Den är ca 20 cm.
Ja, jag gillar dem verkligen. T o m frugan sa spontant "ja, DE var riktigt fina!" när jag kom hem med dem, och då tycker jag att jag har ganska fina firrar i mitt diskus/altum-kar... Men jag gillar deras ganska lugna temperament, coola utseende och vackra färger. Att man kan ha flera av samma sort utan de slår ihjäl varandra tycker jag är en klar fördel. Nackdelen är att det finns många andra tanganyikaarter som man inte kan ha tillsammans med dem.
//Kaj
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Här är så många fina bilder i tråden, väldigt inspirerande!
Jag får väl bidra med en bild här också. Min störstaCyphotilapia gibberosa Moba F1.
[ATTACH=CONFIG]45304[/ATTACH]
De vita grejerna som syns i bilden är mysis som yr runt...
//KajLämna en kommentar:
-
Jag får väl bidra med en bild här också. Min störstaCyphotilapia gibberosa Moba F1.
[ATTACH=CONFIG]45304[/ATTACH]
//KajLämna en kommentar:
-
Tycker själv det är intresant, då både dina o mina kommer från "Magara" o vilken är egentligen skillnaden på "foae/furcifer" från samma region? Är dom uppblandade? Den enda skillnaden jag har kunnat se på kort/film (o där kan man bli lurad av olika ljus) är att "foae" verkar ha mörktblått/grön mettallic kropp, medans "furcifer" verkar ha ljusblå mettalic med eventuellt gröna inslag.Annars ska våra ha dom svarta fenorna med dom gula yttertipparna på rygg/buk/analfenorna.Som sagt ska bli spännande/intresant att följa.Om någon här vet mera om skillnadena vore det tacksamt med info. MilleLämna en kommentar:
-
//KajLämna en kommentar:
-
-
[quote=doktor-t;902954]jag har idag efter jobbet stått och glott på leptosoma malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så... Hahaha,vet precis hur det är. MilleSenast redigerad av Repen1; 25 April 2013, 22:28.Lämna en kommentar:
-
Jag har idag efter jobbet stått och glott på Leptosoma Malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så...
Jag har idag efter jobbet stått och glott på Leptosoma Malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så...Lämna en kommentar:
-
Tanganyika bilder utom tropheus
Caudupunktstusen är riktigt cool faktiskt. En liten pitbullLämna en kommentar:
-
-
Dom där är riktigt läckra,med den gula ryggfenan som bryter av mot resten av kroppen. MilleLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: