Biltemas blästersand
Kollaps
X
-
-
Denna (länk nedan) ska tydligen inte vara så bra, men som ni säger många använder den utan problem. Själv skulle jag undvika den.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Jag har också Julas sand den är sjösten tvättad och filtrerad.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Har använt både Biltemas och Juoas sand och inte haft några problem. Biltema har dock olika sand. Sök på bara sand på deras hemsida. FInns fin och grovkornig. Har använt den fina. Passar bra till jordätare tex.Jordätare är det som gäller..Kommentar
-
Stämmer som du skriver DRE, den heter numera bara Sand.Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag har köpt den nu o lagt i en av mina burkar. Sedan kan ni använda mej som testpilot i så fall..
Varför skulle Biltema rekommendera/marknadsföra någonting som dom antagligen inte har en aning om. De är bara intresserade av att sälja o skydda sitt varumärke..Senast redigerad av Joakim E; 17 April 2010, 12:13.Jocke Eriksson
SA/CA 250liter, 720liter & yngelkar 64litKommentar
-
En tanke vad gäller blästersand.
Min erfarenhet av blästersand år att tänk dig för den sand som jag köpt på biltema eller jula är väldig lätt har en förmåga att leta sig in i pumphus och där sliter man ner magneten så man får köpa ny så köp gärna en något grövre sand.Kommentar
-
I den aspekten tror jag julas är lite bättre då den är i storleken 0,2-0,7mm medan biltemas har 0-??, dvs innehåller mycket finkornigare sand. Jula sand sjunker snabbt enligt min erfarenhet.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Jula har ingen svart sand. åtminstonde inte här uppe.
I övrigt ser jag ingen oro för att få in sand i pumphuset. Det råder inte direkt någon tornado i mina burkar så sanden ligger där den ska... :-)Jocke Eriksson
-
detta är dumdristigt....tänk på djuren.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Jag är ju inte direkt ensam om att ha svart bottenmaterial av detta slag.........
Vill påpeka att jag inte har akvarium med fiskar å växter för att plåga dom, för mej är det en självklarhet att invånarna ska må bra så jag behöver inte påminnas om det..
bifogar följande:
E 559 - Aluminiumsilikat
FUNKTION
Klumpförebyggande medel.
FRAMSTÄLLNING
Salt av kiselsyra. Förekommer naturligt.
ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används i t. ex. livsmedel i pulverform, skivad ost, ris och till ytbehandling av korv.
Här är ett av alla användningsområden.....Jocke Eriksson
-
Jag respekterar din åsikt men, håller inte med dej... Mej veterligen används detta även i keramikanvändning och då i så enkla saker som krukor. och jag vet många som har oglaserade sådana i akvarium.
Jag är ju inte direkt ensam om att ha svart bottenmaterial av detta slag.........
Vill påpeka att jag inte har akvarium med fiskar å växter för att plåga dom, för mej är det en självklarhet att invånarna ska må bra så jag behöver inte påminnas om det..
bifogar följande:
E 559 - Aluminiumsilikat
FUNKTION
Klumpförebyggande medel.
FRAMSTÄLLNING
Salt av kiselsyra. Förekommer naturligt.
ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används i t. ex. livsmedel i pulverform, skivad ost, ris och till ytbehandling av korv.
Här är ett av alla användningsområden.....
men
det finns massor av folk som redan har provat
och jag vet att det inte fungerarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Och jag kan dessutom tillägga att det främst är malar och ciklider från Tangayikasjön som dör. Men det kan även drabba andra ciklider och andra fiskar.Kommentar
Kommentar