Garage med Troffar
Kollaps
X
-
-
-
Grymma bilderlängtar tills mina pembas har växt lite till och börja färga ut.
Lämna en kommentar:
-
-
-
-
-
Jag använder mig av kombo grolux och marine glo rör tycker att det gula framträder bättre och sand, inredning inte blir rosa som det blir med bara groluxrör.
Jag har två grupper Kambwimba och den ena är väldigt nervös. Det är flera som har sagt till mig att just regnbågar är ganska skygga av sig men jag vet inte om det stämmer. Tror mer på att som i mitt fall att jag har någon individ som är lite nervös av sig och drar med sig de andra.
Ge dem en chans någon månad har det inte lugnat ner sig då kan man ju prova med att tillföra någon oskygg fisk som lugnar ner de andra.mer ljus och fisken har kvar det rödainslaget mycket bättre än när jag satte aquastaren i mitten då dom tappade det lite mer och det gula kom fram mycket mer nu vart det lite balaserat
...
joo kan nog vara så att det är typ 1 individ som får med sig hela gänget får ha lite tålamod som sagt dom haft dom bara 2 veckor och det är inte så dom är super skygga men dom gör lite utfall ibland på 2-3 dm sen kommer dom igen (nyfikna ) bara det att man är lite rädd att dom ska få tok spel och rusha som fan i akvariet ...men det gör dom ju inte som tur va ////// peterLämna en kommentar:
-
johan !!! vad kör du med för lysrör????? tycker det är lite svårt å få rätt ljus som sagt har ju 18 Tropheus Moorii "Kambwimba" Red Rainbow som går i akvariet nu och jag kör förnärvarande med 2 st grolux (drar åt det rödahållet ) så dom får ju en jävligt rött och fint sken även det gula är helt okej testade att köra lägnst fram ett grolux sen ett aquastar och sist ett grolux var mycket ljusare och det gula kom fram mycket mer men i gengäll så tappade den röda färgen tyvärr i sken .. är det bara tycke och smak eller har du några tips....
en lite fråga till nu när dom gått i 1 1/2 vecka så tycker jag dom är lite mer stressad dom är mer känslig för rörelse gör lite små utfall /rusher typ 2-3 dm sen stannar dom vad kan det bero på ??? dom äter bra matar förtillfället varannan dag
sorry om jag lånar din tråd att fråga lite =?....
mvh peter
Jag har två grupper Kambwimba och den ena är väldigt nervös. Det är flera som har sagt till mig att just regnbågar är ganska skygga av sig men jag vet inte om det stämmer. Tror mer på att som i mitt fall att jag har någon individ som är lite nervös av sig och drar med sig de andra.
Ge dem en chans någon månad har det inte lugnat ner sig då kan man ju prova med att tillföra någon oskygg fisk som lugnar ner de andra.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: