Malmö Akvarieförenings resa till Tyskland - Duisburg, Holland och Belgien!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #16
    "Alltid aptit, ingen mat hemma"...
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • kaj.p
      Användare
      • april 2002
      • 2294

      #17
      Vet inte om det finns nagon intresserad Men min firrre har nr 138 o ni kan se den i denna traden. http://www.discusnews.com/duisburg08/html/tanks.shtml
      No chans mot de stora men nu kan man iallfall sagt att man försökt.
      Diskussällskapet
      www.diskusforum.se

      Kommentar

      • joe
        Användare
        • juni 2006
        • 1451

        #18
        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        "Alltid aptit, ingen mat hemma"...
        Tack för gott skratt - men akta, för "systern" i mitten såg inte alltför timid ut!
        MVH - joe

        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #19
          Ursprungligen postat av olaJ
          Eftersom många refererar till de 3 systrarna Wissman så kommer här en bild på dem.... Helga till vänster är 18 år och gillar långa promenader och mysiga kvällar i fisklokalen. Gretl till höger är 19 år, gillar att pyssla om akvarister med kaffe och fika, speciellt gillar hon herrarna Mattiasson och Johannesson!!

          Frau Frabisina i mitten gillar öl, men ogillar rakning och långa duschar......
          Mittendonnan var väl den person som vi fick krama mest iaf, och duschat..nja det var nog si och så med det. I mon värld så hette fröken till höger Eva dock Eva Wisberg tom
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Gäst

            #20
            Hej!

            Hej!
            Jag såg inget nr 138?/Ann-Mari

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              Hej!

              Hej!
              Jo nu såg jag fin firre Kaj/Ann-Mari

              Kommentar

              • 56ovwal
                Användare
                • mars 2004
                • 664

                #22
                Ursprungligen postat av kaj.p
                Vet inte om det finns nagon intresserad Men min firrre har nr 138 o ni kan se den i denna traden. http://www.discusnews.com/duisburg08/html/tanks.shtml
                No chans mot de stora men nu kan man iallfall sagt att man försökt.
                No chans ? Tyckte den var väl så snygg som de andra på samma sida. Är egentligen ingen större fan av diskusar i alla dessa odlingsformer, men erkänner gärna att de är förbannat tjusiga !
                Pigge
                Bygger ny akvarielokal:
                http://ovwali.blogg.se/
                Uppdaterad:2011-12-23

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #23
                  Ja du Kaj där kan man sitta några timmar o dregla. Tycker du har en finfin firre.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #24
                    Hej!

                    hej!
                    Faktum är att mer social fisk än diskus kan man inte hitta/Ann-Mari

                    Kommentar

                    • HenrikV
                      Användare
                      • februari 2007
                      • 697

                      #25
                      Ursprungligen postat av annmari
                      hej!
                      Faktum är att mer social fisk än diskus kan man inte hitta/Ann-Mari
                      Är detta ett FAKTUM, eller en åsikt av en diskusfantast? Har aldrig haft discus, så jag är uppriktigt nyfiken.

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #26
                        Hej!

                        hej!
                        Jadu Henrikv det är ett faktum jag har haft diskus i många år och aldrig trott att en fisk kunde bli så hängiven sin ägare som diskus,har även i omgångar haft malawi och tanganyika men icke i personlighet kommer inte dessa i närheten av diskusfisken när det gäller socialt beteende,en diskus kommer fram till akvariet när dess ägare kommer,du kan stoppa ner handen i akvariet och den står still och låter sig klappas den simmar runt din hand och låter dig klappa hela den plus ryggfenan, den äter ur handen och du kan stoppa in mat i munnen på den,skulle man försöka och klappa nyss nämda fiskar simmar dom iväg och gömmer sig diskus har en personlighet det är inte bara en uppfattning från mig utan det är ett faktum,alla som håller och odlar diskus vet att jag har rätt på just denna punkt,jag har givetvist respekt för andra fiskar men diskus är diskus social till tusen/Ann-Mari

                        Kommentar

                        • oaken
                          Användare
                          • januari 2008
                          • 269

                          #27
                          Ursprungligen postat av annmari
                          hej!
                          Jadu Henrikv det är ett faktum jag har haft diskus i många år och aldrig trott att en fisk kunde bli så hängiven sin ägare som diskus,har även i omgångar haft malawi och tanganyika men icke i personlighet kommer inte dessa i närheten av diskusfisken när det gäller socialt beteende,en diskus kommer fram till akvariet när dess ägare kommer,du kan stoppa ner handen i akvariet och den står still och låter sig klappas den simmar runt din hand och låter dig klappa hela den plus ryggfenan, den äter ur handen och du kan stoppa in mat i munnen på den,skulle man försöka och klappa nyss nämda fiskar simmar dom iväg och gömmer sig diskus har en personlighet det är inte bara en uppfattning från mig utan det är ett faktum,alla som håller och odlar diskus vet att jag har rätt på just denna punkt,jag har givetvist respekt för andra fiskar men diskus är diskus social till tusen/Ann-Mari
                          Den dagen jag skaffar fiskar för att ha något att klappa, eller stoppa in mat i munnen på, så köper jag nog en hund istället

                          Kommentar

                          • olaJ
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 584

                            #28
                            Ursprungligen postat av oaken
                            Den dagen jag skaffar fiskar för att ha något att klappa, eller stoppa in mat i munnen på, så köper jag nog en hund istället
                            Böjd att hålla med föregående talare.....
                            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #29
                              Hej!

                              Hej!
                              Jag tror varken oaken eller olaj fattar detta med diskus hur social den är/Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                #30
                                Ursprungligen postat av annmari
                                en diskus kommer fram till akvariet...
                                Har du inte diskusen i akvariet?
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...