Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Kajjjan
    svarade
    Ursprungligen postat av johho
    Hur stor är denna gossen då? Min stora mäter ca 8-9 cm, en riktig mastodont
    Den är ca 20 cm.

Ursprungligen postat av Repen1
    Härlig bild "Kajjjan" "frontoser"är verkligen bland dom snyggaste "Tanga"fiskar, fördelen är ju också att även honorna har dom snygga blå färgerna. Mille
    Ja, jag gillar dem verkligen. T o m frugan sa spontant "ja, DE var riktigt fina!" när jag kom hem med dem, och då tycker jag att jag har ganska fina firrar i mitt diskus/altum-kar... Men jag gillar deras ganska lugna temperament, coola utseende och vackra färger. Att man kan ha flera av samma sort utan de slår ihjäl varandra tycker jag är en klar fördel. Nackdelen är att det finns många andra tanganyikaarter som man inte kan ha tillsammans med dem.

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Banderad
    svarade
    Inte så vanlig pga deras föga färgprakt, men en trevlig "sandsill" ung ca 6cm "Aulonocranus dewindti" Mille
    Den faller helt klart mig i smaken. En fisk man måste titta lite på för att inse hur snygg den är

/Jocke

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Inte så vanlig pga deras föga färgprakt, men en trevlig "sandsill" ung ca 6cm "Aulonocranus dewindti" Mille
    Senast redigerad av Repen1; 26 April 2013, 12:54.

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Här är så många fina bilder i tråden, väldigt inspirerande!
    Jag får väl bidra med en bild här också. Min största Cyphotilapia gibberosa Moba F1.

[ATTACH=CONFIG]45304[/ATTACH]

De vita grejerna som syns i bilden är mysis som yr runt...

//Kaj
    Härlig bild "Kajjjan" "frontoser"är verkligen bland dom snyggaste "Tanga"fiskar, fördelen är ju också att även honorna har dom snygga blå färgerna. Mille

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Jag får väl bidra med en bild här också. Min största Cyphotilapia gibberosa Moba F1.

[ATTACH=CONFIG]45304[/ATTACH]

//Kaj
    Hur stor är denna gossen då? Min stora mäter ca 8-9 cm, en riktig mastodont

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Ursprungligen postat av Mikael W
    Mina hade inte gula fenor. Intressant.
    Tycker själv det är intresant, då både dina o mina kommer från "Magara" o vilken är egentligen skillnaden på "foae/furcifer" från samma region? Är dom uppblandade? Den enda skillnaden jag har kunnat se på kort/film (o där kan man bli lurad av olika ljus) är att "foae" verkar ha mörktblått/grön mettallic kropp, medans "furcifer" verkar ha ljusblå mettalic med eventuellt gröna inslag.Annars ska våra ha dom svarta fenorna med dom gula yttertipparna på rygg/buk/analfenorna.Som sagt ska bli spännande/intresant att följa.Om någon här vet mera om skillnadena vore det tacksamt med info. Mille

Lämna en kommentar:

• Kajjjan
    svarade

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3554.jpg
Visningar: 1
Storlek: 933,9 KB
ID: 685300

//Kaj

Lämna en kommentar:

• Mikael W
    svarade
    Tror mina kommer bli lite ljusare blå på kroppen än dina, då dina är "foae" o mina är "furcifer" men dom kommer att få dom mörka fenorna med den gula randen. Mille
    OK, läste slarvigt.

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    [quote=doktor-t;902954]jag har idag efter jobbet stått och glott på leptosoma malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så... Hahaha,vet precis hur det är. Mille
    Senast redigerad av Repen1; 25 April 2013, 22:28.

Lämna en kommentar:

• Doktor-T
    svarade
    Jag har idag efter jobbet stått och glott på Leptosoma Malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så...

Jag har idag efter jobbet stått och glott på Leptosoma Malasa island. Det var förbaskat nära att dom fick följa med hem. Jag lyckades bromsa mig men snart, mkt snart så...

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Tanganyika bilder utom tropheus

Caudupunktstusen är riktigt cool faktiskt. En liten pitbull

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    En liten bild på Vf "A calvus black Congo" halv vuxen hane. Mille

Lämna en kommentar:

• Repen1
    svarade
    Dom där är riktigt läckra,med den gula ryggfenan som bryter av mot resten av kroppen. Mille

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    N. Caudupunktatus.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• johho
    svarade
    Fina fisken

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...