"Nya" ingredienser i räkmix ??

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #61
    Det börjar bli tröttsamt nu Janne...seriöst. Riktigt jäkla tröttsamt.

    Du går in och kvaddar diskussionen med ett besserwisser uttalande som inte har NÅGOT med trådens ämne att göra:

    CITAT MALAWIJANNE:

    "Men vi som inte använder vitlök, fiskarna är pigga dom leker får fina yngel och dom blir inte sjuka. Vad skall vi göra.Janne"

    SLUTCITAT MALAWIJANNE

    I en diskussion där vi diskuterar nya ingredienser springer Herr Superbäst in och provocerande talar om för världen hur facit ser ut och varför världen är vackrare hos Malawijanne än vad den är någon annanstans. Nej jag orkar fan inte med detta självälskande sätt att förmedla kunskap på så nu avslutar jag min tid i den här tråden.
    Senast redigerad av StefanL; 10 januari 2009, 12:41.

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      #62
      Fiskar är väl rätt okräsna varelser. I en del fall leker fisk när de är på väg att dö. Sen är ju fiskar individer. Några har mer färg och bättre gener från början och det är ju ehlt hypotetiskt om det är vitlök eller nåt annat som påverkat. Ska det här leda till något konstruktivt så borde man odla upp yngel från samma kull i samma vatten, samma storlekar på kar och ge dem olika varianter på kost. Då kan vi nog börja snacka om det är maten.

      Men att dra de slutsatserna efter att ha matat med samma kost i 20 år? Det är ju mer religiös tro än nåt annat.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #63
        Och härmed låser jag tråden, då den inte tillför något nytt som den egentligen borde göra. Jag har fått en hel del PM om detta , så valet var inte så svårt!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...