NLS, finns det fortfarande?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #31
    Ursprungligen postat av Pieter
    Kent i Nol, har börjat sälja nls.

    Han säljer orginal burkarna samt att han skall börja sälja det
    i lösvikt med.


    //Pieter
    Hmm, då har han kanske de stora hinkarna?
    Eller så importerar han från USA som några på forumet gör.

    Vi har kört NLS i drygt ett halvår nu, vi använde AN förrut. Tycker att NLS är ett bättre foder, och ett stort + är att det sjunker.

    Jag har nu köpt hinkarna från Florida tre ggr och det funkar bra för mig. Det brukar ta 2 veckor innan man får hem dom.

    Vi kör oxå med pepparkvarn till våra yngel, går att få det som mjöl om man vill.

    Fick de senaste för ca 3 veckor sen, behöll 2 själv och sålde en vidare till en 08 på forumet.
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #32
      Vad är det för skillnad mellan "Spectrum Cichlid Formula" och "Spectrum Thera A Formula"?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Banderad
        Användare
        • februari 2006
        • 3479

        #33
        Ursprungligen postat av DRE
        Vad är det för skillnad mellan "Spectrum Cichlid Formula" och "Spectrum Thera A Formula"?
        Olika etiketter...

        /Jocke

        Kommentar

        • Markus_A
          Användare
          • december 2005
          • 418

          #34
          Inte bara etiketterna, Thera A innehåller mer protein (bara 4 % mer), men dubbelt så mycket fett (10 %) än vad community Fish Formula gör, som skall vara identisk med Cichlid formula. Thera A innehåller även högre andel vitlök, vilket jag gissar inte spelar så stor roll.

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #35
            Ursprungligen postat av Markus_A
            Inte bara etiketterna, Thera A innehåller mer protein (bara 4 % mer), men dubbelt så mycket fett (10 %) än vad community Fish Formula gör, som skall vara identisk med Cichlid formula. Thera A innehåller även högre andel vitlök, vilket jag gissar inte spelar så stor roll.
            Ah, jag som läste fel. Jag tänkte på community när jag svarade, som är samma som cichlid.

            /Jocke

            Kommentar

            • Pieter
              Användare
              • augusti 2004
              • 251

              #36
              Ursprungligen postat av maltandis
              Hmm, då har han kanske de stora hinkarna?
              Eller så importerar han från USA som några på forumet gör.

              Vi har kört NLS i drygt ett halvår nu, vi använde AN förrut. Tycker att NLS är ett bättre foder, och ett stort + är att det sjunker.

              Jag har nu köpt hinkarna från Florida tre ggr och det funkar bra för mig. Det brukar ta 2 veckor innan man får hem dom.

              Vi kör oxå med pepparkvarn till våra yngel, går att få det som mjöl om man vill.

              Fick de senaste för ca 3 veckor sen, behöll 2 själv och sålde en vidare till en 08 på forumet.

              Han får hinkarna om ca: 8veckor.
              Men småttingarna har han.

              //Pieter

              Kommentar

              • Bright_Blue
                NCS Medlem
                • juni 2004
                • 1582

                #37
                Hej, nån som kör thera a till sandlekare, eller tycker ni cichlid formula funkar bäst?

                Kommentar

                • aejohansson
                  Användare
                  • maj 2011
                  • 432

                  #38
                  http://www.aquawarehouse.se/shop/index.php/cPath/36_38 där finns NLS

                  Kommentar

                  • maltandis
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 1567

                    #39
                    Jag beställde idag 4 hinkar från Luton. 3 cichlid formula 1mm och 1 medium fish food 2mm.
                    Så det dyker väl upp om en vecka eller så, hemkört till dörren.
                    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                    Kommentar

                    • Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • juni 2004
                      • 1582

                      #40
                      Maltandis kör du cichlid formula till sandlekare, har du några erfarenheter av thera a ?

                      Mvh/ Joel

                      Kommentar

                      • maltandis
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 1567

                        #41
                        Ursprungligen postat av Bright_Blue
                        Maltandis kör du cichlid formula till sandlekare, har du några erfarenheter av thera a ?

                        Mvh/ Joel
                        l
                        Har använt både cichlid formula och Thera A till Callochromisar. Thera A luktar mer vitlök än cichlid formula, annars ingen skillnad.
                        /jocke
                        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          #42
                          Thera A är ju ett foder tänkt att köra på fisk i sämre kondition för att sedan gå över till ett basfoder.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            #43
                            Jag kör även Thera A 0.5mm till yngel, har fått för mig att vitlök är bra. Finns ju många foder som har det i sig. Jag körde med vitlök i diskusfodret jag gjorde för 5 år sen oxå. Bra för immunförsvaret eller nåt, så fiskarna behöver inte vara "hängiga" för att mata med Thera A. Funkar lika bra som förebyggande
                            Senast redigerad av maltandis; 12 oktober 2011, 22:24.
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • Bright_Blue
                              NCS Medlem
                              • juni 2004
                              • 1582

                              #44
                              Tack grabbar, lutar åt att jag beställer lite cichlid formula då

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #45
                                Blir du medlem har du rabatter på flertalet butiker som säljer NLS. Kontakta mig om du vill bli medlem
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...