Varför går NCS med förlust
Kollaps
X
-
Menar egentligen inget med uttrycket proffs så. Men Ola ropar ju efter artiklar och uppmanar till att skriva. Med bättre ekonomi kanske vid brist på artiklar man kan beställa i något specifikt ämne från någon erkänd skribent mot någon form av ersättning, om regelverk tillåter. Tror också att en PDF kan locka fler att våga skriva då det känns som ett mellanting mellan detta forum och något som går i tryck då det blir ruljans på skrivandet. -
-
Varför inte köra ca 10 PDF utgivningar per år och sen två tjockare nr, ett sommar nummer och ett julnummer... de är väll, oftast, då folk är lediga och då passar det väll fint att ha något att ligga o läsa i.
Jag gillar idén med att sluta ge ut den i pappers format varje gång iaf.Lämna en kommentar:
-
Gäst svaradeVisst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.Lämna en kommentar:
-
Förr i tiden hade vi faktiskt
10 nummer om året
styrelsen hade mycket arbete men även stor glädje
med detta vill jag lägga in en länk om våran största Redaktör hittills Roger Häggström
fy fan vilka tider det var
men jag lever nu
Styrelsen är kanonLämna en kommentar:
-
Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.
10 nummer om året
styrelsen hade mycket arbete men även stor glädje
med detta vill jag lägga in en länk om våran största Redaktör hittills Roger Häggström
fy fan vilka tider det var
men jag lever nu
Styrelsen är kanonLämna en kommentar:
-
Visst är det så. Det tycker jag med förstås. Men om verkligheten nu är krass. En PDF kan ju ges ut oftare. Blir säkert lättare att få in artiklar både från medlemmar som vill delge något men även från "proffs".
Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.
en tryckt julupplaga som sammanställer det bästa från årets PDF. Efter omröstning kanske. För det är nåt speciellt att ha något i bokhyllan ändå. PDF man spar kan försvinna...Lämna en kommentar:
-
-
Jag sitter ju och läser pdf-versionen av tidningen flera gånger under korr-fasen av tidningen. Jag måste tyvärr säga att det inte alls är samma sak med datatidning som papperversionen. Pappersversionen är väldigt mycket bättre än dataversionen trots att innehåll och bilder är det samma.
Kanske fler PDF och sen en tryckt specialutgåva vid jul eller nåt.Lämna en kommentar:
-
Ja nu är det mycket, men jag har redan raderat mitt inlägg det vill säga att jag inte kan stå för det.
Men det kanske är en bra ide att ta det som pdf fil, och alla ideer som du kommer med.
Ja jag tycker inte att bladet har varit så bra dom sista åren. och jag har tänkt många gånger varför håller jag på med detta, det är väldigt sällan man får uppskattning för det jag gör, jag håller ju på med bastarder, ja det är inte så rumsrent i NCS, där man helst ska hålla på med naturformerJanne
om du vill vara sur kart får du väl vara detLämna en kommentar:
-
-
Jag blev förstås förbryllad när du hugger till på mitt inlägg och sedan raderar det eller vad du gjorde men som Christer hann komentera.
Men det är ju bra för dig att nätet och detta forum finns eftersom du gillar att skriva.
Alltså: för mig är ju medlemskapet till stor del ciklid.se och tidningen ett komplement. Förr var ju medlemskapet enbart tidningen. Nu när den tryckta anstränger hela NCS ekonomi kan olika lösningar som PDF vara en. Precis som de flesta dagstidningar: vill du inte ha en prenumeration hem varje dag kan du välj att betala för att läsa en fullständi PDF-upplaga.
NCS skulle kunna erbjuda medlemmar liknande. De som vill väljer bort en tryckt men kan läsa den på nätet. Användare på detta forum kan genom detta kanske lockas att bli medlem för att få licens att dels läsa tidningen och allt annat som du får tillgång till.
Pengar frigörs till attutveckla bladet (som du ju tröttnat på för fem år sedan sa du)
Men det kanske är en bra ide att ta det som pdf fil, och alla ideer som du kommer med.
Ja jag tycker inte att bladet har varit så bra dom sista åren. och jag har tänkt många gånger varför håller jag på med detta, det är väldigt sällan man får uppskattning för det jag gör, jag håller ju på med bastarder, ja det är inte så rumsrent i NCS, där man helst ska hålla på med naturformerJanneLämna en kommentar:
-
Intressant att höra varför någon som du inte väljer att vara medlem. Visst är det alltid inkomst och kostnad som styr, personligen tror jag att besluten som togs under förra styrelsemötet kommer att öka intäkterna för föreningen. Vi har ju i dagsläget en stark kassa men senaste årens trend måste trots allt vändas.
NCS Medlemsnummer
5504
?????Lämna en kommentar:
-
Gäst svarade
Men när det gäller det tryckta bladet: jag skulle gott och väl kunna tänka mig att enbart läsa den som PDF med medlemskapet som licens. De pengar som NCS skulle tjäna på att slopa tidningen skulle kunna bli en mycket proffsig PDF-tidning med kanske beställda artiklar, betala översättare, kanske göra riktiga repotage etc.
En sådan proffsig tidning kan ju även skrivas ut förspridning.
Höj medlemsavgiten några tior, slopa den tryckta tidningen är mitt förslag.
Nätet är ju här för att stanna.
Glöm ej heller miljöaspekten i att enbart ha en PDF. Vår hobby har allt at tjäna på att föregå med exempel.
PabloLämna en kommentar:
Lämna en kommentar: