OB, MC och hybridtråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av CrimsonAnna
    Vad är de två understa fiskarna för variant? De är ruggigt snygga
    trewavasae "ocra" ska de heta och det är samma fisk bara i lite olika ljus

Lämna en kommentar:

• Anna Österman
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    några te
    Vad är de två understa fiskarna för variant? De är ruggigt snygga

Lämna en kommentar:

• kattsta
    svarade
    Chilumba

Lägger upp en bild på Trawawasse Chilumba MC hanne
    Undrar hur pass vanlig den är.
    Har uppkommit genom vanlig odling av chilumba
    Hälsningar Tomas

Lämna en kommentar:

• classe
    svarade
    snyggt firre fiskar har du där..

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    några te

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    ok jag fortsätter mer lite fler bilder av skiftande kvalitet

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av ozric
    Vad är det för Fuelleborni? Den av snygg!
    har för mig den hette super orange, förmodligen nån florida odlad

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    Fick tokrycket ikväll och slet tag i kameran och drog några bilder, kvaliten e ju inge vidare med dåligt ljus dålig skärpa och skitiga rutor, men det är ju iaf bilder
    Vad är det för Fuelleborni? Den av snygg!

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Syns inte ett spår av dåligt ljus, dålig skärpa och skitiga rutor (nåja)! Och kvaliten kan man inte heller klaga på! Så ta o knäpp några bilder till!
    nu ljög du iaf.......

jag skrev samma i alla bildinlägg orkade inte skriva nåt nytt, men det var ju inga kanonbilder iaf och en hel del skit var det ju oxå

Lämna en kommentar:

• Wilhelm
    svarade
    Syns inte ett spår av dåligt ljus, dålig skärpa och skitiga rutor (nåja)! Och kvaliten kan man inte heller klaga på! Så ta o knäpp några bilder till!

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    Fick tokrycket ikväll och slet tag i kameran och drog några bilder, kvaliten e ju inge vidare med dåligt ljus dålig skärpa och skitiga rutor, men det är ju iaf bilder

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Ursprungligen postat av stiffe
    Faktiskt så är dom ännu snyggar IRL.... eftersom dom nu går i ett kar där dom är bossarna och det är som det är helt andra fiskar när det gäller färger och beteende

Jag tycker att de är mycket snyggare nu än när vi hade dom, bra jobbat Stefan:-)

Lämna en kommentar:

• Jerry_ciklid
    svarade
    Ursprungligen postat av stiffe
    Jag har ungdjur från Vf Golden Kalambo just nu som visar OB täckning och dom är ca 1år och 5cm i storlek, men det är bara OB fläckar.
    Den riktiga Golden Kalambo täckningen, har mina som färgat om, inte visat förrens efter ca 2 år.
    När det gäller Körsbär så har jag ingen aning om när det slår om till OB eftersom jag köpt mina när dom redan varit utfärgade, men det borde väl vara samma........ kanske
    Vi får väl se. Skulle du få yngel på dina så säg gärna till, skulle vilja utöka gruppen med OB då jag inte vet hur många jag har (går tillsammans med vanliga körsbär...)

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av maltandis
    De är ju snyggare på bild än IRL. Fina bilder som vanligt
    Faktiskt så är dom ännu snyggar IRL.... eftersom dom nu går i ett kar där dom är bossarna och det är som det är helt andra fiskar när det gäller färger och beteende

Lämna en kommentar:

• stiffe
    svarade
    Ursprungligen postat av Jerry_ciklid
    Stiffe: När börjar troffar visa OB-täckning? Vad jag har förstått så är det när dom är nästan vuxna, stämmer det?

Tack på förhand.
    Jag har ungdjur från Vf Golden Kalambo just nu som visar OB täckning och dom är ca 1år och 5cm i storlek, men det är bara OB fläckar.
    Den riktiga Golden Kalambo täckningen, har mina som färgat om, inte visat förrens efter ca 2 år.
    När det gäller Körsbär så har jag ingen aning om när det slår om till OB eftersom jag köpt mina när dom redan varit utfärgade, men det borde väl vara samma........ kanske
    Senast redigerad av stiffe; 24 April 2010, 08:18.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...