Projekt alla världsdelar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Japp snygga firrar
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      Tack Robin och DaRe. Ska försöka fota restan av fiskarna i kväll.

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        Riktigt grymma foton och snygga fiskar också. Spännande projekt också för övrigt!
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Cronan
          Användare
          • juli 2008
          • 907

          Tack FI. Sen borde jag kanske döpa om projektet till något annat verkar som jag fastnat rätt rejält i malawi/tanganyika träsket har dock ett par centralare kvar varav ett av paren tror jag aldrig att jag kommer göra av med.

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • september 2007
            • 1525

            Fina bilder och snygga firrar!
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • yoggi2
              Användare
              • juni 2011
              • 32

              Snygga bilder.
              Hur många L. ocellatus gold har du i karet och hur stort är karet?
              Har 4 st. i ett 540l och tre står och trycker i en hörna medan en hane tagit kontroll över alla snäckor, har delat upp snäckorna i vars en ända av karet och lagt sten i mellan men hanen simmar mellan båda kolonierna och jagar bort alla.
              http://www.mikesfishblogg.com/

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Tack HåE.

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Ursprungligen postat av yoggi2
                  Snygga bilder.
                  Hur många L. ocellatus gold har du i karet och hur stort är karet?
                  Har 4 st. i ett 540l och tre står och trycker i en hörna medan en hane tagit kontroll över alla snäckor, har delat upp snäckorna i vars en ända av karet och lagt sten i mellan men hanen simmar mellan båda kolonierna och jagar bort alla.
                  Tack. Har för mig att där ska vara 12st 6st av vart kön. Men där är fler på gång såg att en av honorna har yngel i en av snäckorna tror dock att flesta yngel kommer att käkas upp av övriga invånare. Karet är 450l och jag har c.a 50 snäckor i karet som jag har täckt halva botten ytan med. Tycker inte att L. ocellatus är lika starkt knutna till snäckorna som många andra snäcklekare många av mina håller gärna till i ett av stenrösen. Tuffa är dom iaf attackerar det mesta som kommer för nära deras revir.

                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    Liter fler bilder lite skiftande kvalite på dom men jag kör på.
                    V.bifasciata Rio chacamax hane och hona


                    Amphilophus citrinellus hane

                    Parachromis loisellei lek på gång bråkar både med bifasciaterna och citrinellumen fast dom är betydligt mindre och svagare och gräver konstant.

                    Kommentar

                    • Cronan
                      Användare
                      • juli 2008
                      • 907

                      Också lite petro bilder börjar med en bild på en av moshina storlek på den här är c.a 6-7cm.

                      Petrochromis polyodon


                      Tanganicodus irsacae Moba tyvär dog hanen helt plötsligt så jag får se till att skaffa en ny hane till honan.

                      Kommentar

                      • Cronan
                        Användare
                        • juli 2008
                        • 907

                        Kör ett par bilder till inga bilder som kommer att vinna någon fota tävling direkt men vad gör det. Två första är på mina Cyprichromis leptosoma Chituta neon har börjat vissa lite mer färg nu när jag tog hem dom såg dom ut som grå sillar.


                        Avslutar med en bild på min senaste fisk Julidochromis ornatus tror att dom kan bli väldigt fina som vuxna har på 2 veckor fått väldigt mycket mer gult i sig jämfört med när jag fick hem dom.

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 2670

                          Det är väldigt trevligt och inspirerande att se alla dina bilder.
                          Malawibilderna på azureusen fick mig på fall, så nu är mitt stora kar ett malawikar istället.
                          Av azureus så finns det 10 st, 4 hanar och 6 honor.

                          Framtiden får utvisa om det inte blir ett rejält tanganyikakar också.
                          Ett par Neolamprologus gracilis har redan fått ett 170 l kar där de förhoppningsvis kommer att dra upp lite småttingar så småningom.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Ursprungligen postat av jinnarparen
                            Det är väldigt trevligt och inspirerande att se alla dina bilder.
                            Malawibilderna på azureusen fick mig på fall, så nu är mitt stora kar ett malawikar istället.
                            Av azureus så finns det 10 st, 4 hanar och 6 honor.

                            Framtiden får utvisa om det inte blir ett rejält tanganyikakar också.
                            Ett par Neolamprologus gracilis har redan fått ett 170 l kar där de förhoppningsvis kommer att dra upp lite småttingar så småningom.
                            Tack Jinnarparen såg ditt inlägg först nu. Utfärgade C.Azureus är fruktansvärt fina väldigt vanliga kanske men lika fina för det. Lägger in ett par bilder som jag tog lite snabbt ikväll.
                            Först min fire fish hane. Ska bli skoj och se om hans avkomma blir lika röda som han. Tömde en hona i går som han lekte av för någon vecka sen på c.a 20 yngel.



                            C.Azureus

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907


                              Bilder på mitt senaste inköp gjorda idag Labidochromis caeruleus F1or såg föreldrana och då var det svårt att motstå dom. Storleken på dom 1-2cm. Blev ytterliggare en malawiciklid till idag se om jag får tid över i morgon så ska jag försöka ta en bild på dom.

                              Avslutar med ännu en bild på min V.bifasciata hane hoppas det ni inte tröttnar på han.

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Vackra bilder.

                                Jag var på stan (sthlm) igår och frugan skull ein och köpa en bikini på scampi och där hade de ett akvarium med Labidochromis caeruleus och jag tror det var 4 honor som tuggade samtidigt. Kul. Helt klart snygga firrar.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...