Biltemas blästersand
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Jag gnuggade och drog det över armen utifall det har vassa kanter, samma sak där, inga vassa kanter skar eller repade mej .
Det är möjligt du har rätt men faktum kvarstår, vissa är för o vissa är emot.. vart jag står torde vara ganska glasklart..Jocke Eriksson
SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64litKommentar
-
Lycka till.Kommentar
-
Angånde ifall fiskar skulle stendö av denna sand e ju helt bullshit.
Då mina firrar lever och jag har då tanganyika och bläster från biltema! Då har jag även bland annat snäckisar och malar. Inga firrar ser ut o må dåligt i dagens läge så ifall de är "farligt" så är det så milt att fiskarna vänjer sig vid de endå.
Dock hadde jag problem med röda gälar på cyprisar men detta är nog inte blästern som har spökat....
Utöver detta har jag även haft malawi fiskar i med blästersand. Detta var för några år sen men de funkade de me!Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
-
Angånde ifall fiskar skulle stendö av denna sand e ju helt bullshit.
Då mina firrar lever och jag har då tanganyika och bläster från biltema! Då har jag även bland annat snäckisar och malar. Inga firrar ser ut o må dåligt i dagens läge så ifall de är "farligt" så är det så milt att fiskarna vänjer sig vid de endå.
Dock hadde jag problem med röda gälar på cyprisar men detta är nog inte blästern som har spökat....
Utöver detta har jag även haft malawi fiskar i med blästersand. Detta var för några år sen men de funkade de me!
Den vanliga blästersanden var det inga fel på att använda till akvarium men Biltema plockade ur det från sitt sortiment och nu har de annan sand att sälja samt detta svarta aluminiumsilikat.Kommentar
-
[QUOTE=sleepy;807233]Angånde ifall fiskar skulle stendö av denna sand e ju helt bullshit.
Fiskar dör bara en gång
(det vi pratar om gäller bara den svarta blästersanden)jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
jaha haha missade lite där. sorrySenaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
Kommentar