If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag satt och tittade i den här bildtråden och funderade tillbaka på det 960-kar jag hade för några år sedan med Tanganyka. Tyvärr var ju detta innan man köpte sig en vettig kamera så bilderna som följer är riktigt kassa - men man kan ju kanske kolla ändå..?
Minns också den cyanodust som uppstod ett tag när karet var hyfsat nystartat - men som Lasse Forsberg hjälpte mig att få bort genom att tipsa om en liten dos KNO3 under någon månad. Efter ytterligare några veckor "satte sig" karet och cyanon försvann, för att aldrig återkomma.
Jag börjar med några bilder på Neolamprologus gracilis - som efter en tid byggde upp en enastående koloni i karet.
Hmm, ska till Öland i slutet av april. Kan hända att jag försöker få med mig lite hem. Kan dock bli en aning pinsamt eftersom jag ska dit med jobbet. Men va faen, e ju redan idiotförklarad så vad spelar det för roll :-) I en perfekt värld blir det ett besök hos dig osså.
e i djupvik jag har plockat, men det finns garanterat lite överallt, men stora fina bitar kanske e svårt att hitta, men det är ju bara att spåna runt lite längs stränderna......
Jag köpte ett litet gäng hos Mal-Ta-Vi, Tyskland i höstas från Uvira. De påminner mycket om de J. ornatus jag minns från förr (80-talet). Jag har några halvtaskiga bilder nånstans i datorn på dem som inte gör dom rättvisa. Har inga yngel att undvara, men tror den finns i handeln i Sverige.
Lämna en kommentar: