Garage med Troffar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• RobbanG
    svarade
    Ursprungligen postat av fergu65
    Vad beträffar storlek så ska det bli minst ett 600 i slutändan ..de andra jag har då blir till källaren 220 och hundra liters ..vilket jag då vill ha till yngel..mycket grönt de skönt å höra ..någon bra blogg eller hemsida eller dylikt på hur man sköter det mat etc etc vore kul..mvh mikael.Tack för lite info specmats,,
    Kolla alla årstrådar; Troffetråden 2010, Troffetråden 2009.... innehåller det mesta allt från bilder, matning, pumpar och filtrering, storlek på kar, inredning, sällskap, hur länge de tuggar...

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    ska också säga att Peter Schupke har skrivit en hel bok om Tropheus som ja tycker är mycket bra, finns blandannat på amazon.com ,

Aqualog: African Cichlids II, Tanganyika I Tropheus

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    Vad beträffar storlek så ska det bli minst ett 600 i slutändan ..de andra jag har då blir till källaren 220 och hundra liters ..vilket jag då vill ha till yngel..mycket grönt de skönt å höra ..någon bra blogg eller hemsida eller dylikt på hur man sköter det mat etc etc vore kul..mvh mikael.Tack för lite info specmats,,
    ja men då är det bara att köra på den här tråden och den andra troffetråden i flera årgångar är mycket bra, andra sidor har ja ganska dålig koll på men trophs och tropheini besöker ja nångång,

Lämna en kommentar:

• nicson
    svarade
    Hej hur svår skötta är dessa dessa ciklider vilka ska man börja med har ett 220 liters akv.vore kul med raka o ärliga svar kostar dom etc etc gillar fiskar som är färgglada och som man kan få yngel av mvh mikael glömde en sak tycker om växter med i akv..
    De kan vara svåra...Jag köpte min första troffegrupp om 16 dubbar för ett par månader sen...har 8 idag. För att koka ner det hela till en mening tror jag man skall satsa på att hålla dem ensamma o inte i sällskap med andra arter.

Lämna en kommentar:

• fergu65
    svarade

Lämna en kommentar:

• specmats
    svarade
    220 är bra för små till med. i storlek enligt mej sen större volym Varaktigt vattenbyte utan slarv är prio nr 1, -gärna 50 % per vecka, sen är foder av samma sort av bra kvalite ett pluss (mycket grönt), helst mata ofta men lite per dygn är optimalt.

Lämna en kommentar:

• fergu65
    svarade
    Hej hur svår skötta är dessa dessa ciklider vilka ska man börja med har ett 220 liters akv.vore kul med raka o ärliga svar kostar dom etc etc gillar fiskar som är färgglada och som man kan få yngel av mvh mikael glömde en sak tycker om växter med i akv..

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Många tack Anna och tomiso

Lämna en kommentar:

• tomiso
    svarade
    Kanon bilder och riktigt fint garage

Lämna en kommentar:

• Anna Österman
    svarade
    Ursprungligen postat av Johan F
    Tackar och kul att ni gillar fiskaena på bild vilket jag så klart jättegärna fortsätter att dela med mig i nya bilder
    Det gläder mig, både som akvarist och forumsvärd. Tack

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    mycket fina fiskar du har o vilka bilder helt underbara ..
    Tackar och kul att ni gillar fiskaena på bild vilket jag så klart jättegärna fortsätter att dela med mig i nya bilder
    Senast redigerad av Johan F; 14 November 2010, 20:02.

Lämna en kommentar:

• msb
    svarade
    Kul, hur stora?
    Har ju inte fått hem dom än

Lämna en kommentar:

• fergu65
    svarade
    Nice

mycket fina fiskar du har o vilka bilder helt underbara ..

Lämna en kommentar:

• Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av msb
    Lite trewavase
    Kul, hur stora?

Lämna en kommentar:

• msb
    svarade
    Vad blev det för något
    Lite trewavase