Dyra fiskar och myter om svårighetsgrader = intressant och populär fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #31
    Ursprungligen postat av LN
    Jo det är ju helt rätt. O ja tror att det är helt naturligt att det blir så i en nördig förening som vår, men ja hoppas att det inte skrämmer bort folk från forumet. Ja försöker iallafall alltid att svara när någon "ny" ställer en fråga. O ja hoppas att det fortsättningsvís oxå kommer nya till vårt forum.
    Jupp jag håller med till 100% på det sista. En stor anledning till att jag själv är här och surrar om jaguarcikliden bl.a. är för att jag hoppas och tror att det kan göra att andra ska tordas testa på denna spännande (och i mitt tycke enkla) centralamerikanska jätte, som jag själv har fastnat så för.

    Ursprungligen postat av pny
    Ja, eller ciklider... Jag har hört att det finns en hel förening bara för dom med ciklider, trots att dessa fiskar lever i sötvatten precis som alla andra sötvattenfiskar... :-)
    Hehe point taken
    Men lite skumt är det ju egentligen, det blir ibland lite för grupperat kanske, jag tror man missar väldigt mycket intressanta arter om man snöar in för hårt på en specifik grupp. Saltvatten hade jag noll koll på tidigare, jag trodde det var både för dyrt och för svårt för mig. Men icket. Eller visst kostade det en del, men inte var det särskilt svårt, tvärtom då allt var igång var det enklare att sköta än ett sötvattenskar.

    Men detta är ju ett sjävförvållat problem, att snöa in, och jag är bra på det tyvärr... :/ Tidigare kollade jag aldrig i afrikanska ciklider-trådarna t.ex. Men sedan jag hade en liten ciklidsvacka och nästan tappade hela intresset så försöker jag vidga mina vyer lite mer. Vem vet, snart kanske även jag har Petrochromisar i nåt kar, dessa svåra elitfiskar eller hur det nu var
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #32
      hihi
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      Arbetssätt...