If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Hej!
Tricotin är mitt nästa projekt.
Dom är idag ca 10-11 cm och ej könsmogna.
Ruskigt snäll fisk som kräver snälla kompisar. En mkt trevlig bekantskap.
En bild säger mer en tusen ord. Där fick jag svar på mina frågor
Kommer dom från Nol? Jag såg prislappen men fiskarna var slut
Anders i Askim jag ser att du har Benthochromis tricoti får du några yngel på dom? Går dom själv? Jag är själv sugen på dom om man kan ha dom med leptosomor och kilesor
//Peter
Hej!
Tricotin är mitt nästa projekt.
Dom är idag ca 10-11 cm och ej könsmogna.
Ruskigt snäll fisk som kräver snälla kompisar. En mkt trevlig bekantskap.
Anders i Askim jag ser att du har Benthochromis tricoti får du några yngel på dom? Går dom själv? Jag är själv sugen på dom om man kan ha dom med leptosomor och kilesor
//Peter
Hej!
Grymt snygga firrar!
Har aldrig sett denna tidigare.
Mer info tack. Storlek, egenheter mm
Mvh Anders
Har inte hittat så mycket info om den. Vi har inte haft dom så länge, de går i ett sällskapskar med E kilesa, N leleupi, N pulcher "Tembwe" och ett par Tanganicodus irsacae "Kiku"
Majkullen var först ett dussin yngel, 2 överlevde. De är nu redan så pass stora att jag vet att det är 2 st. Nu såg jag första gången 10 yngel, igår 3, men jag vet ju inte ännu slutsaldot (och det kan ju finnas kvar fler som gömmer sig.
Skillnaden är att i maj skötte föräldraran aktivt om ynglen, hannen tog upp dem i munnen varje gång jag kom nära. Nu håller sig föräldrarna bara i närheten, men tar inte upp dem. Det jag såg igår och trodde handlade om att föräldrarna hade ynglen i munne, var nog en synvilla.
Det är 8 vuxna, jag vet inte om det är samma par som lekt, eller ett annat. Skillnaden i beteende tyder kanske på att det är ett annat par. Intressant är det i alla fall.
Okey!
Det är så det ligger till.
Det är inte helt enkelt det här men otroligt spännande och intressant.
Mvh Anders
Hej!
Du har helt rätt!
Men vad skiljer när det gäller maj kullen och dec kullen?
Vad jag förstår gick maj kullen bättre!?
Du har bevisligen ett starkt par som det verkar.
Då fisken är lurig att leka är det roligt om det skulle gå att få fram lite avkommor.
Mvh Anders
Majkullen var först ett dussin yngel, 2 överlevde. De är nu redan så pass stora att jag vet att det är 2 st. Nu såg jag första gången 10 yngel, igår 3, men jag vet ju inte ännu slutsaldot (och det kan ju finnas kvar fler som gömmer sig.
Skillnaden är att i maj skötte föräldraran aktivt om ynglen, hannen tog upp dem i munnen varje gång jag kom nära. Nu håller sig föräldrarna bara i närheten, men tar inte upp dem. Det jag såg igår och trodde handlade om att föräldrarna hade ynglen i munne, var nog en synvilla.
Det är 8 vuxna, jag vet inte om det är samma par som lekt, eller ett annat. Skillnaden i beteende tyder kanske på att det är ett annat par. Intressant är det i alla fall.
Lämna en kommentar: