Bra bilder och snygga fiskar. Sen gillar jag att där är lite växter med. Något som jag själv börgat jobba lite mer på.
CA-bilder del 6
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
/JockeKommentar
-
Tack! Jag har faktiskt också precis börjat jobba på att introducera växter i CA-kar. Det blir en hel del Javaormbunkar, men jag tycker att de är helt ok. Blir ganska snygga när de kommer upp i storlek. Man kanske borde prova Anubias med, har jag inte haft någon på många år...
/JockeMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
/JockeKommentar
-
Kommentar
-
Börjar bli lite ot från bilddelen men kan också rekomendera Crinnum, finns en massa varianter som tydligen varken maculicauda,synspilum eller bifaciata ens rör.. Har hittat en "ny" växt som liknar en platt "rosett-vallisneria" som verkar funka riktigt bra också. Jag ska posta nån bild på något växtforum så man får den artbestämd..SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Börjar bli lite ot från bilddelen men kan också rekomendera Crinnum, finns en massa varianter som tydligen varken maculicauda,synspilum eller bifaciata ens rör.. Har hittat en "ny" växt som liknar en platt "rosett-vallisneria" som verkar funka riktigt bra också. Jag ska posta nån bild på något växtforum så man får den artbestämd..Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
plastväxter brukar funka bra, tyvärr så har de ett väldigt litet rotsystem som dessutom växer dåligt
....kunde inte låta bli...Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Måste bara lägga in ett par bilder på min zebrahona.
Jag hittade henne bakom min bakgrund när jag städade lite mer grundligt i mitt större akvarium, hom måste ha hamnat där som väldigt litet yngel när jag matade mina malawis med zebrayngel.
Kan det bero på att hon levt i mörker som gör att hon fått sådana fantastiska färger för jag har aldrig sett en zebraciklid som ens kommer i närheten av hennes otroliga färg.
Det ser nästan ut som om ryggfenan brinner, sen har hon som ett pärlband av glitter efter hela ryggen ända fram mot huvudet och gälbågarna sen är ögonen blå metallic nästan.
Fantastiskt vacker fisk som jag nu givetvis måste behålla...Kommentar
-
Kommentar
Kommentar