Iövrigt så är jag ute efter en sånn där vicious krabat som kan hålla efter yngel nu när mina har kommigt uppi rätt ålder.. jag ahr redan sett ett yngel som har klaratsig.
Har ni några tips på nån riktigt bra elaking som håller rent =) ?
Gärna en bufflig orädd mf till elaking ska de va, typ houseraiderstyle =)
Jo kika på min fråga om växter med... förrra sidan lite längre ner. =)
Woho! Nytt akvarium, 400 liter! tips!
Kollaps
X
-
10 read hed? 5+5 eller hur skulle fördelningen vara?
Fö, skrev ang växter å så (kika en för en sida sedan) , nån som har lite tankar å tyckanden?
Jo, sp north med... underligt hade 4 st men nu har alla utom en gått å dött...domdog en etfter en av ingen till synes anledning... bara gav upp.. mktmärkligt.. den som e kvar ser bra ut äter skiter som den ska å kikvas.. underligt.. fårla byta ut den, ingen mening med att ha en bara.. ville bara skriva av mig =)Senast redigerad av Decimus; 13 March 2010, 19:33.Lämna en kommentar:
-
-
Gäst svaradeDet funkar hur bra som helst att blanda malawi och victoria. Red head är bara elaka inom arten. Men med bra mat, en grupp på ca 10 fiskar och temp runt 24-26 grader så är det inga problem.Lämna en kommentar:
-
fö såe jag sugen på en P "read head" nyereri igen... attans granna dom dära.. men ack så aggressiva... samt så e de la bigg nono med att blanda malawi och viktoria...
Fö,2. Min fruga sa igår att omhon hade valt så hade hon velat ha "sånna där godis fiskar.." Nån som vet vad hon sytar på? =) ganska charmigt faktiskt..Lämna en kommentar:
-
fö såe jag sugen på en P "read head" nyereri igen... attans granna dom dära.. men ack så aggressiva... samt så e de la bigg nono med att blanda malawi och viktoria...
Fö,2. Min fruga sa igår att omhon hade valt så hade hon velat ha "sånna där godis fiskar.." Nån som vet vad hon sytar på? =) ganska charmigt faktiskt..Lämna en kommentar:
-
Har för att förbättra akvariemiljön för fiskarna bestämt mig för att ha i växter, men jag är så Otroligt usel på växter sedan tidigare, de bara dör för mig, men nu e de fean ändring pådet..
Jag har hört att vissa växter kan man binda fast vissa växter med fisktråd på sten (detta vill jag göra då jag har malawi som mer än gärna ommöblerar konstant)
Vilkaväxter är det, hur gör man det snyggast,
Vilka växter kan folk rekomendera som e fina med , samt hur fena gör man för att de skall klara sig och tja bli fina och tillföra akavriumet det där lilla extra?
//Lämna en kommentar:
-
förövrigt är M sp north en svår firre... köpte 3 st en hona och 2 hanar, först dog en av dem (hona eller hane vet jag inte..) ganska fort under tillsynes underliga omständigheter då inget var feli karet..
och samma verkar hända nu.. den liite mindre av dem två ligger nu och inte flämtar men verkar som att den bara tappat suget å leva.. äter inte simmar knappt men flyttar sig när de kommer andra fiskar, har blivit lite mörkare i färgen och harblivit märkbart tunnare av att inte ha ätit på iaf 3 dagar..
va fena kan de va? alla värden ok, och byten numera 2 till antalet i veckan..Lämna en kommentar:
-
Alltså, lite då å då liksom knakar det till i akvariumet... blirlite oroligt vill ju inte ha typ en halv kubik vatten på golvet. e de spänningar i akvariumet då å hur fn kommer man tillrätta med det? det står i våg iaf, rakt och fint...
Lämna en kommentar:
-
jo dom säger det =) Har du någon erfarenhet av arten?
Jadu, vad är det för firre jag har på min avatar.. jag kommer faktiskt inte ihåg, jag satt å sappade på artregistret och hittade den där.. Tyckte den var otroligt fin så jag valde den, hade vart kul å veta va de va för sort, för jag somsagt har inte en aning =)Lämna en kommentar:
-
Tropheops sp. redfin är en malawi art.
Vad är det för malawi du har på din avatar? Ser snygg ut...Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
ok .. vilka skall du ta den tropheus?? den finns många.. mest den strid o jagar fiskar själv.. kanske ta tropheus sp. redfin?? den är lugnare än andra där..Lämna en kommentar:
-
haha nej tropheus blir de inte...=) men gärna en till malawisort..=) de va de jag tänkte om de va nån somville tipsamig om =)Lämna en kommentar:
-
ja kul hör att du skall ny fiskar den så ta troffar den?? så¨byter vatten 50 procent varje vecka o har specialt stenar den som ligger hörnet.. men jag kunning så inte bra på den men vill vilja ha den efter så kör jag med malawiciklider den.. lycka till..Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: