Projekt alla världsdelar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cronan
    Användare
    • juli 2008
    • 907


    Också en bild på en av mina Petrochromis sp. "moshi yellow" har börjat färga om lite åt det gula hållet. Dock tror jag nog att dom hade färgat ut tidigare om dom inte gick med 2 till 3 gånger så stora polyodon.

    Kommentar

    • Cronan
      Användare
      • juli 2008
      • 907

      Avslutar med lite CA-bilder
      Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen.


      Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Kul projekt och härliga bilder Cronan!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • RobinH
          Användare
          • augusti 2008
          • 2150

          Ursprungligen postat av Cronan
          Avslutar med lite CA-bilder
          Börjar med mina V.bifasciata Rio chacamax lekte för första gången förra veckan och har nu yngel dock ej frisimmande än. Kan ju säga att pappa chacamax är inte snäll mot någon som kommer in på deras revir bet sönder en av malarna med ett grymt anfall. Honan var väldigt färglös c.a 2-3 veckor innan dom lekt men efter leken färgade hon ut ganska snabbt igen.
          [ATTACH]31465[/ATTACH]
          [ATTACH]31466[/ATTACH]
          Och till slut en bild på min Amphilophus citrinellus hane.
          [ATTACH]31467[/ATTACH]
          Läckert Magnus.. Bifasciatorna e hur fina som helst!
          CA

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Jag skulle gärna se fler bilder på Bifasciata hannen! Ser fint mönstrad ut och fint formad. Fin överhuvudtaget!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Cronan
              Användare
              • juli 2008
              • 907

              Ursprungligen postat av DaRe
              Jag skulle gärna se fler bilder på Bifasciata hannen! Ser fint mönstrad ut och fint formad. Fin överhuvudtaget!
              Ska försöka ta några bilder när han vissar vem som är kung i karet. Har dragit ner en hel del på CA-cikliderna men bifasciatorna kommer jag nog aldrig att göra av med.

              Kommentar

              • Cronan
                Användare
                • juli 2008
                • 907

                Ursprungligen postat av RobinH
                Läckert Magnus.. Bifasciatorna e hur fina som helst!
                Tack Robin kan bara hålla med dom är kanon snygga.

                Kommentar

                • Cronan
                  Användare
                  • juli 2008
                  • 907

                  Så då har man varit på nols och det var precis så bra som folk har sagt. Mycket fisk många kar väldigt bra service och jäkligt trevligt bemötande. 10 av 10 i betyg. Blev det någon fisk då? Jadå här kommer listan vad som inhandlades. Fån Tanganyika blev det följande arter : A. compressiceps Mutondwe yellow head, L. ocellatus gold, Tanganicodus irsacae Moba och Cyprichromis leptosoma Chituta neon. Här kommer några bilder från i kväll.
                  A. compressiceps Mutondwe yellow head

                  L. ocellatus gold

                  Och så blev det en malawi ciklid. Man får väll kalla den det fast dom aldrig har sett till i sjön.
                  Aulonocara "fire fish"

                  Kommentar

                  • Cronan
                    Användare
                    • juli 2008
                    • 907

                    Blev några bilder till i kväll. Först min favorit firre här hemma. V.bifasciata Rio chacamax hane och hona.


                    Och sen några malawi bilder

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av Cronan
                      Blev några bilder till i kväll. Först min favorit firre här hemma. V.bifasciata Rio chacamax hane och hona.
                      [ATTACH]31523[/ATTACH]
                      [ATTACH]31524[/ATTACH]
                      Och sen några malawi bilder
                      [ATTACH]31525[/ATTACH]
                      [ATTACH]31526[/ATTACH]
                      Grymt fina Chacamax Cronan! Den hannen börjar visa lite respekt nu. Hur stor är han?

                      Även Tanganyikorna var fina. Occelatusen är en fisk med karaktär. Stoppa ner handen där när de känner sig hemma och du lär bli attackerad av hannen.....

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Malawisarna ser riktigt fina ut också. Båda Aulonacara?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Cronan
                          Användare
                          • juli 2008
                          • 907

                          Ursprungligen postat av Banderad
                          Grymt fina Chacamax Cronan! Den hannen börjar visa lite respekt nu. Hur stor är han?

                          Även Tanganyikorna var fina. Occelatusen är en fisk med karaktär. Stoppa ner handen där när de känner sig hemma och du lär bli attackerad av hannen.....

                          /Jocke
                          Tack. Är grymt dålig på att gissa storlek men skulle tro runt 30cm kanske. Dock tröttnade han väldigt snabbt på ynglen och två dagar efter dom var frisimmande så blev dom upp ätna av de andra fiskarna utan att hanen brydde sig. Gjorde dock inget hade inga planer på att spara några yngel.

                          Dom är väldigt roliga att sitta och titta på dock så har en hane lagt beslag på 90% av snäckorna så i morgon får det bli fler snäckor.

                          Kommentar

                          • Cronan
                            Användare
                            • juli 2008
                            • 907

                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Malawisarna ser riktigt fina ut också. Båda Aulonacara?
                            Tack. Det är bilder på två stycken. Auloncara firefish och Aulonacara rödrubin och sen en bild på Protomelas taeniolatus .

                            Kommentar

                            • Cronan
                              Användare
                              • juli 2008
                              • 907

                              Här kommer en bild där min blivande yngel/urvalsodling kommer att stå till en början kommer där vara 6st 160l kar och 6st 50l kar. Luft pumpen är redan på plats och står i lådan på vänster sida av bilden. Och i morgon ska jag få ett pris vad ställningen kommer att kosta.

                              Kommentar

                              • RobinH
                                Användare
                                • augusti 2008
                                • 2150

                                Ursprungligen postat av Cronan
                                Här kommer en bild där min blivande yngel/urvalsodling kommer att stå till en början kommer där vara 6st 160l kar och 6st 50l kar. Luft pumpen är redan på plats och står i lådan på vänster sida av bilden. Och i morgon ska jag få ett pris vad ställningen kommer att kosta.
                                [ATTACH]31530[/ATTACH]
                                Intressant du måste ju ha hur många kar som helst i huset nu ju hehehe
                                Och det är malawi i huvudsak du ska urvalsodla misstänker jag?
                                CA

                                Kommentar

                                Arbetssätt...