Jordätartråden!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    De är nästan 1cm.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • KuRtaN
      Användare
      • februari 2008
      • 778

      hehe så det kan gå, har lyckats sabba 2 lekar av mina Apistogramma en gång Pulchra en gång Biateniata. Båda gångerna lyfte jag ur krukan som romen låg i utan att se dom förrens det var försten
      Over and out // Mathias

      Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Skratta på du bara!

        Jag borde bli medlem här snart, betalat och klart men väntar på slutinfo så jag kan posta bilder. Jag har dock lagt upp några bilder på återstående rom med föräldrar här:
        Hola bandidos, Jag liksom många andra hade ett akvarium som barn (35 år sedan) och när jag nu har egna barn som skaffat akvarium så har jag insett att jag har haft detta intresse latent som legat lagrat någonstans i huvudet och vilat. Vi har nu 3 akvarium igång men samtliga är helt på barnen villkor och är således fisksoppor,
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          Ursprungligen postat av DRE
          Skratta på du bara!

          Jag borde bli medlem här snart, betalat och klart men väntar på slutinfo så jag kan posta bilder. Jag har dock lagt upp några bilder på återstående rom med föräldrar här:
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...91#post1365191
          Snyggt par!

          Beklagar verkligen händelsen. Misstag kan alla göra, men jag förstår känslan hos dig. Det handlar trots allt om liv...

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            Fan, skaffat ny flickvän som vill flytta ihop. Hon vill dessutom skaffa akvarium (Jag är nu akvarielös). Så hon har pratat om nått jävla väggakvarie eller något 50 liters. Oj vad lätt det var att väcka akvarie-tarmen. Vipps så finns planera på ett 720 med Orange heads som huvudfisk och dessutom en massa fin utfyllnad i form av vackra tetror och malar och någon fjärilsciklid kanske. Kan bli dyrt detta

            Jag som trodde jag slutat för tillfället

            Kommentar

            • KuRtaN
              Användare
              • februari 2008
              • 778

              härligt att du kommer tillbaks Fiskarna i sig är väl inte tokdyra? Orange head finns ju överallt att få tag på nu. Klart tetror kan bli dyrt speciellt om man skall ha många och av ngn finare sort.
              Over and out // Mathias

              Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

              Kommentar

              • KuRtaN
                Användare
                • februari 2008
                • 778

                Ursprungligen postat av DRE
                Skratta på du bara!

                Jag borde bli medlem här snart, betalat och klart men väntar på slutinfo så jag kan posta bilder. Jag har dock lagt upp några bilder på återstående rom med föräldrar här:
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...91#post1365191
                Dom har ju ändå en hel del rom kvar. Men det ser lite tomt ut i mitten av kakan
                Over and out // Mathias

                Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                Kommentar

                • johho
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 1825

                  Ursprungligen postat av KuRtaN
                  härligt att du kommer tillbaks Fiskarna i sig är väl inte tokdyra? Orange head finns ju överallt att få tag på nu. Klart tetror kan bli dyrt speciellt om man skall ha många och av ngn finare sort.
                  Jo precis, tetror må vara billiga stycket, men vill man ha ett stim på 100-200 stycken så kostar det
                  Sen vet jag inte om det finns, men kanske att man skulle våga testa VF orange head. Har för mig jag såg det på zoomässan i kungsbacka för något år sedan och de var inte så tokigt dyra ändå.

                  Sen den där lilla zebramalen kostar väl fortfarande några tusenlappar va?

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Japp rom finns i en cirkel kring det område jag dammsög. Blir kul att se i morgon om de kläck soch hur föräldrarna ser på det hela.

                    Välkommen Johho till jordätarträsket, vilka tetror är du ute efter. För små kan slinka ner i jordätarnas magar skulle jag kunna tänka mig. Mina är väldigt små ännu så länge och jag har dolkstickor som blir rätt stora.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      Ursprungligen postat av DRE
                      Japp rom finns i en cirkel kring det område jag dammsög. Blir kul att se i morgon om de kläck soch hur föräldrarna ser på det hela.

                      Välkommen Johho till jordätarträsket, vilka tetror är du ute efter. För små kan slinka ner i jordätarnas magar skulle jag kunna tänka mig. Mina är väldigt små ännu så länge och jag har dolkstickor som blir rätt stora.
                      Det jag tänkt mig är väl kardinaltetra och vinkeltetra. Ungefär 100 av varje. Borde få plats i ett 720 tycker jag. Men tyvärr är det långt kvar tills detta kan införskaffas. Behöver en ny lägenhet först och det är (ni som bor i Göteborg vet) inte så lätt.
                      Jag vet inte något om jordätare, bara haft Uaru innan från SA. Men står i beskrivningen att Orange Head är stimfisk så tänkte försöka få plats med 10 stycken kanske. Vet inte om det är mycket eller lite. Sen lite roliga malar på det. 10+ corydoras och en del roligare och snygga sugmalar av nån sort. Det ska helt enkelt vara snyggt att se på

                      Kommentar

                      • KuRtaN
                        Användare
                        • februari 2008
                        • 778

                        Glöm Kardinaler & vinkeltetror ihop med Orange head.. tyvärr. Dom äter gärna riktigt små firrar. Farsan har blivigt av med både koppartetror, vinkeltetror och neoner.
                        Over and out // Mathias

                        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Jag blev av med 3 neontetro jag hade i på prov men så har jag hantlar oxå.

                          Jordätare trivs bäst i 6+ stora grupper, circus.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • johho
                            Användare
                            • mars 2007
                            • 1825

                            Ursprungligen postat av KuRtaN
                            Glöm Kardinaler & vinkeltetror ihop med Orange head.. tyvärr. Dom äter gärna riktigt små firrar. Farsan har blivigt av med både koppartetror, vinkeltetror och neoner.
                            Finns det någon stor och lika i ögonfallande tetra då? Kan inte säga att tetror är mitt expertområde Kardinalerna blir ju ganska stora tycker jag. Annars blir det väl dyr mat till fiskarna

                            Kommentar

                            • KuRtaN
                              Användare
                              • februari 2008
                              • 778

                              Finns mååånga högväxta tetror. Citrontetra, Rosentetra, Sorgmanteltetra o.s.v
                              Over and out // Mathias

                              Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                              Kommentar

                              • Pabbe
                                NCS Medlem
                                • september 2006
                                • 1805

                                Colombiatetra. Ungefär som en femkrona. Snygga. Silvergrå kropp med grönblå rygg o röda fenor. Tål allt. Som handlarn sa när jag köpte mina: " Du kan kasta dem i golvet och stampa på dom och de lever..."

                                Kommentar

                                Arbetssätt...