Varför går NCS med förlust
Kollaps
X
-
Jag kom med kritik. Forumet och tidningen är torrt. Riktigt torrt. Paragrafer och regler och artregister och tjosan vad torrt det är. Hur ska föreningen kunna locka nya unga medlemmar i farbror-fisk-klubben? Mina tonåringar tappar intresset av att läsa forumet efter någon minut bara, fast de har egna firrar. Christer i mankinin är ju minst 2 år efter sin tid, det var länge sen Borat var populär bland mina ungdomar. Tja... behöver jag skriva mer? -
Så förslag mottages tacksamt hur man får folk att skriva något mindre torra artiklar. Jag skulle gärna ta mot mindre seriösa artiklar t ex.Lämna en kommentar:
-
Jepps klart jag har läst den. Riktigt bra är den men den är ganska torr.Lämna en kommentar:
-
-
CB-tidningen var bra förr. Styrelsen måste förnya sig med nya ideér. Forumet bra förr. Styrelsen måste förnya det med nya ideér. In med Ciklidjanne som forumsvärd. En riktig kämpe med många ideér. Ut med de gamla stela tråknördarna. Inte du Ola.
Dags för nya friska människor att ta över.
Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrev
Ps. Har du läst Ciklidbladet de senaste åren?Lämna en kommentar:
-
Ta det inte för allvarligt. MEN det här forumet är verkligen tråkigt.Lämna en kommentar:
-
Jepps. Det börjar bli dags att ta de fd skolpoliserna i örat. De är bara för tråkiga.Lämna en kommentar:
-
CB-tidningen var bra förr. Styrelsen måste förnya sig med nya ideér. Forumet bra förr. Styrelsen måste förnya det med nya ideér. In med Ciklidjanne som forumsvärd. En riktig kämpe med många ideér. Ut med de gamla stela tråknördarna. Inte du Ola.
Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrevLämna en kommentar:
-
Hejhej från mej, nu var det länge sen jag skrevLämna en kommentar:
-
Finns det fler tidningar som handlar om akvariefisk? Är det lika svårt för dem? Skulle det vara billigare att trycka en tidning som är något tjockare men billigare med innehåll från olika tidningar. De som i nuläget är intresserade av malar kanske bli mer intresserade av ciklider och tvärtom om de får upp ögonen för det genom att läsa om det i tidningen. Då kanske det går att värva fler medlemmar etc.
En annan tanke. Landstinget har avtal där kliniker själva väljer vilka tidningar som ska ligga i väntrummet. Många väntrum har också akvarium idag. Går det komma med i den listan på något sätt så landstinget börjar köpa in tidningen?
Mvh
/Calle
Alla föreningar har problem idag mer eller mindre och jag tror det blir väldigt svårt för nishade enskilda föreningar att hålla uppe samma kvalitet och medlemsantal som tidigare år i framtiden, en av anledningarna till att zoopet fungerar så pass bra.
Mvh JanneLämna en kommentar:
-
För att tryckeriet ska kunna fakturera utan moms behöver de en utgivningsplan från föreningen underskriven utav ordf. + kassör (de som står som tecknade för föreningen) där ni intygar att föreningen är momsbefriad. Då slipper ni betala momsen för allt arbete tryckeriet utför, men man måste som förening ge ut 4 nr per år eller fler för att vara berättigad till momsfrihet.
Nu går det ju inte så bra för Malbiten heller men den kostar bara 1/4 del att framställa jämfört med Ciklidbladet... inte riktigt jämförbart men grovt räknat är er tidning väldigt dyr.
Mvh Janne
En annan tanke. Landstinget har avtal där kliniker själva väljer vilka tidningar som ska ligga i väntrummet. Många väntrum har också akvarium idag. Går det komma med i den listan på något sätt så landstinget börjar köpa in tidningen?
Mvh
/CalleLämna en kommentar:
-
För att tryckeriet ska kunna fakturera utan moms behöver de en utgivningsplan från föreningen underskriven utav ordf. + kassör (de som står som tecknade för föreningen) där ni intygar att föreningen är momsbefriad. Då slipper ni betala momsen för allt arbete tryckeriet utför, men man måste som förening ge ut 4 nr per år eller fler för att vara berättigad till momsfrihet.
Nu går det ju inte så bra för Malbiten heller men den kostar bara 1/4 del att framställa jämfört med Ciklidbladet... inte riktigt jämförbart men grovt räknat är er tidning väldigt dyr.
Mvh Janne
Kan Du sända mig ett PM med kontaktuppgift till ert tryckeri? Vi ber mer än gärna dem om en snabboffert på tryck av CB för att se hur de ligger i förhållande till de alternativ vi nu tittar på.Lämna en kommentar:
-
-
Vi är inte allmännyttiga. För att vara det ska man ägna sig år drogavvänjning eller liknande. Vet inte om friskvård och idrott är det men vi är det som sagt inte. NCS bedriver ingen näringsverksamhet dessutom men skulle vi sälja fisk och böcker mm för att få in pengar till verksamheten så är detta inte momsbefriat.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: