Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Wilhelm
    svarade
    Cyprichromis leptosoma "Chituta Neon head" är ursnygg!
    macropsen är fina de oxå!

Lämna en kommentar:

• tege
    svarade
    Tror det börjar närma sig lek igen, gropen fixad men honan är fortfarande lite tjurig.

Lämna en kommentar:

• chriber
    svarade
    Härliga fiskar. Fina exemplar av J. marlieri (som den där) är ju så snygga.

mvh,

Christer

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Forts. från förra sidan.

Här är några jullar också; J. transcriptus och J. marlieri.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Här är några bilder på Lamprologus ocellatus . En bild där är ganska skön - jag matade med räkrom, som blev en succé!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Forts. gracilis.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Jag satt och tittade i den här bildtråden och funderade tillbaka på det 960-kar jag hade för några år sedan med Tanganyka. Tyvärr var ju detta innan man köpte sig en vettig kamera så bilderna som följer är riktigt kassa - men man kan ju kanske kolla ändå..?
    Minns också den cyanodust som uppstod ett tag när karet var hyfsat nystartat - men som Lasse Forsberg hjälpte mig att få bort genom att tipsa om en liten dos KNO3 under någon månad. Efter ytterligare några veckor "satte sig" karet och cyanon försvann, för att aldrig återkomma.
    Jag börjar med några bilder på Neolamprologus gracilis - som efter en tid byggde upp en enastående koloni i karet.

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Härliga bilder!!

Lämna en kommentar:

• doohan
    svarade
    Callochromis Macrops Red Ndole

Callochromis macrops Red Ndol

Punkaren

Lämna en kommentar:

• nike69
    svarade
    Bild på en av mina hanar > Benthochromis tricoti

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    In med bilderna i artreg tävlingen!!

Vi har nästan inga på Benthochromis tricoti
    detsamma med:
    Cyprichromis coloratus

det ryms lätt 6 nya bilder vardera för dessa arter dvs 12 poäng i tävlingen. Det skulle placera dig först.

Artbeskrivning på den senare ger 2 poäng till 14 totalt.

Lämna en kommentar:

• Hac
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    och de sista till jag fotat lite mer
    Helt otroliga bilder d ä konstverk allihop! Ser nästan ut som målade tavlor . Stor beundran värt .

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Lite gott o blandat
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av 56ovwal
    Hmm, ska till Öland i slutet av april. Kan hända att jag försöker få med mig lite hem. Kan dock bli en aning pinsamt eftersom jag ska dit med jobbet. Men va faen, e ju redan idiotförklarad så vad spelar det för roll :-) I en perfekt värld blir det ett besök hos dig osså.
    e i djupvik jag har plockat, men det finns garanterat lite överallt, men stora fina bitar kanske e svårt att hitta, men det är ju bara att spåna runt lite längs stränderna......

du e välkommen bara hojta så jag e på plats

Lämna en kommentar:

• Anders i Askim
    svarade
    Ursprungligen postat av 56ovwal
    Jag köpte ett litet gäng hos Mal-Ta-Vi, Tyskland i höstas från Uvira. De påminner mycket om de J. ornatus jag minns från förr (80-talet). Jag har några halvtaskiga bilder nånstans i datorn på dem som inte gör dom rättvisa. Har inga yngel att undvara, men tror den finns i handeln i Sverige.
    Kanon info!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...