If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Godt at se ses også her, Thorleif!! Også godt att se dine framsteg med fisk. Jeg synes du borde bruge mer tid i det her forum, så ville mange fler få tillgang till din kendskab om Tanganyika-fisk. Vi ses rimeligt snart, håber jeg!!
Hilsen,
Patrik
Hey Patrik
TAK for den fine hilsener nu bare en amatør der elsker sine fisk,og naturligvis også at dele de oplevelser jeg har hjembragt fra Tanganyika!har enda tilbudt fotos fra min tur her til siden men ved ej hvor langt arbejdet har nået!men som jeg jo altid siger,spørg løs,så skal jeg fortælle hvad jeg ved med bedste formåenselvfølgelig ses vi
med venlige hilsner og ønsket om et godt nytår...
Carsten
Godt at se ses også her, Thorleif!! Også godt att se dine framsteg med fisk. Jeg synes du borde bruge mer tid i det her forum, så ville mange fler få tillgang till din kendskab om Tanganyika-fisk. Vi ses rimeligt snart, håber jeg!!
Trevligt Thorleif. PS: Till lycke, på födelsedagen.
Igår såg jag dessvärre bara fyra yngel. Riggade upp en liten nattlampa, får se om det hjälper ynglen att hålla undan.
Takker takdem kan være lidt hårde ved hverandre...hmm
i denne 530 liters(ved godt at der mangler lidt sten)video var der 2 par flavipinnis som gik og ynglet i hver sin ende,men ingen yngel overlevede
dem kan vel være lidt svære at se her men i karret er der:
Xenotilapia sp. "papilio sunflower"
Xenotilapia ochrogenys
Xenotilapia flavipinnis
alle fra Kantalambwe!
Altolamprologus compressiceps "shell" Sumbo
Trevligt Thorleif. PS: Till lycke, på födelsedagen.
Igår såg jag dessvärre bara fyra yngel. Riggade upp en liten nattlampa, får se om det hjälper ynglen att hålla undan.
Igår såg jag ett tiotal små papilioyngel. Få se om de ska klara sig den här gången. Verkar i alla fall pigga och äter bra, och föräldrarna verkar hålla de andra fullvuxna på avstånd.
ser fint ud Mikaelfår vel bidrage selv med et lille klip af mine egne
dem kan vel være lidt svære at se her men i karret er der:
Xenotilapia sp. "papilio sunflower"
Xenotilapia ochrogenys
Xenotilapia flavipinnis
alle fra Kantalambwe!
Altolamprologus compressiceps "shell" Sumbo
Senast redigerad av THORLEIF; 30 December 2008, 04:33.
Vägde själv mellan Kantalamba och Tembwe då förra året, Tembwe är också väldigt snygg. Nedan en bild tagen i en viss akvarieaffär borta i Nol.
Tack!
Både Tembwe och Kantalamba är otroliga firrar att den ena är snyggare än den andra låter jag någon annan avgöra. Men en kul egenskap med Kantalamban är "ögonen" i ryggfenan som är individuell.
Var rädd om dina fiskar då jag inte hittat ny hona sen hon lämnade akvariet.
Mvh Anders
Vägde själv mellan Kantalamba och Tembwe då förra året, Tembwe är också väldigt snygg. Nedan en bild på en Tembwe tagen i en viss akvarieaffär borta i Nol.
Senast redigerad av Mikael W; 27 December 2008, 19:17.
Ny kull !!
På 13-e dagen dvs idag kl 17:10 spottade X.papilio Tembwe 5-7 st ungar.
Då vi pratar om första leken över huvudtaget med detta par har dagarna varit grymt spännande.
De tidigare avbrutna lekarna av både Kantalamba och Tembwe har slutat efter 2-6 dagar.
Honan tuggar de små mest hela tiden men räkmixen till middag kunde hon inte motstå.
En något försenad julklapp men oj va göött.
Mvh Anders
Lämna en kommentar: