Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• DaRe
    svarade
    Apropå fotobedömning så gillar jag skarpt näst sista bilden.

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    tog några snabba bilder idag vid vattenbytet inga kalasbilder men ändå
    Klicka på bilden för större version

Namn: boops.jpg
Visningar: 1
Storlek: 397,3 KB
ID: 684077

Namn: blandat.jpg
Storlek: 568,2 KB
ID: 684078

Namn: heliantus.jpg
Storlek: 539,7 KB
ID: 684079

Namn: papilio.jpg
Storlek: 503,4 KB
ID: 684080

Namn: red princess.jpg
Storlek: 660,4 KB
ID: 684081

Namn: x. flavipinnis red royal kekese.jpg
Storlek: 367,5 KB
ID: 684082

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Julidochromis ornatus

Lite gott och blandat från lekgruppen 1+2 med yngel.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av Repen1
    Syns att det är en fisk som lever där det är skumt/mörkt, vilka ögon, nästan hela skallen. Dom är jäkligt snygga, men har aldrig provat då dom inte skulle göra sej i mina Mh ljus. Mille
    Ynglen är väll en 10-12 mm och börjar redan visa neonfärgerna. Jag har föräldrarna gående i ett kar med många avsatser / utsprång i bakgrunden vilket de verkar trivas med,vill iallafall absolut inte bli håvade...

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Det kan nog stämma att det gula dominerar mer och mer med tiden, har tyvärr ingen hel lila svart. Det jag gilla däremot är variationen både på enskilda individer samt mellan de olika individerna...

Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...

[ATTACH=CONFIG]43081[/ATTACH]

kan det vara nått annat?
    Syns att det är en fisk som lever där det är skumt/mörkt, vilka ögon, nästan hela skallen. Dom är jäkligt snygga, men har aldrig provat då dom inte skulle göra sej i mina Mh ljus. Mille

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av Repen1
    Lite kassa bilder (det gick så fort)på "J transcriptus" fight. Slutade med dennes död. Mille
    Stackarn. Det ser annars ut som små ormar som åbäkar sig. Snygga fiskar helt klart.

Lämna en kommentar:

• Suma
    svarade
    Ursprungligen postat av Pettap
    Jag har haft tur. Jag har två hel lila svarta hanar plus en fjolårs unge som verkar bli hel lila. Jag tror det sker slump mässigt. Min mest dominanta hane som leker av de flesta honorna är en av de lila så kanske har det betydelse. Vad jag har märkt så om en hane bara har lite gult på sig så skiftar färgen med tiden alltid åt det gula hållet dvs har den en gul fläck på bakkroppen så slutar den efter någåt år med att bli nästan helgul med lila huvud. Men de hanar som bara har gul sjärt fena och lila kropp stannar så. Hel Lila hanar (hos mig) har aldrig gula fläckar på bröstfenorna medans de med gula spettsar alltid slutar med att bli mer eller mindre gula med lila huvud eller fram kropp. Det ser man redan på ganska små yngel, gula fen spetsar då är det kört kan man säga. Inget vetenskapligt så har det blivigt hos mig. Hos mig har det varit mer sällsynt med hel gula hanar men det gör mig inget gillar lila bättre.
    //Peter
    Det kan nog stämma att det gula dominerar mer och mer med tiden, har tyvärr ingen hel lila svart. Det jag gilla däremot är variationen både på enskilda individer samt mellan de olika individerna...

Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...

Namn: 1013507.jpg
Storlek: 78,4 KB
ID: 683770

kan det vara nått annat?
    Senast redigerad av Suma; 21 January 2013, 23:05.

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Oj vilken uppgörelse. Jullar kan vara extremt tuffa mot artfränder när ett par väl bildas.

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Lite kassa bilder (det gick så fort)på "J transcriptus" fight. Slutade med dennes död. Mille

Lämna en kommentar:

• Pettap
    svarade
    OT är det bara jag som inte kan se repen1`s bilder? Det är bara röda kryss.
    //Peter

Lämna en kommentar:

• Pettap
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Ojdå, nu ser jag att den inte är helblå, den har ju gul stjärt. Så mina frågor gäller inte den, då.

Kastar in ett porträtt så ser ni vad jag menar.
    Jag har haft tur. Jag har två hel lila svarta hanar plus en fjolårs unge som verkar bli hel lila. Jag tror det sker slump mässigt. Min mest dominanta hane som leker av de flesta honorna är en av de lila så kanske har det betydelse. Vad jag har märkt så om en hane bara har lite gult på sig så skiftar färgen med tiden alltid åt det gula hållet dvs har den en gul fläck på bakkroppen så slutar den efter någåt år med att bli nästan helgul med lila huvud. Men de hanar som bara har gul sjärt fena och lila kropp stannar så. Hel Lila hanar (hos mig) har aldrig gula fläckar på bröstfenorna medans de med gula spettsar alltid slutar med att bli mer eller mindre gula med lila huvud eller fram kropp. Det ser man redan på ganska små yngel, gula fen spetsar då är det kört kan man säga. Inget vetenskapligt så har det blivigt hos mig. Hos mig har det varit mer sällsynt med hel gula hanar men det gör mig inget gillar lila bättre.
    //Peter

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av Suma
    Lite slött i tråden... Bjussar på en herrklubbsbild
    [ATTACH=CONFIG]43007[/ATTACH]
    Cyprichromis leptosoma Jumbo Kitumba
    Vilken samling. Alla vill visst fotas samtidigt

Lämna en kommentar:

• SFPalle
    svarade
    Tack chas jo de trivs bra tror nog där är ett par på gång i alla fall

Lämna en kommentar:

• chas
    svarade
    Tanganyika bilder utom tropheus

Fina bilder palle. Hästnäsorna ser ut att trivas. Blivit några par och lek än?

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Hästnosarna är himmlans fräcka o trevliga..Mille

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...