av Streamstone
    Ingen aning hur goda niggrisar uppfattas, men dom verkar ha en tämligen ointressant inverkan på övriga invånare i mitt kar. Men det är ju skillnad på att se ut som mat och inkräktare

Ett stim niggrisar skulle kunna se sagolikt läckert ut i ditt kar. Även om dom rätt ofta stryker omkring i mer eller mindre samlad trupp på öppet (högt som lågt) vatten så stryker dom omkring lite var för sig som slickade utefter klipp/stenformationer rätt mycket, in och ut genom skrevor/hålor. Enbart bakgrunden i sig tror jag utgör ett bra skydd. Och din bakgrund ser ut som ett drömtillhåll för niggrisar.
    Jo, har haft dem tidigare. Men då hade jag inte det blåa ljuset och kände att de inte blev så bra som jag ville. Men nu passar de in. Bara inte frontosan blir hungrig.

Lämna en kommentar:

• Streamstone
    svarade
    Ursprungligen postat av johho
    Vilken tur, funderar på att få ner niggrisar i mitt rovtanganyika med viss rädsla för att de blir mat. Men med nog mycket grottor bör de klara sig.
    Ingen aning hur goda niggrisar uppfattas, men dom verkar ha en tämligen ointressant inverkan på övriga invånare i mitt kar. Men det är ju skillnad på att se ut som mat och inkräktare

Ett stim niggrisar skulle kunna se sagolikt läckert ut i ditt kar. Även om dom rätt ofta stryker omkring i mer eller mindre samlad trupp på öppet (högt som lågt) vatten så stryker dom omkring lite var för sig som slickade utefter klipp/stenformationer rätt mycket, in och ut genom skrevor/hålor. Enbart bakgrunden i sig tror jag utgör ett bra skydd. Och din bakgrund ser ut som ett drömtillhåll för niggrisar.

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Den var riktigt tjusig,härlig färgkontrast mellan främre o bakre delen av kroppen, stjärtfenan var häftig, gäller nog att inte ha den ihop med någon som gillar att bita i dom spröten. Vet du varifrån den kommer? Kan inte hitta "Mukosa" som fångstplats på kartan.Mille

Lämna en kommentar:

• GraTis
    svarade
    Ursprungligen postat av Repen1
    Fina "näsor" är det Kipili gold? Mille
    Nä det är mukosa, hoppas dom åtminstone kommer nära de på filmen........

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Ursprungligen postat av GraTis
    Mina småsillar börjar växa till sig.
    Fina "näsor" är det Kipili gold? Mille

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Snygga fiskar allihopa!

/Jocke

Lämna en kommentar: