CA-bilder del 6

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    jagga,salvini,argenta,loisellie är par eller liten grupp sen har jag festae,motaguense honor som färg klickar i karet åxo då umbee på slutet trimac ska ur karet imorrn sålda..blev väl 7 arter då hihi..sen har jag 2+2 eliotti i det lilla stora fina riktiga pärlor börjar dela upp karet i 2 bitar nu
    okej.. Jasså elliotti, var det Jinnarparens par som fick dig att bli sugen på dom eller har du haft dom länge? hehe

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    jagga,salvini,argenta,loisellie är par eller liten grupp sen har jag festae,motaguense honor som färg klickar i karet åxo då umbee på slutet trimac ska ur karet imorrn sålda..blev väl 7 arter då hihi..sen har jag 2+2 eliotti i det lilla stora fina riktiga pärlor börjar dela upp karet i 2 bitar nu

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    hittade par till den första kan någon gissa kön på denna argenta runt 12cm är nog för små hehe
    Bara ös på Micke... hur många,vilka sorters fiskar har du i det stora karet nu?

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Ack så snygga! Suck, hmm det här med tålamod är inte så kul trots allt

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    hittade par till den första kan någon gissa kön på denna argenta runt 12cm är nog för små hehe

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Japp tagit lite bilder igen Riktigt fint salvini parhittade en rot de vaktar direkt ..sen en gammal goding visserligen signel bara men fin en RÖD festae hona ska bara mata på henne lite..sen vart de lite mer bilder på övriga håll tillgodo
    Kul micke.. festae honan var ju riktigt fin!

Lämna en kommentar:

• RobinH
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Snygga bilder och firrar!
    Tack

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    några till

sen vart de några till på övriga ha en go helg alla...

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Nya firrar igen!!

Japp tagit lite bilder igen Riktigt fint salvini parhittade en rot de vaktar direkt ..sen en gammal goding visserligen signel bara men fin en RÖD festae hona ska bara mata på henne lite..sen vart de lite mer bilder på övriga håll tillgodo

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Jag förstår, för tillfället gillar jag att vara med och påverka uppväxten särsklit som jag har ganska många arter och vil att de växer upp tillsammans. Jag misstänker att Zebrorna säljs av när djuren växer på sig.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av DRE
    Tackar Micke!

Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:
    • Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
    • Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
    • Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?
    Jag har faktiskt aldrig haft Salvini i mina kar förrän idag, får jag hem ett stort lekpar från "cichlids for fun" kille på forumet här,Hanarna blir ju större med tiden honan har en svart fläck på ryggfenan i regel kanske jag ska tillägga men då är dom ju större en yngel, små fiskar är ju en chansning ang kön färger mm...men kan vara väl så kul se hur det blir när det växer upp,just nu är jag inne på större eller vuxna djur har bara 2 kar igång nu (är vad jag orkar med) då måste man ju välja har ingen plats för småfisk i nuläget hehe..

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    snyggt DRE..och ny investeringarna funkar bra och frodas?
    Tackar Micke!

Jajjemän de växer och frodas dock letar jag efter lite snygga Salvinis. De finns nu i 2 butiker men omöjligt att säga om de blir fina. Just nu är de så små att de endast är grå. Kan man avgöra kön på 5cm yngel av salvini. Några av de jag kollade på igår hade lite blått i fenorna och det var de större. annars har jag letat efter:
    • Samma kull: mindre kanske honor. Större kanske hannar
    • Mer färg honor, men hur är det med blåhet i fenorna?
    • Lite maskulinare drag hannar. Men man luras av storleken bland yngel. Annars tycker jag att om de ser kaxigare ut så brukar det vara hannar hos de flesta andra fiskar jag har, men det kanske är inbillning. Branthet på panna. Käkens beskaffenhet. Muskler!?

Lämna en kommentar:

• HåE
    svarade
    Ursprungligen postat av RobinH
    Det har börjat hända grejor här hemma med Godmani paret igen, gräver och putsar för fullt.
    Får hoppas dom lyckas bättre denna gången om dom leker igen!
    Snygga bilder och firrar!

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    snyggt DRE..och ny investeringarna funkar bra och frodas?

Lämna en kommentar:

• DaRe
    svarade
    Sajicahanne

Liten firre försvarar yngel mot stor husse. Lätt och vara tuff med en glasruta emellan

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...